vette compressor limiter oid voor analoge drums

ik vond er al vrij veel 3e orde harmonischen opzitten hoor, ten minste hier in het mid op de laptop wel.

jep, best toffe muziek maar de beats klinken niet zoals ik het voor ogen heb. iets te gecompressed en iets te weinig "randje" denk ik.

Fair enough ;) ik vind het zelf echt gruwlijk lekker over die 909.
Smaak noemen ze dat toch...

Succes verder met zoeken, ik ben benieuwd waarmee je eindigt.

Ik heb een Valley People dynamite en een Valley People 610. Beide lekker maar met name de 610 doet wonderen:okdan:

+1
Ik heb ook zo'n village people dynamite :) voor over de drums. Lekker smerig ding en met een kick op de external in pompt ie als Kim Holland.

-C-

In de bijlage een drummetje uit m'n xbase999 door de valley 610. Eerst een stukje zonder compressor, daarna de compressor ingeschakeld en gewoon vrijuit wat aan de knoppen gedraaid. Van subtiel tot overstuurd.

Attachments

• 999 door 610.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 123
ik zie het er niet tussen staan... en t kost ook ietsje meer (moet je zeker uit amerika bestellen als je hem nieuw wilt, anders is die onbetaalbaar) maar wat dacht je van een api2500?

bedankt hazes, klinkt behoorlijk in de richting.

de naam api is al eerder gevallen. ben er echt benieuwd naar maar ga niet zonder eerst te kunnen luisteren 2000+ euro uitgeven.

edit: ze hebben wel een interessant modulair systeem zie ik net. zo kun je voor $2000 ook 2 kanalen processing kopen en dan evt. later uitbreiden.

Laatst gewijzigd:
API-500, de modular onder de eq/dynamics processors; razend populair op boards als Gearslutz, hier hoor je er niet zoveel over.
Is enorm veel voor te krijgen, lekker flexibel en je kan klein beginnen. Toch? :D

Zie voor een overzicht: http://www.mercenary.com/500series.html

Onlangs op de Musikmesse: SPL Rackpack 500, voor 4x API-500 en 4x SPL Rackpack modules.
750 euro, in die orde, en dan opvullen met modules naar smaak... met SPL en API nòg meer keuze!

rackpack500-start.gif

of de 'klassieker' API-500 lunchbox, voor 6x API-500. $500 voor een lege.

ph3_5006b_l.jpg

ja, die bedoel ik hanz. zit net ook al druk te googlen. erg interessante shizzle. iemand hier met gebruikerservaringen?

vervelende is dat die gearslutz allemaal foute rock maken en hun acoustische gitaren en vocals zo geweldig vinden klinken met het een of ander. over een 808 hoor je ze niet. :D

edit: je komt er nog even tussendoor met dat fmr ding. was al eerder langsgekomen in deze thread. heb ook de samples al beluisterd, wel weer hetzelfde probleem. akoestische zooi erdoorheen halen ipv tr's ;)

het coole aan die api2500 is het "thrust" circuitje. dat is een soort tilt eq op de sidechain, als ik het goed begrepen heb, die het hoog/mid oppompt, zodat je signaal niet afloopt in volume naarmate je hoger komt in het freq spektrum. hierdoor wordt hij heel aggresief, maar laat hij je laag meer intact dan een "normale" compressor.

waves heeft een software versie.. maar die klinkt niet zo dik als een echte.

Als ik je een tip mag geven, ga gewoon even bij verschillende muziek handels langs met je TR en probeer. Doe ik ook altijd, want: niet mogen testen is geen clandizie. Bij feedback hebben ze electro harmonix blackfinger, joe meek,SM-pro Tb-101/202 of TC-01/02(buizen pre-amp met compressor), Presonus bluetube(die schijnt bij drum iets meer vervorming te geven,maar wie weet).

ik zou nu eigenlijk gewoon zo'n api lunchbox met verschillende modules willen testen. weet iemand waar in NL dat kan?

en over testen bij feedback. daar heb ik persoonlijk erg slechte ervaringen mee. nu ik aan een gevalletje van een paar jaar terug denk begin ik er eigenlijk liever niet meer aan.
ik bedoel, zo simpel als met je drummachine naar binnen lopen en aansluiten is het niet, je moet teninste een mengpaneel regelen om te luisteren (zie bovenstaande link) en dat geregel begin ik niet meer aan bij FB, daar is het helemaal de zaak niet voor.

Kun je een snippet achterlaten? Dan kan ik eens kijken wat mijn geheime wapen ermee kan.

ow ja die EHX black finger heb ik ook goede verhalen over gehoord...

Al aan parallelle compressie gedacht?
Ik krijg het 'vetste' eindresultaat met subtiele compressie op het "cleane" geluid en hele dikke vette compressie op één of twee room mics (ik bedoel dus niet de overhead, maar roommics. Worden vaak boundary mics voor gebruikt tegen de muur/ op vloer. Check vantevoren wel op phasing). Achteraf samenbrengen en een beetje eq-en naar smaak en je hebt een heerlijk vet eindresultaat. Je kunt natuurlijk ook echt parallel gaan compressen, maar deze methode werkte voor mij altijd uitstekend. Ik gebruik daar de 1176 in software van UAD voor, dus een hele ingewikkelde compressor met dito prijs heb je daar niet voor nodig.

Is het geheim niet gewoon een dikke compressor maar een aantal. Waarbij je kan kiezen welke het beste werkt. En dan maakt het ook niet gek uit of het reteduur of cheapass ding is. En kan je zelfs er een paar achter elkaar plakken.

Back