Isoleren van klein stukje muur...

Is die piano je master midi of hoe moet ik dat zien ? :confused:

maar ik denk dat het weinig zin heeft om lichte isolatie te plaatsen tussen je nieuwe studio en de buren. contactgeluid voorkom je er niet mee.

Een "zevende" vloer alleen zou wel contact geluid verminderen zolang je geen dingen zoals speakers aan muren hangt en dus alles wat geluid maakt op die vloer zet. :eureka:

Daarnaast nog wat corner traps of meer schuine wanden erbij en je bent helemaal het heertje groverT.:okdan:

Maar waarom die nou weer die deur sloopt, terwijl ie ook alleen de drempel er uit kon halen en in de kast kon zetten, is mij een raadsel. Ook met lijmscheuren kan je het dan weer makkelijk terugzetten. Zo'n gat in een deur fixen gaat het beste door een nieuwe deur te kopen. Meneer is namelijk de zaagsnedes vergeten en dat krijg je nooit meer goed.

:D

Een "zevende" vloer alleen zou wel contact geluid verminderen zolang je geen dingen zoals speakers aan muren hangt en dus alles wat geluid maakt op die vloer zet.

Een zevende vloer? Man, ik heb maar 3 verdiepingen in totaal... 8o)

Maar ff snerieus, gisteren hadden de buren de radio boven op de slaapkamer (aangrenzend aan mijn slaapkamer) vrij hard staan en ik kon echt alles letterlijk horen. Als er tekst in dat nummer had gezeten, dan had ik het makkelijk kunnen verstaan zo erg. Dus de moed zonk me even in de schoenen en dacht... manmanman, waar ben ik aan begonnen...

Inmiddels staan de speakers aangesloten, heb deze middag al een zangopname gedaan en dat ging goed. Morgen ga ik eens aanbellen bij de buren voor een uitgebreide test!

Maar waarom die nou weer die deur sloopt, terwijl ie ook alleen de drempel er uit kon halen en in de kast kon zetten, is mij een raadsel. Ook met lijmscheuren kan je het dan weer makkelijk terugzetten. Zo'n gat in een deur fixen gaat het beste door een nieuwe deur te kopen. Meneer is namelijk de zaagsnedes vergeten en dat krijg je nooit meer goed.

Ach jaaa... ik had er wel aan gedacht, om de drempel eruit te halen, maar die zat zo goed vast dat ik die er echt uit moest slopen en dan zou er niks meer van over blijven + het feit dat er dan maar een smal klein spleetje zou zijn voor de kabels en de d8b heeft echt een best dikke kabel lopen van de computer naar de tafel!

Maar verder vind ik dat van die deur echt anti-boeiend. Is toch maar een huurhuis en mocht ik er ooit uitgaan: beetje vloeibaar hout, blokje terug plakken, beetje opschuren, likje verf er overheen, hoppaaa... niemand van de woningbouwvereniging die dat ziet!

Trouwens... ik heb vandaag dus even gewerkt en ik was wel benieuwd hoe warm die d8b computer nou zou worden in die kast, dus ik heb daar een afstand-thermometertje bij geplaatst.
De kamer en kast begonnen beide rond de 22 graden.
Na een paar uurtjes werken was het in de kamer 26 graden en in de kast 34 graden.
Dat is vrij warm... ik ben benieuwd hoe dat zometeen gaat met een hittegolf...
Toch maar een airo aanschaffen tegen die tijd!

Misschien is het handig een bosje bloemen of een goede fles wijn voor je buren mee te nemen? :P

(Prachtig verslag trouwens :okdan:)

Misschien is het handig een bosje bloemen of een goede fles wijn voor je buren mee te nemen? :P

Dat zal ik zeker doen... als blijkt dat ze heel veel last van mij gaan hebben. 8)

(Prachtig verslag trouwens :okdan:)

Thnx!

Dan tracteer ik jullie bij deze nog even op een vet lelijke foto met flits en alle apparatuur uit:
IMG_1273.jpg

Kan niet wachten totdat alles is opgeruimd, netjes aan kant is en ik sfeerverlichting kan gaan plaatsen. Dat maakt altijd zooooveel goed he! :eureka: :D

Sfeerverlichting is alleen maar vermoeiend voor de ogen en geest. Vaak is het te schemerig en zijn beeldschermen ineens te vel.

Kreeg zojuist van Daan Veilingen de wekelijkse mailing en daar zag ik heel toepasselijk dit http://www.daanauctions.com/Project.aspx?ProjectId=4234, waar vast wel een flesje bij zal zitten.

Hehe... Ik denk eigenlijk dat ik ze dit als cadeau ga geven! :okdan:

Serieus nu, zag aan je opstelling dat je nu wel lichtval in je schermen hebt. Maar daar heb je vast al iets voor bedacht. Luxaflexen?

Nee hoor, echt helemaal geen last van. En vandaag in volle daglicht zitten werken. Zijn echt fijne schermpjes met nul reflectie!
Maar luxaflexje komt er inderdaad nog ja.

Sfeerverlichting is alleen maar vermoeiend voor de ogen en geest.

