Stage Piano?

Okee thnx, had ik zelf nog niet eens aan gedacht.

De S80 heeft dus niet de engine van de Motif-serie?

Misschien handig om de S80 'te plaatsen': De S80 heeft dezelfde engine als de CS6x en daar vind je vast ook wel wat info over op het internet, youtube,...

De P-series van Yamaha zijn niet 'tweakbaar'. De S80, CS6X,... zijn wel echte synths en dus ruim voorzien van parameters om de klanken te verbouwen.

Vergeet ook niet dat je de handleidingen bij Yamaha kan downloaden. Altijd handig als je wil weten of een bepaalde handeling kan ( of niet).

http://www.yamahasynth.com/downloads/manuals/

Met 1 aantekening, de synth-engine mag hetzelfde zijn...de hardware niet allemaal, en de output-stage al helemaal niet. Daar zit een groot verschil met de CS. Zelfde verhaal bij een Triton Classic/Extreme/TR van Korg t.o.v. de Triton Studio...geen vergelijk. JD-990 of JV-1080 enz...enz...

Probeer ze gewoon.

S80 - CS6x engine met extra piano's
S90 - Motif Classic Engine met extra piano's
S90 ES - Motif ES engine met extra pianogedeelte (DIJK van een akoestische pianosound)
[speculatie]S90 XS(?) - Motif XS engine?? met ????[/specuatie]

S90 ES - Motif ES engine met extra pianogedeelte (DIJK van een akoestische pianosound)

nog een tip voor motif XS gebruikers. De s90es Piano is tegenwoordig gratis te krijgen als Soundset op de motifator site. Ik zelf vind (subjectief) dat deze beter is dan de standaard piano op de motif XS, dus de moeite waard om zelf eens te proberen.

Kan ik daaruit opmaken dat de S80 dezelfde sounds/mogelijkheden heeft, of begrijp ik dit verkeerd

http://www.youtube.com/watch?v=MTRj9vhCbtY

Kan ik daaruit opmaken dat de S80 dezelfde sounds/mogelijkheden heeft, of begrijp ik dit verkeerd

Wel dezelfde sounds, zelfs nog wat meer, want er zitten wat extra piano-waveforms (ac. en el.) in.
Ik zie dat de CS6X wel een ribbon controller heeft, en dat heeft de S80 niet. Dus kijk even naar de hardware (knopjes e.d.) om te kijken naar de mogelijkheden op dát gebied.

Maar de S80 is een mooi ding hoor. Heb zelf een S30 (61-toetsenversie, met dezelfde synthengine), klinkt voor zijn leeftijd prima, met enkele zeer positieve uitschieters (Herb Roadz is een heerlijke Fender Rhodes preset). De orgels halen het niet bij een clonewheel, maar welke ROMpler doet dat wel? Ik denk trouwens, dat je wel degelijk de lesliespeed kunt beinvloeden met een pedaal, al zul je er misschien een controllerpedaal (vloeiend pedaal) voor nodig hebben. Het is bij veel van de presets (voices) een kwestie van de modulation controleren. Misschien dat een gewoon sustain-pedaaltje ('aan-uit') ook wel werkt, als die via de MIDI-waarden 0-63 en 64-127 werkt. Dan kun je de uitersten van de schaal misschien ook wel bereiken, en een leslie is ook een 'discreet effect'... (ik vermijd hier de term 'digitaal' maar even :) ).

He, ik vond die ribbon controller (dat is dat touchpad balkje linksonderin toch) juist zo leuk :P

Ik vind em idd erg vet, en hij heeft uitbreidingsmogelijkheden, dus ik kan miss altijd nog een andere orgelmodule bij nemen. Verder miss een midi-controllertje voor glissando's e.d. om mijn hand heel te houden, volgens mij is dat niet zo fijn op gewogen toetsen :P

Binnenkort ga ik denk ik maar eens naar Feedback, of beter Musicstore. Woon toch vlak bij Duitsland :)

He, ik vond die ribbon controller (dat is dat touchpad balkje linksonderin toch) juist zo leuk :P

Ik vind em idd erg vet, en hij heeft uitbreidingsmogelijkheden, dus ik kan miss altijd nog een andere orgelmodule bij nemen. Verder miss een midi-controllertje voor glissando's e.d. om mijn hand heel te houden, volgens mij is dat niet zo fijn op gewogen toetsen :P

Binnenkort ga ik denk ik maar eens naar Feedback, of beter Musicstore. Woon toch vlak bij Duitsland :)

Welke vind je erg vet? S80 of de CS6x?
Voordat je daarvoor naar Duitsland afreist: Die zijn beide niet meer te vinden bij Feedback of Musicstore.

