Een keyboard vervorm synth

ste3vun

Nieuwkomer
Hallo beste mensen ik ben nieuw hier en ik heb op de zoek knop gedrukt om ff te checken maar ik kon geen oude topic vinden over dit probleem dus.
Ik ben opzoek naar een synth waar ik mijn keyboard op kan aansluiten zodat ik met de synth het geluid van mijn keyboard kan vervormen en eventueel op de synth(liefst met een ander geluid) nog wat loopjes kan spelen. Ik zat te denken aan de x station 25 van novation maar ik weet niet zeker of het mogelijk is om mijn keyboard daar op deze manier op aan te sluiten. Ik ben er namelijk niet zeker van hoe dat wordt genoemd. Heet zowiets audio interface? of keyboard controller?
alvast bedankt
:bekdicht:

Ik denk dat als je het geluid van je keyboard wil vervormen je op zoek moet naar effectapparaat en geen synthesizer.

Welkom op SF!!
die x station 25 doet wel het werk dat je wil, maar...
die x station is vooral bedoelt voor interfacing met de pc, voor jou doeleinden is het misschien wat overkill? Maar het zal zeker werken.
Ik kan je wel zeggen; de eerste keer dat je met zo'n setting gaat werken gaat je wel enkele grijze haren opleveren... nogal ingewikkeld de eerste keer. Maar hey, daarvoor doen we het hé!! (niet sarcastisch8~)

Een effectenapparaat (zoals een effectenpedaal) doet niets meer dan een geluid vervormen, zoals chorus, of flanger, of distortion... en dan terug uitspuwen in een audiokabel.
Daar is ook veel verschil in; zowel in prijs als in mogelijkheiden (aantal effecten, aanpasmogelijkheden etc)

een synthesizer genereert geluiden adhv golfvormen of patches, met de nodige effecten etc...
vaak in de vorm van een keyboard, maar moet niet!
Deze hebben soms de mogelijkheid om ook externe audio te manipuleren.

Een (keyboard)controller is een controller om externe apparatuur te bestuderen, vaak met een bepaalde taal (meestal midi, zie synthwiki).

Een keyboard is een elektrisch klavier, waar verschillende klanken zitten in voorgeprogrammeerd, en met de nodige begeleiding vaak:D.

een audio-interface is een interface voor audio8).
vaak om bv uw (analoge) audio te interfacen met uw (digitale) pc;
van jack/cinch/XLR naar usb/fw/...

Wil je loops uit je keyboard opnemen en herhaald afspelen (snap dat stuk niet zo goed?) dan heb je een opneemapparaat nodig *D.
Vaak wordt zoiets gedaan met een sampler of een sequencer.

Meer info over dit alles staat op het synthwiki.

Ik denk dat als je het geluid van je keyboard wil vervormen je op zoek moet naar effectapparaat en geen synthesizer.

Precies, dit. Ga eens met een Kaoss Pad 3 aan de slag.

een fx is dus ook een synth in zijn ogen ...en das ook wel weer waar :engel:
probeer een mfb step filter mn180 eu
evt een mini synthje erachter met audio in ,..
onnthoudt wel datje bv aleen maar vaak envelopes / filters dan totje beschikking heb ....

een multifx kan altyd nog erachter
die koop je van 50 tot 5000

sc6
met je demoltian derby :peukie:

of een Kaoss Pad 2 8o)

Klopt, maar de 3 is volgens mij wat handiger met samples, omdat er in de originele vraag iets over loopjes stond.

en de rest van de serie lijkt me nuttig kijkmateriaal voor onze topicstarter :).

Oké weer wat geleerd:geslaagd: in iedergeval bedankt
ik had alleen nog een vraagje, ik wil graag een effect iets waarmee ik in feite elk geluid kan aanpassen, zowel de orgel geluide wat opleuken als(natuurlijk) de elektro geluiden, zou dit het best gaan met een kaospad?

Wat bedoel je met opleuken?

Effect-apparatuur moet het vaak doen met wat er in gestopt wordt. Het kan onherkenbaar gemaakt worden, maar probeer vooral niet te zoeken naar iets wat van een orgel een piano maakt.

Toonwiel-orgels, daar hoort overigens een leuke leslie op met wat buizenvervorming :).

met het orgel geluid opleuken bedoel ik dat ik het echter wil late klinke net als een echt hammond orgel bijvoorbeeld, volgens mij had je daar ook kleine effect pedaaltjes voor maar ik weet niet hoe die heten iemand misschien? maar al bij al wil ik denk ik het liefst een veelzeidige effect processor die ik gewoon op mijn keyboard kan aansluiten en het liefst niet al te duur, octave booster en wah zouden ook leuk zijn als die er op zaten

Back