ik twijfel tussen jx8p en een mopho

musicheaven

Ouwe rot
ongeveer zelfde prijsklasse dacht ik zo. ik ken de specs en de sounds, maar kan iemand me over de streep trekken?

zijn er -indien de jx8 iets tegenkomt - nog onderdelen te vinden? omdat dat voor de junos bv nogal problematisch wordt

ik zie op marktplaats, ebay en nog wat sites weleens onderdelen voorbij komen.
snap alleen de twijfel niet aangezien het 2 totaal verschillende bakken zijn..

Ja ene monofoon en andere polyfoon, maar wil er gewoon een goedkoop analoogje bij ; ken geschiedenis en specs, maar hoe zou je de verschille ndan omschrijvfen?

en dat ik op het vlak van va en analoog mijn setup oa de nord modular 1 en 2 heeft, (waldorf xt kan ook wat va), en een matrix 1000. en vroeg me af of de mopho of de jx8 hierbij het beste zou aansluiten, ale complemair zijn ,meeste toevoegen

Ik ken de Mopho niet maar dat zal een stevige en heldere synth zijn. De JX8P zou dan meer toevoegen aan je set, ondanks dat je ook al een matrix 1000 hebt. De JX8P is warmer, organischer.

ik zou persoonlijk voor de JX-8P kiezen.... heeft bijzonder mooie pads en strings.

De JX-8p mits je genoeg ruimte hebt uiteraard. ;)

Waarom: Polyfonie, Keys, erg mooie strings :{
& als je de PG erbij hebt lijkt mij de keus helemaal makkelijk.

Waarom evt niet: Te groot, geen draaiknoppies, geen sequencertje of arpeggiator

Ik zou voor de Mopho gaan hoewel ik die nog niet gehoord heb. De JX8P heb ik 2 keer gehad. Maar beide keren verkocht omdat het niks bijzonders is. De JX8P moet het allemaal van z'n chorus hebben, zodra je die uitzet hou je maar een saaie synth over. Heeft ook een schijt bediening, PG800 is dus bijna verplicht of via MIDI aansluiten. Voor iets meer heb je echt leuke synth's. Slechts mijn mening, hè anderen zijn er wel lyrisch over. Was ook de reden dat had ik hem had gekocht.

Ik zou voor de Mopho gaan hoewel ik die nog niet gehoord heb. De JX8P heb ik 2 keer gehad. Maar beide keren verkocht omdat het niks bijzonders is. De JX8P moet het allemaal van z'n chorus hebben, zodra je die uitzet hou je maar een saaie synth over.
da's bij een juno net zo... maar men wil ook niet altijd chorus gebruiken nutuulk...
je moet van een JX nutuulk ook geen sounds van bijv. een rompler verwachten...

Ik wist dat je dat ging zeggen. De juno daarentegen klinkt ook zonder chorus goed. Is ook op andere gebieden beter dan een jx8p. Niet van die softe envelopes.

er heerst dus verdeeldheid. hebben jullie andere suggesties in die prijsklasse om de nordmod 1en2, en matrix te complementeren (heb oa ook nog xt, fs1r, k2500,k2000, exx5 etc etc)

je moet ff kijken wat voor'n soort synthese een synth heeft en of ie dan een aanvulling is...
een 2 osc synth klinkt weer anders dan een 1 osc bijv... en juist bij een juno moet er chorus op zitten om hem een zweving mee te geven, dat kan een jx-8 dus al bij 2 ontstemde stemmen (en nog veel meer mooie geintjes zoals osc-sync nutuulk). ook heeft de JX8 2 envelopes (wat minimaal op een beetje serieuze synth moet zitten nutuulk)

Het hangt er van af wat je zoekt, want ik hoor over mopho dat hij mooie krachtige electroniese geluiden maakt en goeie leads en bassen. Maar dat je ook friekie geluiden er mee kan maken. Roland spreekt voor zich wat hij doet. Maar is natuulk wel wat braver.

Moet het per se analoog zijn? Anders een jx3p, zit in het zelfde hoekje. Of anders een polysix voor 300-350.

mja synthese is toch wat gelijkaardig, die zal bij mopho ietsje verder gaan veronderstel ik

dus eigenlijk voor pads de roland, voor al de rest mophO?

Heldere leads en knetterende bassen kun je al uit je andere machines halen, daar heb je die MoFo niet voor nodig. Voor zweverige pads en vieze sync/Xmod is de JX-8p perfect, alhoewel je met een Matrix + editor ook een end komt. Bediening van de JX is wat onhandig, voor het vlotte progammeerwerk en snelle sweeps heb je wel een PG800 of een BCR2000 oid voor nodig.
Dat geleuter van de slome ADSRs snap ik niet helemaal, je kunt nog steeds hele mooie percussieve dingetjes halen uit de JX8p/JX10/MKS70. Gewoon eens proberen jongens, ipv het internet na te praten.

Back