Analoge synth

Nu loopt iedereen wel ff een synth aan te raden, maar nog
niemand heeft de vragen gesteld die ik toch allereerst zou
stellen:

Waar wil je de synth voor gebruiken?
Wat voor muziek maak je / wil je maken?

Misschien dat op deze manier, we die jongen een echte
goede tip kunnen geven...

Bij deze zijn deze vragen dus gesteld :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door King of Snake
sterker nog, voor die prijs staan ze op het moment ook bij feedback. (www.feedback.nl). NordRack 2 kost nog maar 699,-! Dat is nog maar ongeveer 50 euro meer dan wat ik er 2e hands voor betaald heb!

Wat moet dat dan niet gaan betekenen voor de prijzen van 2ehands Nordleads/racks..?
Met dit soort nieuwprijzen kun je voor een 2ehandsje ook geen stuiver meer vangen; kun je hem
beter zelf nog houden.. :confused:
Voor mij op zich geen nadeel omdat ik er best nog een Nord bij wil hebben maar je zal er eentje
willen verkopen die je destijds voor de volle mep aangeschaft had. Maar ja dat geldt inmiddels voor
een hoop apparatuur.

Overigens ben ik het eens met de anderen die de Juno 106 aanraden als beginnerssynth.
Fantastisch warm geluid en lekker straightforward qua bediening. Plus dat de prijs ook nog
eens heel relaxed is. :okdan:

Origineel geplaatst door Vizion
Wat moet dat dan niet gaan betekenen voor de prijzen van 2ehands Nordleads/racks..?
Met dit soort nieuwprijzen kun je voor een 2ehandsje ook geen stuiver meer vangen; kun je hem
beter zelf nog houden.. :confused:

Da's helemaal waar... Maar je koopt dan ook, hoe mooi rood zo'n ding ook mag zijn, een dedicated pc, (met een beetje knap programmeerwerk ook een hele mooie tekstverwerker) die zijn na een jaar of wat ook geen drol meer waard... Zo gek is dat dus niet..

Tis een beetje off topic maar toch..

De reden waarom de Nord Lead II nu goedkoop wordt aangeboden ligt 'm in het feit dat de V2 uitkomt.
Winkels proberen nu van de dure voorraad af te komen, voor mensen die er altijd al 1 geschikt hebben willen scoren is dit de tijd.

Q zag op Marktplaats nog een drol die er heilig van overtuigd is 800 pleuro voor zijn Nord RackII te krijgen...

Origineel geplaatst door The Q
Tis een beetje off topic maar toch..

De reden waarom de Nord Lead II nu goedkoop wordt aangeboden ligt 'm in het feit dat de V2 uitkomt.

Dat had ik ook al begrepen ;)
Dat van die 2e hands prijzen is valt nog te bezien, omdat het niet lang zal duren voordat deze dingen nieuw dus gewoon niet meer verkocht worden. Op het moment is het dus zeker geen goede tijd om je Nord te verkopen, maar misschien dat als dit model echt uit de winkels is, de prijzen weer wat hoger zullen worden. (hij wordt al weer haast vintage ;))

Over de nords, vergeet niet dat de nordlead x2 goedkoper zal zijn dan de nordlead 2, die nieuwe geeft clavia een prijs van 1500 mee en de ouwe 1700 of 1800, het klopt dat winkels ze goedkoper aanbieden, maar dat zal met de x2 ook wel gebeuren. Punt is dat de markt voor 2e hands nords toch wel ietsje in zal zakken.

en olafmol is een papegaai ;)

of zit er gewoon een echo in dit forum....forum.....forum....

oeps ;)

Origineel geplaatst door CoolRunning
Nu loopt iedereen wel ff een synth aan te raden, maar nog
niemand heeft de vragen gesteld die ik toch allereerst zou
stellen:

Waar wil je de synth voor gebruiken?
Wat voor muziek maak je / wil je maken?

Misschien dat op deze manier, we die jongen een echte
goede tip kunnen geven...

Bij deze zijn deze vragen dus gesteld :)

Mvg.

CoolRunning

Ik heb vroeger een Siel gehad, was erg beperkt, had geen midi en de settings kon je niet bewaren.
Na de jaren heb ik wat toestellen gekocht en verkocht (zoals iedereen denk ik ... )
Ik heb de laaste zes jaar volledig stil gelegen met muziek maken omdat ik wat diploma's voor mijn werk moest hebben.

Mijn hobby is teruggekeerd en ik wil terug filmmuziek maken.
Een D50 had ik nog en de S5000, TX802 zijn mijn nieuwe aanwinst.

Ik zoek nu een toestel waar ik zelf persoonlijke vette klanken kan maken (geen oude ruisbak) en zeker geen voorgesampelde klanken.

Groeten en zeker dank voor jullie reacties !!!!!!!!!!!!

dus het wordt een virtueel analoge bak, of een oude analoge. Trouwens als je hedendaagse dance/top40 muziek wilt maken zal ik je gewoon een virtueelanaloge bak aanraden, dus zoals:

Nordlead, Virus, Q, Z1, Nova etc.

MusicHouse beatz Feedback

MusicHouse beatz Feedback

.. en bij MusicHouse (Utrech.. duh!) is de NordLead2 : 899,=
de NordRack2 : 649,=

DUSS!!

Maarre, ik denk da'k met 'n Virus/Nord/(Super)nova, e.d. ook ZEKER wel filmmuziek ken maken..
Dus JIJ zeker!!
Maar ge kent ook nog ff wachten=> Alesis ION komt er nog aan, was dacht ik ook 'analoog' ??? En xag 'm op 'n Belgische site voor +/- 1300 eurootjez staan, maar dat was een dure zaak =>MicroKorg voor 649,- enzo..(DUUUUUR!!!)
Enfin , sukzez met oe keuze!

whoooops..

whoooops..

..'k kwam er dus net 8-r dat de ION VIRTUEEEL AnAloog is.
Opzich nie ECHT 'n probleem, maar ff ter info..

Back