Slow EBM? I dunno

Bass

Gepokt en gemazeld
nog wat langzamers gemaakt in een Bass stylie zo'n beetje...
moet denk ik ook nog wel wat zang bij hahah maargoed, wel lekker HIFI opgenomen vind ik.. ben best blij met mn Morpheus :-)
veel luisterplezier :baco:

Attachments

• Induced - Temp095.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 88
coole track... ik heb em met hoofdtelefoon geluisterd en ik vind het zeer prettig afgemixed, met die stereo effectjes erin.

nou jammer dat het niet verder beluisterd wordt haha 8D

Rustig bass we benneh niet allemaaal zoh snel. Maar hij is weer fijn. Al hoorde ik wel een dubbele snare op 1:39. Waar je fill je normale snare laat phasen. Maar misschien is dat de bedoeling.

En FM verhoudt zeker erg goed t.o.v. analoge sounds in de mix. Een tx81z blaast elke VA synth weg als het om 'druk' en 'punch' in de mix aankomt. En dat voor een bakkie van 75 euro. *D

het namaken van de geluiden, drums, mixsausje is je weer goed gelukt maar ik vind het wederom niet zo heel spannend, het begint met een intro dan bassline end drums... dan weer een break zonder en dan weer met en dan is het weer klaar... het is steeds dezelfde basis sequence...

transpose eens een keer of kom met een andere sequence... (tenminste, dat vind ik dan he)

en je maakt wel vaak dezelfde stijl he? ;)

Een tx81z blaast elke VA synth weg
vreemde vergelijking maar enfin...

vreemde vergelijking maar enfin...

Tja als je me opmerking uit zijn context haalt zeker 6.

Voor de rest is het idd wel veel van hetzelfde. Ik zou als ik bass was eens opzoek gaan naar het grote new beat topic. Daar staat een mix van Liasons Dangereus. Een radioprogramma uit Belgie waar veel meer EBM voorbij komt die niet zoals front 242 klinkt.

dus binnen de context ook nog zelfs...

en van New Beat lust 242 nog zelfs geen boterham, NB is carnavalesque dance...

Als je een willekeurige VA en een tx81z vergelijkt qua druk en punch in de mix is het geen rare vergelijking. Als het anders is hoor ik het graag maar ik heb nog geen inhoudelijke onderbouwing van je gezien.

En NB is geen carnavalesque dance natuurlijk. Misschien de commerciële variant maar daar heb ik het niet over. En het ging mij alleen om de link in dat topic. En niet om de vergelijking tussen EBM zoals Front en NB.

Check die mixen maar op http://www.walkthenight.be/ Van de meeste tracks die daar voorbij komen kan Front trouwens een puntje aan zuigen. :duivels:

Edit: Luister dit ook maar:

Daaaag Front.

Check die mixen maar op http://www.walkthenight.be/ Van de meeste tracks die daar voorbij komen kan Front trouwens een puntje aan zuigen. :duivels:

Edit: Luister dit ook maar: http://www.youtube.com/watch?v=Vkrs6SEMcUk

Daaaag Front.

In die mix zit ook een nummer van Front242 :-)

en wat er qua vergelijking mogelijk is tussen het nummer van the Sisterhood (gitaar new wave, met leden afgescheiden van de Sisters of Mercy) en Front242 (puur electronica) is mij een raadsel

en ja, New Beat was een flauw (en inderdaad soms zeer carnavalesk) aftreksel van jaren daarvoor gemaakte electro(nische) nummers (Front242, A Split second etc). In het begin van de New Beat was dit eigenlijk allemaal 'old' beat ! En toen het draaien van electronische platen met een beat enigszins overwaaide naar een groter publiek, is men ook New Beat beginnen 'maken'

Virtual Analog is totaal iets anders dan FM qua synthese... vandaar...

en nu kan deze thread weer verder met commentaren over Bass' frontesque nummer

Qua synthese maar dat vergelijk ik dus niet. Maar idd genoeg geflikflooi met mieren.

In die mix zit ook een nummer van Front242 :-)

en wat er qua vergelijking mogelijk is tussen het nummer van the Sisterhood (gitaar new wave, met leden afgescheiden van de Sisters of Mercy) en Front242 (puur electronica) is mij een raadsel

en ja, New Beat was een flauw (en inderdaad soms zeer carnavalesk) aftreksel van jaren daarvoor gemaakte electro(nische) nummers (Front242, A Split second etc). In het begin van de New Beat was dit eigenlijk allemaal 'old' beat ! En toen het draaien van electronische platen met een beat enigszins overwaaide naar een groter publiek, is men ook New Beat beginnen 'maken'

Gitaar new wave? Luister eens goed! De drumcomputers en synth geluiden vliegen om je oren.

Maar ik laat deze discussie voor wat ie is. Aan alles wat ik schrijf een eigen draai geven kan ik zelf ook. :stupid

:doei:

Back