Maar wel heel gezellig! :)

Ziet er leuk uit man! Nu nog een avondfoto met lavalamp en je bent klaar ;) Ook grappig dat je netjes mixt met "maar" Alesis monitor One mkII. Heb je geen plannen om voor andere monitors te kijken? (gezien de rest van je setup)

Een zevende vloer? Man, ik heb maar 3 verdiepingen in totaal... 8o)

Maar ff snerieus, gisteren hadden de buren de radio boven op de slaapkamer (aangrenzend aan mijn slaapkamer) vrij hard staan en ik kon echt alles letterlijk horen. Als er tekst in dat nummer had gezeten, dan had ik het makkelijk kunnen verstaan zo erg. Dus de moed zonk me even in de schoenen en dacht... manmanman, waar ben ik aan begonnen...

Inmiddels staan de speakers aangesloten, heb deze middag al een zangopname gedaan en dat ging goed. Morgen ga ik eens aanbellen bij de buren voor een uitgebreide test!

Ach jaaa... ik had er wel aan gedacht, om de drempel eruit te halen, maar die zat zo goed vast dat ik die er echt uit moest slopen en dan zou er niks meer van over blijven + het feit dat er dan maar een smal klein spleetje zou zijn voor de kabels en de d8b heeft echt een best dikke kabel lopen van de computer naar de tafel!

Maar verder vind ik dat van die deur echt anti-boeiend. Is toch maar een huurhuis en mocht ik er ooit uitgaan: beetje vloeibaar hout, blokje terug plakken, beetje opschuren, likje verf er overheen, hoppaaa... niemand van de woningbouwvereniging die dat ziet!

Trouwens... ik heb vandaag dus even gewerkt en ik was wel benieuwd hoe warm die d8b computer nou zou worden in die kast, dus ik heb daar een afstand-thermometertje bij geplaatst.
De kamer en kast begonnen beide rond de 22 graden.
Na een paar uurtjes werken was het in de kamer 26 graden en in de kast 34 graden.
Dat is vrij warm... ik ben benieuwd hoe dat zometeen gaat met een hittegolf...
Toch maar een airo aanschaffen tegen die tijd!
Sorry zwevende idd. Dat vermindert contactgeluid aanzienlijk.

En ik heb ooit ook zo'n drempel verwijdert. Met beleid is dat goed te doen.
Want juist bij huurhuizen moet je goed opletten. Terug brengen in oude staat enzo.

Ook grappig dat je netjes mixt met "maar" Alesis monitor One mkII. Heb je geen plannen om voor andere monitors te kijken?

Hah, ja eigenlijk wel. Al heel lang trouwens. Heb ook al meerdere luistersessies gedaan. En het liefst ga ik voor de Dynaudio BM15(a), of de BM12a, of de BM6a MKII met sub.

Maar het vreemde is dat ik die M1's nu al zooo lang ken en daar echt prima op kan mixen (heb trouwens wel een zware sub erbij staan, want de M1's hebben gewoon geen laag).

Natuurlijk missen de M1's wel wat definitie, maar tot nu toe heb ik dat nog niet ervaren als groot struikelblok.

De volgende grote investering wordt in ieder geval een Mac en daarna waarschijnlijk nieuwe monitors.

Ok, even een iets mooier fotootje nu.
Uit de losse pols geprobeerd een panorama te maken... :)
Pano.jpg

Precies op de plek vanwaar ik de foto heb genomen, daar komt nog een stapel synths te staan, alleen weet ik nog niet of ik die op statief zet, of tegen de muur aan ga hangen. Dit 2e lijkt me de beste optie om zo min mogelijk ruimte in beslag te nemen, maar ik moet nog even op zoek naar een dergelijk degelijk systeem.

Het dekentje onder de 19" rackjes trouwens, gaat nog wel weg, maar dat was even om beschadigingen aan de lak van het bureau te voorkomen!

Dit 2e lijkt me de beste optie om zo min mogelijk ruimte in beslag te nemen, maar ik moet nog even op zoek naar een dergelijk degelijk systeem.

Je moet eens kijken hoe Chinetti dat opgelost heeft ;)
Misschien is dat ook wel een idee voor jou.

Maar zit dat nou lekker zo ver van die scheremen vandaan en die mixer?
Ik zou reuma krijgen ervan denk ik.

Je moet eens kijken hoe Chinetti dat opgelost heeft ;)
Misschien is dat ook wel een idee voor jou.

Is dat dat Ikea wand-opberg-systeem? Dat heb ik hier wel eens voorbij zien komen en dat vond ik eigenlijk wel ideaal. Alleen best prijzig nog.
Voorals nog even onderstaande oplossing. Dat werkt ook wel en het valt mee qua ruimte...

Maar zit dat nou lekker zo ver van die scheremen vandaan en die mixer?

Ja hoor, valt best mee. Ik pas met m'n benen precies nog onder de piano, dus zit ik daar helemaal tegenaan geschoven. Gelukkig zijn het ook twee 22" schermen en ik heb goede ogen :)
De mixer hoef ik niet vaak aan te zitten, soms even een fadertje bedienen, maar het EQ'en en Dynamics van de tafel doe ik allemaal met de muis.

Dat verklaart een hoop... :)
Is dat ook echt nuttig bij het maken van muziek?

Nee... ik had een paar jaar geleden in een keer een tick dat ik persé 5.1 wilde kunnen mixen (heb toen der tijd ook mijn scriptie over geschreven), maar nu doe ik daar eigenlijk vrij weinig / helemaal niets meer mee. Maarja. Als je de spullen hebt, dan zet je ze ook neer! :)

Enfin... nog even een fotootje vanuit de deurpost van binnenkomst:
Pano2.jpg

Back