SPL Phonitor + Volume 2: Ultieme monitor oplossing?!?

Let nu goed op !
Als ik hier een lijn zet, en daarna mijn haar knip word het geluid al stukken beter !
Hoe dat kan ? Oh gewoon iets met jing en jong,................... en de 1800,- euro die je aan mij geeft.

AS_6_240506.jpg

De SPL's zijn retour (lekker die 30dgn )
onderweg zijn nu 2 distressors matched pair british mode en een M-patch NANO :)
Ik ga voorlopig luisteren op de MR816 zelf

?????

lekker goed aanvalsplan heb je met je gear op zon manier hehe

na kritsch luisteren besloten dat de crossfeed wel leuk is, maar eigenlijk niks toevoegt als je al aan je phones gewend bent. heb nu m'n MR816 op unity gain staan en regel het headphone volume via de headphones knop op de mr816

de m-patch nano is dan eigenlijk alleen nog maar een mute/volumeknop om niet meer aan de unity gain van m'n mr816 te hoeven zitten

De volume2 was mooi, maar eigenlijk hiervoor overkill. wel leuk om mee gespeeld te hebben

nu zijn er 2 distressors matched pair met "british mode" mod onderweg
deze ga ik opzetten als external FX in Cubase waardoor ik deze dus al hardware plugin parallel (via send return) of op een bus of op de master als inserts kan laten meedraaien. Om wat grunt mee te geven aan steriele tracks.....

overwogen alternatieven voor het budget waren de Lexicon PCM96 of NEVE 8816 summer. maar dit leek me de meest significante aanvulling.

als je nu een mac zou hebben zou je veel van die distressor functies door freeware plugs kunnen vervangen :P..Gratis? Ja...Klinkt dat dan? Ja, enorm hehe.

Ik ben helemaal genezen van die dure outboard iig.

Daar zou ik me volgende 2K aan uitgeven :)
Veel plezier verder met die distressors want het is wel mooi spul zon ELX8s

Laatst gewijzigd:
niet specifiek Trance, gewoon lekkere muziek. retro EDM...... (plaatjes waarvan anderen zeggen dat ze 15 jaar te laat zijn :)

als je nu een mac zou hebben zou je veel van die distressor functies door freeware plugs kunnen vervangen :P..Gratis? Ja...Klinkt dat dan? Ja, enorm hehe.

Ik ben helemaal genezen van die dure outboard iig.

Daar zou ik me volgende 2K aan uitgeven :)
Veel plezier verder met die distressors want het is wel mooi spul zon ELX8s
Sorry, maar dit ben ik dus niet met je eens. ik heb de afgelopen periode EXTREEM veel met plugins wezen testen en hoewel de SSL X-comp een goede contender is qua kleuring, BLIJFT het anders klinken.
dat smerige sompige/gritty geluid krijg ik gewoon niet naar m'n z'n.

harmonics en overdrive calculeren klinkt toch anders....

als je airwindows zou kennen zou je er misschien anders over denken....

buizen en echte discrete analoge circuits gaat je niet lukken met plugins dat ben ik gelijk met je eens. Reverbs vind ik SW ook niet veel aan enzo.

maar die NEVE convolutions enzo klinken echt wel ok van die airwindows gast.

ik ga niet bewweren hier dat een freeware beter klnkt dan iets van 3000 euro hoor, maar ik vind het prijsverschil te groot voor het gat in kwaliteit wat er tussen zit.

Ik ben helemaal niet anti hardware ofzo integendeel, maar voor dynamics (ex buizen etc) vind ik die airwindows en bijv W1 limiter prima.

Laatst gewijzigd:
klopt, volgend kwartaal misschien nog PCM96 erbij en dan kan ik weer doen wat ik wil

JOMOX en Machinedrum gezamelijk door distressors en lexicon klinkt toch wel weer HEEL anders als bijv Battery door Powercore :)

ja dat geloof ik wel, battery3 vind ik zowiezo al belabberd klinken btw hehe...die bat3 kits in kontakt3 klinken al beter, raar maar waar...

Dat van die Mpatch nano... mag ik even ongelofelijk lachen?
Bwahahahahahaaaaaa....
Ok, nu gaat het weer een beetje...

Zo! Tot nu toe is Raphie van élke mening waar hij zo stellig van overtuigd is/was volledig teruggekomen... dus ga er maar van uit: over een tijdje draait hij ook gewoon een softstudio... "zoals het hoort"... :)

Voorspelling: geheel in lijn met mijn eerdere voorspellingen ga je dan zometeen alsnog twijfelen aan je converters, en laat je binnenkort ook nog even een setje Benchmarks en Lavry's bezorgen... :D

Geeft niet, ik koop graag geile hardware in met stevige korting.

hehe ja leuk he :)

Zal het uitleggen:
Volume2 was stiekem eigenlijk overdaad icm met akoustiekbeperkingen studio (ik heb daar grotere uitdagingen) dus VOORLOPIG is de NANO als simplere MUTE/Volumeknop voldoende (noodzaak i.c.m. MR816 en headphones)

De Phonitor klonk zeker goed, maar het was zeker niet die spreekwoordelijke sluier die wegviel. naast monitoring heb ik nog wat meer noten op m'n zang voor 2009

1. een outboard mastering chain (de distressors zijn hiertoe de eerste aanzet, maar ook een API2500 staat nog op het lijste
2. een mooie summer expander (heb hiervoor de NEVE 8816 op het oog, deze zal dan ook als monitoring pre amp gebruikt gaan worden
3. een PCM96 omdat je dan gewoon alle Lexicons in 1 doos hebt met Firewire en plugins. ik vind zelfs nu m'n MX200 beter klinken dan alle (incl. TC) alternatives die ik nu ITB heb.

dus het is geen "wilde sprong" of impuls maar gewoon de volgende aanschaf in het stappenplan.

Aha.

In het zelfde kader "weloverwogen" heb je natuurlijk vast al gezien wat de ervaringen zijn van gebruikers van de PCM96. Met name de firewire problemen die naar voren zijn gekomen.

En natuurlijk is er vast een duidelijke reden waarom je bij het kijken naar een high-end (want alles moet high-end, zie ik al) reverb uitkomt op de PCM96 en niet op de Bricasti M7?

De Bricasti is zeker een alternatief, wordt door velen zelfs al beter aangeschreven vooral voor vocals.
Lexicon kies ik vooral de Lexicon signature sound en de VST intergratie, FX zullen hoofdzakelijk gebruikt worden voor ondersteuning percussie en m'n MOOGs (tap tempo multi FX, de nieuwe "endles reverb" etc...... ook hier ben ik nog niet uit en als de 1394 een dealbreaker wordt dan is de Bricasti een goede contender.

Voorspelling: geheel in lijn met mijn eerdere voorspellingen ga je dan zometeen alsnog twijfelen aan je converters, en laat je binnenkort ook nog even een setje Benchmarks en Lavry's bezorgen... :D

Ik geef Hanz gelijk: Veel mensen realiseren zich niet hoe een kritische succesfactor converters zijn. Ik ben ZO blij met mijn setje Lucids in dat opzicht.

vandaar dat ze ook weer verkocht worden natuurlijk hehe :D

vandaar dat ze ook weer verkocht worden natuurlijk hehe :D

Nope, ze blijven. :luv:
Ik had alleen een heel stapeltje gekocht en de rest wordt verkocht. En inderdaad: er zijn er nog twee over........ :D

Vind je Ohmicide en Devastor niet goed klinken ?
Kan me niet voorstellen dat je ze zo slecht vind klinken dat je zo veel geld voor twee distressors overhebt.

Back