Youtube Quality verbeteren

Niet dat het belangrijk of on topic is, maar waarom is het dan geen geluidsdrager, alleen omdat het niet fysiek is? (en daarmee is een mp3-stick dus wel een geluidsdrager)

ge·luids·dra·ger de; m -s medium waarop geluid is vastgelegd
Medium is volgens mij niet perse iets tastbaars en omdat er geluid vastgelegd is op een mp3, is het voor mij een geluidsdrager.

..maar niet alle mediums zijn van deze fysieke wereld:
jomanda_181066h.jpg

.... (nadenk mode)...
hetgeen DAT word overgedragen
is muziek (of geluid) = niet stoffelijk. Het medium is wat de muziek overdraagt ('van de studio naar de luisteraar' bv) en dat kan ook een mp3 zijn en dus blijf ik erbij dat een mp3 ook een muziekdrager is (in ieder geval in mijn wereld :D).

Het medium dat muziek overdraagt zijn mijn oren. Het medium dat geluid overdraagt is de lucht. Een golfvorm door speakers heen van cd af of een lading bits en bytes op een hdd door een processor heen naar golfvormen door speakers heen zijn voor mij toch ongeveer hetzelfde, alleen is het dan niet de mp3 als drager, maar eerder de hdd.

muziek (of geluid) = niet stoffelijk.
klopt
je kan het niet vasthouden (zoals je wel kunt met een drager)

Het medium is wat de muziek overdraagt ('van de studio naar de luisteraar' bv) en dat kan ook een mp3 zijn en dus blijf ik erbij dat een mp3 ook een muziekdrager is
een movie is ook niet stoffelijk, en dus ook XVID/DIVX/MPEG/AVI/WMV/RM/RAM/MOV/FLV niet...
HD/CD/DVD/MEMSTICK/VHS-TAPE/CASSETTE/8 TRACK/GRAMMOFOON zijn dragers...

cassette-tape-1.jpg

het bovenste kan je vasthouden (tastbaar, stoffelijk)
maar de uitzending van Krapuul Deluxe op die bewuste woensdagavond in 1991 niet... :dj:

harddrive.jpg

het bovenste kan je vasthouden (tastbaar, stoffelijk)
maar die trillende horror movie met een wijnmerker uit 1981 niet 8D

Aan de hand van de bovenstaande reacties moet ik wel toegeven dat een mp3 zonder hdd (of stick) niet kan bestaan, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer...

On-topic: kun je niet gewoon zelf de youtube rippen naar wav (zijn gratis programmaatjes voor) en dan met bv audacity (ook gratis) de kwaliteit wat 'opkrikken'.

Krapuul Deluxe op die bewuste woensdagavond in 1991 niet...
Er bubbelt wel iets in mijn memory-kwab, maar ik kan er niet opkomen, help eens...

Maar heb je nou &fmt=18 geprobeerd? 90% van de muziek die wordt geupload op youtube is gewoon in 'normale' kwaliteit dus zou op die manier weer afspeelbaar moeten zijn. Je moet alleen nog een manier vinden om het op te nemen en dan ben je klaar..

Als je iets vraagt en mensen geven nuttige tips/antwoord en je negeert het daarna doe je toch iets fout trouwens.. maar ok..

Er bubbelt wel iets in mijn memory-kwab, maar ik kan er niet opkomen, help eens...
de memory-kwab is de drager... de herinnering (hoewel ik niet zou weten welke dat is aangezien mijn voorbeeld zomaar ff uit de lucht is gegrepen) is de data :dubbel:

maar idd... oontopik maar wedersk...

Je moet alleen nog een manier vinden om het op te nemen en dan ben je klaar..
Gewoon een you-tube to xxx programma gebruiken: http adres invoeren en hij bakt er een audiofile van...

.... (nadenk mode)... is muziek (of geluid) = niet stoffelijk. Het medium is wat de muziek overdraagt ('van de studio naar de luisteraar' bv) en dat kan ook een mp3 zijn en dus blijf ik erbij dat een mp3 ook een muziekdrager is (in ieder geval in mijn wereld :D).

Een medium is iets stoffelijks (iets wat je vast kan houden, al is het atomisch klein) en KAN daarbij dus een overdrager zijn. Data zijn alleen maar enen en nullen en staan op media (meervoud van medium, voor de slecht Nederlands- sprekende onder ons)Punt. En daar is geen spelt tussen te krijgen (waar heel veel andere forumleden het met mij eens zijn).

mp3 is een codec
CD's USB's tapes minidisks etc zijn media
de opname is content......

Het medium dat muziek overdraagt zijn mijn oren. Het medium dat geluid overdraagt is de lucht.
oren en lucht zijn slechts ontvanger en doorgeefluik resp. ...lucht en/of oren kunnen dus niet per definitie worden gebruikt om informatie voor langere tijd (een jaar of 20 ofzo) op te slaan :D

Oren zijn doorgeefluik naar hersenen die van geluid muziek maken ;)
maar dat maakt ook de hersenen (hetgeen de vertaalslag oor naar geluid in je hoofd doet dus) geen opslagmedium nutuulk ;)

en een doorgeefluik is een medium
maar we hebben het nu over geluidsdragers van muziek (opslagmedium), niet de doorgeefluikies... tog?! :D

maar dat maakt ook de hersenen (hetgeen de vertaalslag oor naar geluid in je hoofd doet dus) geen opslagmedium nutuulk ;)
Ik kan anders nog steeds prima bijv. Alice van de Sisters naneuriën en zingen enzo... dus i beg to differ :geslaagd:

maar we hebben het nu over geluidsdragers van muziek (opslagmedium), niet de doorgeefluikies... tog?! :D
dan moeten we dus idd een opslagmedium van een medium gaan onderscheiden... laten we zorgen dat we de nomenclatuur transparant houden, waarde collega 8>

[ot]
argh... 6 uur en ik zit voor de derde nacht nog steeds te werken aan mijn toelatingsopdracht van kunstacademie...
[/ot]

Ik kan anders nog steeds prima bijv. Alice van de Sisters naneuriën en zingen enzo... dus i beg to differ :geslaagd:
dan heb je het over je 'geheugen'... welke overigens bij lange na geen exacte copy van de muziek die je extern zou ervaren ten gehore brengt nateluurlijk™ :geslaagd:

dan moeten we dus idd een opslagmedium van een medium gaan onderscheiden... laten we zorgen dat we de nomenclatuur transparant houden, waarde collega 8>
dat is ook wat ik al die tijd deed geachte scarum

argh... 6 uur en ik zit voor de derde nacht nog steeds te werken aan mijn toelatingsopdracht van kunstacademie...
ik ga je succes wensen, je zal het nodig hebben :koffie:

....welke overigens bij lange na geen exacte copy....
Toch klinken liedjes in mijn hoofd (als ik ze tevoorschijn) hetzelfde als op de cd (ok er is wellicht wat minder detail, maar daar hebben meer bestandtypes last van).

Back