Ok....
Het roer is om.
Ik heb mijn zeer gewaardeerde hardwaresynths en fx de deur uit gedaan, en ingeruild voor door mij zeer gewilde zaken.
niet om op te scheppen ofzoiets, maar voor de vraag die ik ga stellen is hier wat er in huis is.
2pc's - 1x pentium 4 2x 3,4 gig + e-mu 0404 + 2 gig werkgeheugen
- 1x intel quadcore q9550 +e-mu 1212m + 4 gig werkgeheugen
zooi software
1 Novation remote 37 sl controller
1 roland td9kx electronisch drumstel
1 guitar rig 3 + controller en gitaar
Behringer mixer ub 1832fx
monitors versterker.
Ik weet dat het mischien wat veel gevraagd is om iemand over na te laten denken, maar mischien leest iemand dit die zo uit z'n mouw een mega oplossing schudt, je weet het niet.
Wat ik graag wil is op mn snelste pc mijn software synths en fx daw etc draaien, en op de andere alles opnemen. Ik wil graag live mee kunnen jammen en het gelijk opnemen, al dan niet als losse bestanden. ( liefst wel natuurlijk)
mijn drums hebben stereo out, guitar rig ook.
zoals het nu is:
Drums en guitar rig gaan naar mn mixer mijn pc's ook.
die gaat naar een versterker en die dus naar monitors.
Ik heb net die nieuwe pc erbij, en de drums en gitaar ook en kom er gewoon niet uit. Als ik nu die mixer naar de 2e pc stuur, dan gaat het toch oversturen? want de output van die pc hoor je dan 2 keer toch? tegen dat soort dingen loop ik dus aan.
De vraag: hoe sluit ik het efficient aan? De audiosignalen dus.. of is de makkelijkste weg gewoon op mijn mixer de opname pc op 0 te zetten bv.Maar dan kan ik niet meer horen wat ik daarvoor had ingespeeld en ik wilde juist jammen...
Of is het op te lossen met de settings van min geluidskaart.. ik kom er met de handleiding erbij niet eens uit...
Ik vraag dit omdat ik niet zo goed durf te experimenteren met de audio paths in mijn mixer en pc kaarten omdat ik bang ben de boel te oversturen door een verkeerde routing ofzo...
Oh was ik maar in hardwareland gebleven... heh.. Ik hoop maar dat iemand me wegwijs kan maken....
Groeten, Richard.
Het roer is om.
Ik heb mijn zeer gewaardeerde hardwaresynths en fx de deur uit gedaan, en ingeruild voor door mij zeer gewilde zaken.
niet om op te scheppen ofzoiets, maar voor de vraag die ik ga stellen is hier wat er in huis is.
2pc's - 1x pentium 4 2x 3,4 gig + e-mu 0404 + 2 gig werkgeheugen
- 1x intel quadcore q9550 +e-mu 1212m + 4 gig werkgeheugen
zooi software
1 Novation remote 37 sl controller
1 roland td9kx electronisch drumstel
1 guitar rig 3 + controller en gitaar

Behringer mixer ub 1832fx
monitors versterker.
Ik weet dat het mischien wat veel gevraagd is om iemand over na te laten denken, maar mischien leest iemand dit die zo uit z'n mouw een mega oplossing schudt, je weet het niet.
Wat ik graag wil is op mn snelste pc mijn software synths en fx daw etc draaien, en op de andere alles opnemen. Ik wil graag live mee kunnen jammen en het gelijk opnemen, al dan niet als losse bestanden. ( liefst wel natuurlijk)
mijn drums hebben stereo out, guitar rig ook.
zoals het nu is:
Drums en guitar rig gaan naar mn mixer mijn pc's ook.
die gaat naar een versterker en die dus naar monitors.
Ik heb net die nieuwe pc erbij, en de drums en gitaar ook en kom er gewoon niet uit. Als ik nu die mixer naar de 2e pc stuur, dan gaat het toch oversturen? want de output van die pc hoor je dan 2 keer toch? tegen dat soort dingen loop ik dus aan.

De vraag: hoe sluit ik het efficient aan? De audiosignalen dus.. of is de makkelijkste weg gewoon op mijn mixer de opname pc op 0 te zetten bv.Maar dan kan ik niet meer horen wat ik daarvoor had ingespeeld en ik wilde juist jammen...
Of is het op te lossen met de settings van min geluidskaart.. ik kom er met de handleiding erbij niet eens uit...Ik vraag dit omdat ik niet zo goed durf te experimenteren met de audio paths in mijn mixer en pc kaarten omdat ik bang ben de boel te oversturen door een verkeerde routing ofzo...
Oh was ik maar in hardwareland gebleven... heh.. Ik hoop maar dat iemand me wegwijs kan maken....
Groeten, Richard.