Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien handig om de S80 'te plaatsen': De S80 heeft dezelfde engine als de CS6x en daar vind je vast ook wel wat info over op het internet, youtube,...
De P-series van Yamaha zijn niet 'tweakbaar'. De S80, CS6X,... zijn wel echte synths en dus ruim voorzien van parameters om de klanken te verbouwen.
Vergeet ook niet dat je de handleidingen bij Yamaha kan downloaden. Altijd handig als je wil weten of een bepaalde handeling kan ( of niet).
http://www.yamahasynth.com/downloads/manuals/
Okee thnx, had ik zelf nog niet eens aan gedacht.
De S80 heeft dus niet de engine van de Motif-serie?
S90 ES - Motif ES engine met extra pianogedeelte (DIJK van een akoestische pianosound)
http://www.youtube.com/watch?v=MTRj9vhCbtY
Kan ik daaruit opmaken dat de S80 dezelfde sounds/mogelijkheden heeft, of begrijp ik dit verkeerd
).

He, ik vond die ribbon controller (dat is dat touchpad balkje linksonderin toch) juist zo leuk
Ik vind em idd erg vet, en hij heeft uitbreidingsmogelijkheden, dus ik kan miss altijd nog een andere orgelmodule bij nemen. Verder miss een midi-controllertje voor glissando's e.d. om mijn hand heel te houden, volgens mij is dat niet zo fijn op gewogen toetsen
Binnenkort ga ik denk ik maar eens naar Feedback, of beter Musicstore. Woon toch vlak bij Duitsland![]()
Ik vind beiden vet, maar ik zoek een stage piano, dus de CS6x is geen optie.
Is er een winkel waar ik oudere synths kan testen oid of moet ik dan meteen iemand zoeken die er één tweedehands aanbiedt?
Oké, dan moet et maar zo he
Weet er nog iemand een site waar je de plugin boards kan zien die uit zijn voor de S80?
Dit is de enige post waarbij de S80 beter lijkt te scoren dan de S90. In de meeste andere posts wordt gezegd dat het klavier en de sound van de S90 beter zijn. Op youtube filmpjes lijkt mij de S80 beter klinken maar dat is gezien de geluidskwaliteit/pianist ook subjectief. Weet iemand demo's met een goede vergelijking of is er iemand die ze beide heeft (gehad) en er nog iets over wil zeggen? Het prijsverschil maakt mij niet zoveel uit en het gaat mij alleen om de piano. Ik wilde eigenlijk voor de s90es gaan maar dat valt net buiten mijn budget.