Welke (of welke soort) VST's intensief voor CPU?

J

John Doe 41

Guest
Welke VST's of welke soort VSt's zijn nu eigenlijk heet meest belastend voor de CPU? Wat is jullie ervaring?

Welke VST's of welke soort VSt's zijn nu eigenlijk heet meest belastend voor de CPU? Wat is jullie ervaring?

ik hebter een stuk of 50 a100 vst in mn pc zitten
maar kan der dus maar een paar " grote " poly ...intelectuele als sylenth/ zeta ...massive draaien op eem 1.4 gig hz met 1 g geheugen
das voor elke pc dus verschillend

check de revieuws op KVR:doei:

Massive vreet behoorlijk wat CPU op Ultra kwaliteit en sommige physical modeling ensembles (Silverwood) in Reaktor lusten er ook wel pap van.

Ik ondervind zelf dat Nexus en de VST's van Rob Rapen ook nogal wat vreten. Ik zoek eigenlijk een combinatie met beste geluid/cpu-belasting verhoudindg, gezien ik nog wel eens over de 30 tracks zit. Mag ik aannemen dat een sample based VS zoals Nexus en Sample tank per definitie meer cpu belastend zijn dan een echte synth VST?

juist niet,

want dat zijn allemaal sample's toch, die sounds worden niet berekend
Volgens mij heb je voor nexus veel werk geheugen nodig + snelle hd

Ok, dus sample-based is juist eerder meer belastend voor je RAM dan de CPU? Met mij processor zit het namelijk wel goed (Core 2 Quad 2.4), maar met Vista kan ik maar tot 3 Gig RAM ;{

Maar soms ben ik dus bezig met een spoor of 30-40 in Ableton en dan geeft hij al wel eens de melding; 'there is not enough memory avalible, please save your live set now and quit'

Als ik dan bij taakbeheer kijk zit het RAM gebruik (nog maar) tot zo'n 2.2Gig.

kan je niet ff een aantal synths bouncen dan?
jekan toch resampling doen van een aantal sporen?

Kun je me uitleggen wat dat resampling inhoudt en hoe ik dat moet doen?

resampling bedoel ik mee dat je een aantal sporen die al goed zijn gesampled worden naar een nieuwe track.
Dan wordt het gewoon audio ipv rekenwerk voor een vsti.

Het is maar een ideetje.

In Ableton heet het "Freeze" en zit 't sinds versie 6 er in.

Klik rechts op een softsynthtrack, kies "freeze", en kijk naar je CPU-gebruik :).

Ok, dus sample-based is juist eerder meer belastend voor je RAM dan de CPU? Met mij processor zit het namelijk wel goed (Core 2 Quad 2.4), maar met Vista kan ik maar tot 3 Gig RAM ;{

Maar soms ben ik dus bezig met een spoor of 30-40 in Ableton en dan geeft hij al wel eens de melding; 'there is not enough memory avalible, please save your live set now and quit'

Als ik dan bij taakbeheer kijk zit het RAM gebruik (nog maar) tot zo'n 2.2Gig.

lekker he vista
core 2 quad nog wat
wt een luxe ...ook tegenwoordig by meeste meerdan normaal
kheb efgt een bout processor nog 1 gig ram
moet dus ook streaam 2 disk vaak doen vooral veel met div fx op drums om de timing in de hanmd te houden ,..
wel raar soms hikt mn sequencer
streaamen klinktie weeer goed
:dj:
vst ...tsja
real time ist allemaal wat minder

Back