ik twijfel tussen jx8p en een mopho

Je moet die mopho ook met je computer bedienen, dan heb je alle knoppen op je beeldscherm. Zonder de computer is hij volgens de reviews die ik heb gelezen klote te bedienen. Dat is ook de reden dat hij voor mij niet interesant is. Maar het geluid vind ik wel kicke. Lekker heftig. Maar ik ben echt van het knoppen front, computers komen bij mij de studio niet in.

ja maar je temt zoiets toch zo met een externe controller :)

En als je die nou niet hebt ??? Ik vind editors op je pc voor synths echt heel irritant. Konstant maar die vervelende computer erbij, liever niet.

ja dat is ook weer waar.. maar toch ben voorlopig naar de evolver aan het kijken of een dw8000 (of de rackversie daarvan) i know totaal verschillende apparaten, maar zoek wat om de rest aan te vullen

ik zou eerder voor een jx3p gaan dan de jx8p
de 8p is de gulden middenweg JX, heeft 2 envelopes, portamento en is volledig via midi te editten

de 10 kan het dikst klinken qua 2 layers, heeft het grootste keyboard (leuk als master keys) maar heeft idd een kut midi en tevens is het editten via de alpha dial ook een redelijke ramp want je moet voor elke parameter even veel stapjes doorlopen... dus bij het selecteren van een waveform moet je heel erg veel schroeven voordat de value veranderd... ook moet je erg uitkijken qua patches dat je niet een sound veranderd die je ook nog in een andere patch hebt zitten...

bij de 10 is een PG dus haast onmisbaar, bij de 3 en 8 niet...

ik zou voor de 8 gaan dus...

en qua andere gulden middenweg synths is de 2 de mooiste juno en de 50 de mooiste D...

Laatst gewijzigd:
Back