Maak je liever alleen muziek of toch ook wel samen (in een band oid)?

Onrust nv bestaat uit 2 mensen en we hebben ook nog 4 externe investeerders voor onze 25 bands/projecten/zusterbedrijven. Marco en ik zijn de president directeur generaal van ONRUST NV internationaal. Tevens zijn we afdelingshoofd van het onrust nv audiolab, onrust nv product ontwikkeling, onrust nv propaganda buro, onrust nv advies orgaan, onrust nv multi tasking en het onrust nv politburo ter verspreiding van het woord:ONRUST NV

Het liefst alleen.......... maar on stage zou ik toch wel wat extra handen en hersenen kunnen gebruiken.....als ik naar de dvd kijk van Underworld krijg ik meteen een :) op me gezicht.....
In het verleden wel geprobeerd te samenwerken maar dat eindigde vaak in ellelange blow sessies waar de grammen rijkelijk vloeide......oja er werdt wel muziek gemaakt maar dat geneuzel over hihatjes etc begon ons beide te vervelen....en daarbij was de meeste apparatuur van mij en ik vond dat mijn "partner" op een gegeven moment toch ook wel s wat mocht gaan aanschaffen....en toen hield het ineens op......rarararara :doei:

Onrust nv bestaat uit 2 mensen en we hebben ook nog 4 externe investeerders voor onze 25 bands/projecten/zusterbedrijven. Marco en ik zijn de president directeur generaal van ONRUST NV internationaal. Tevens zijn we afdelingshoofd van het onrust nv audiolab, onrust nv product ontwikkeling, onrust nv propaganda buro, onrust nv advies orgaan, onrust nv multi tasking en het onrust nv politburo ter verspreiding van het woord:ONRUST NV

Doe eens ff rustig :D :maffia:

Ik heb ook nog mazzel dat mijn maat op precies de zelfde(onrustige)golflengte zit, dus nooit muzikale meningsverschillen. Het heilige woord:

ONRUST NV

Ik vind het leuk om met mensen samen te werken, het geeft me meestal een extra drive en energie. Als iemand begint te spelen/freaken dan pas ik me daar op aan en probeer ik in zijn sfeer te blijven en diegene de regie te laten behouden. Maar ik vind het ook leuk als iemand wat toevoegt aan hetgeen dat ik speel. Af en toe doe ik samen met The whistler een jam sessie. Eerder werkte ik af en toe met iemand samen aan tracks in Reason. We kwamen samen en gingen omstebeurten iets toevoegen. Dat werkte zeer inspirerend en er kwamen dingen uit die we in ons eentje nooit zouden maken.
Maar ik werk ook graag alleen.

op t moment ben ik met een rapper aan een projectje bezig, waar ik de beats doet en hij - jullie raden het al - rapt. Vaak maak ik een beat en schrijft hij daar op, we beginnen redelijk op mekaar afgestemd te raken in de zin van dat ik steeds beter weet wat hij tof vind qua beats en dat daardoor ook met teksten komen die er goed bijpassen, als ik iets niet tof vind laat ik dat weten (is gelukkig nog niet vaak voortgekomen) en dan kijken we verder...

denk dat dit voor mij ideaal is, hoewel met een eigen groep thuis opnemen en brainstormen me ook tof lijkt.

Vaak is het in mijn band zo dat de gitarist een nummer verzint met melodie en tekst en een algemene rode draad van de bezetting, maar tijdens het oefenen brengen we allemaal verfijningen erin en nieuwe dingetjes, of schrappen we juist dingen die toch niet zo fijn klinken als gehoopt.

Als we zomaar met elkaar iets gaan verzinnen loopt het vaak op niets uit. Ik vind dan ook dat je vaak wel in je eentje een start moet maken met een nieuw nummer. Werkt gewoon vlotter.

Back