ik twijfel tussen jx8p en een mopho

Inderdaad. Ik zou zeker voor de JX8p gaan. Het editten is echt niet zo vervelend als men doet vermoeden. Daarnaast kan je de gratis JX8p-PC editor downloaden, en kan je via midi de parameters aanpassen. Het is een soort virtuele PG800. Een BCR2000 is ook een optie. De MoPho lijkt me wel leuk, maar stukken beperkter. De JX8p is de synth die ik het meest waardeer in mijn set up.

waarom beperkter? buiten dat hij monofoon is, heeft hij toch meer te bieden qua synthese of neit? is hij veelzijdig de jx of hoor je toch altijd dezelfde sound wat terug?

Het is wel handig om je mopho met je computer te editten(dat is ook de reden dat hij voor mij afvalt). Maar als ik mocht kiezen zou ik voor mopho gaan. Die roland is naar mijn smaak wat te braaf en zonder die pg800 klote te bedienen.

Die roland is naar mijn smaak wat te braaf en zonder die pg800 klote te bedienen.
onboard idd wel ja maar via midi middels PC editor is het ook een piece of cake...

de JX-3 is wat dat betreft zonder PG makkelijker met de 2 rijen van 16 switches en 1 value slider
maar die heeft maar weer 1 envelope waar pitch, filter en vca hun signaal vandaan (kunnen) krijgen...

Koop gewoon een prophet 08 ;) Dan heb je poly EN het leeuwedeel van de mopho (minus de sub-oscs en externe input). Wel iets duurder, maar dan heb je ook wat.

is wel een heel stuk duurder he ; kan ik evengoed mopho, evolver en jx8 kopen en heb ik nog geld voor een biertje

dilemmas

Tja.. ik heb een mopho, en nog geen moment spijt gehad dat ik hem heb aangeschaft. Voor het geld vind je denk ik niks beters qua monofone synth.. hij klinkt ook fantastisch. Het nadeel is dat editen niet zo direct is als op andere meer beknopte synths. Maar met de editor kan je ver komen. het nadeel daarvan is natuurlijk dat dat het spontane van ff een geluidje on the spot creeeren terwijl je bijvoorbeeld een nummer aan het maken bent een beetje in de weg staat. Daarintegen kan je misschien wel een berg 'templates' maken voor at soort omstandigheden, zodat je altijd wel iets hebt wat makkelijk in te passen is.

Om het makkelijker te maken: ook een JX8P lijkt me geweldig. Ik heb zelf een MKS70, wat eigenlijk 2 JX8P's in 1 module is. Maar ze voorzien beide in andere behoeften. Je moet je dus misschien even afvragen waar je de grootste behoefte aan hebt: dikke leads, bassen, weirde effecten etc, of een wat wolliger synth die vooral goed is in tapijtjes (JX8P).

Tja.. ik heb een mopho, en nog geen moment spijt gehad dat ik hem heb aangeschaft. Voor het geld vind je denk ik niks beters qua monofone synth.. hij klinkt ook fantastisch. Het nadeel is dat editen niet zo direct is als op andere meer beknopte synths. Maar met de editor kan je ver komen. het nadeel daarvan is natuurlijk dat dat het spontane van ff een geluidje on the spot creeeren terwijl je bijvoorbeeld een nummer aan het maken bent een beetje in de weg staat. Daarintegen kan je misschien wel een berg 'templates' maken voor at soort omstandigheden, zodat je altijd wel iets hebt wat makkelijk in te passen is.

Om het makkelijker te maken: ook een JX8P lijkt me geweldig. Ik heb zelf een MKS70, wat eigenlijk 2 JX8P's in 1 module is. Maar ze voorzien beide in andere behoeften. Je moet je dus misschien even afvragen waar je de grootste behoefte aan hebt: dikke leads, bassen, weirde effecten etc, of een wat wolliger synth die vooral goed is in tapijtjes (JX8P).

Als je inspiratie hebt voor de JX-8P, kijk naar de demo video's van Olo: en .
Elke synth klinkt zonder FX toch nergens naar, en daarom vind ik het niet erg als een synth geen eigen FX heeft. Voer hem dan door een DP/4 of iets dergelijks. Soms zijn zelfs delay pedaaltje van Boss geweldig.

ik zou eerder voor een jx3p gaan dan de jx8p
maar gezien de setup die je hebt en het budget waarin je zoekt zou je ook aan een waldorf pulse kunnen denken voor de zware bassen..

waarom beperkter? buiten dat hij monofoon is, heeft hij toch meer te bieden qua synthese of neit? is hij veelzijdig de jx of hoor je toch altijd dezelfde sound wat terug?

ik denk dat de jx tocgh egt analoger klinkt
en iets statishere bediening ala
is een mooie synth tegen de 350.- met programmer moet misschien wel lukken
ook genoeg software editters voor
lekkere keys

mopho lijkt me niks
neem dan een evolver

vreemd dat sommige mensen totaal wild zijn van het geluid van de evolver en anderen het weer totaal niets vinden

ja dat heet smaak he, mensen vergissen zich wel eens in dat smaak een feit is...hoog uit 1 persoonsfeiten mss...

Evolver, nee ruk bak en ik verwacht ook niks van de mopho....
maar hey, ik ben geen DSI fan.

ik zag wel een pg800 op marktplaats dacht ik, voor 200 euro.
Vond ik nog meevallen, ik dacht dat een pg800 ondertussen net zo duur als de synth was.

Mogelijks kan je de MOPHO in huis halen en nog even wachten met een hardware JX8P. Met de K2000 en K2500 kan je JX8P-samples laden en de interne fx gebruiken om het interessanter te laten klinken. ;-) In ieder geval succes met je zoektocht.

Eerst wist ik toen ik dit las niet eens wat een MoPho was MAAR !!! Toen ging ik zoeken op google en zag ik een foto van dit ding. Toen wist ik zeker dat je voor een JX3P moest gaan.

Mogelijks kan je de MOPHO in huis halen en nog even wachten met een hardware JX8P. Met de K2000 en K2500 kan je JX8P-samples laden en de interne fx gebruiken om het interessanter te laten klinken. ;-) In ieder geval succes met je zoektocht.
GEen slecht idee

Eerst wist ik toen ik dit las niet eens wat een MoPho was MAAR !!! Toen ging ik zoeken op google en zag ik een foto van dit ding. Toen wist ik zeker dat je voor een JX3P moest gaan.
euh op wat baseer je je dan ? :)

ben nu eigenlijk aan het twijfelen tussen de mopho en de evolver :)
ma heb genoeg va en digitale synths, dus wil wel iets dat lekker analoog klinkt..ma de evolver heeft die wavetables (nu ja ik heb al een microwave xt maar ben daar ook gek van). keuzes keuzes

GEen slecht idee

euh op wat baseer je je dan ? :)

ben nu eigenlijk aan het twijfelen tussen de mopho en de evolver :)
ma heb genoeg va en digitale synths, dus wil wel iets dat lekker analoog klinkt..ma de evolver heeft die wavetables (nu ja ik heb al een microwave xt maar ben daar ook gek van). keuzes keuzes

mwahhh, ik ken het geluid eigenlijk niet, maar omdat het monofoon is lijkt het me zowiezo al niets en ik vind de knoppen layout gewoon niet goed. Er zijn zoveel van dit soort apparaten met zon layout en geen een werkt goed, 4 knoppen 100 functies, etc je snapt me wel !

Back