Ik vind beiden vet, maar ik zoek een stage piano, dus de CS6x is geen optie.

Is er een winkel waar ik oudere synths kan testen oid of moet ik dan meteen iemand zoeken die er één tweedehands aanbiedt?

Ik vind beiden vet, maar ik zoek een stage piano, dus de CS6x is geen optie.

Is er een winkel waar ik oudere synths kan testen oid of moet ik dan meteen iemand zoeken die er één tweedehands aanbiedt?

Ik vrees dat je gelijk 2e hands moet zoeken...of iemand moet zo aardig zijn je een middag over de vloer te hebben.

Oké, dan moet et maar zo he :)

Weet er nog iemand een site waar je de plugin boards kan zien die uit zijn voor de S80?

kom toecvallig in dit draadkje..en vraag me na het lezen af wat voor toetsen gevoel door Koen gezocht wordt....en waarom wordt er niet meer gekeken naar een very basic stage piano in plaats van de all in one..
een weighted controller met bijvoorveeld JV moduul erop ..is t'ie zeer waarschijnlijk veel goedkoper uit, dan is er vooral ook nog de mogelijkheid een en ander zelf in de thuis setting te ervaren, en zeer belangrijk..!!
Het moest toch enigzins budget cheapo wezen..?

Er kan bij 2e hands kan bijna altijd , met een beetje opletten met wat je koopt dan,
voor hetzelfde het toestel terug aan de markt gegeven worden.

doe dat maar eens na een koop in den winkel ...

groet Murc

Oh shit.
Zonde inderdaad :O
Echt als ik die nou eens had gezien..

@ Murc:
Ik hou niet zo van rack module's, live on stage vind ik dat niet echt fijn, en daar is deze wel voor bedoelt. Dan betaal ik liever wat meer ;)

S80 <> S90

S80 <> S90

Dit is de enige post waarbij de S80 beter lijkt te scoren dan de S90. In de meeste andere posts wordt gezegd dat het klavier en de sound van de S90 beter zijn. Op youtube filmpjes lijkt mij de S80 beter klinken maar dat is gezien de geluidskwaliteit/pianist ook subjectief. Weet iemand demo's met een goede vergelijking of is er iemand die ze beide heeft (gehad) en er nog iets over wil zeggen? Het prijsverschil maakt mij niet zoveel uit en het gaat mij alleen om de piano. Ik wilde eigenlijk voor de s90es gaan maar dat valt net buiten mijn budget.

Ik had ergens op dit forum een link naar deze site gevonden maar het wordt er niet makkelijker op :/

Dit is de enige post waarbij de S80 beter lijkt te scoren dan de S90. In de meeste andere posts wordt gezegd dat het klavier en de sound van de S90 beter zijn. Op youtube filmpjes lijkt mij de S80 beter klinken maar dat is gezien de geluidskwaliteit/pianist ook subjectief. Weet iemand demo's met een goede vergelijking of is er iemand die ze beide heeft (gehad) en er nog iets over wil zeggen? Het prijsverschil maakt mij niet zoveel uit en het gaat mij alleen om de piano. Ik wilde eigenlijk voor de s90es gaan maar dat valt net buiten mijn budget.

Als je de posts gelezen hebt weet je ongeveer hoe ik er in ieder geval over denk. Ik vind de S-80 een veel muzikalere en dynamischere bak dan de S-90. Vind zelf ook de piano's lekkerder en veel beter bespeelbaar dan die van de S-90. De meest authentieke piano sound zullen veel mensen op het eerste gehoor de S-90 vinden hebben, alleen is ie zo plat als de pest en de 'sound' van de S-90 heeft veel minder ballen dan die van de S-80. Ik kan een betere en overtuigendere partij neerzetten met de S-80. Klavier is heel persoonlijk...jaren lang deden mensen een moord voor het S-80 klavier en bij veel pianisten/toetsenisten is dat nog steeds een ding. De S-90 is misschien weer realistischer aan een 'echte' piano alhoewel daar soms de verschillen ook te voelen zijn tussen 2 van dezelfde modellen

Back