[Korg] (Sequencer) MS2000

phochos

Berliner School Artist
Ik ben er nog steeds niet echt goed achter hoe de sequencer in de MS2000 precies werkt. Heeft iemand zelf een MS2000 en weet je hoe het programmeren precies gaat, want uit de handleiding kom ik niet echt goed.:walker:

jah hoor... maar ik wacht eerst even todat dit draadje in het goede forum is geplaatst :D

helemaal goed :)

je moet eerst de mod sequencer aan zetten (is een knop voor)

daar moet je aan 1 van de 3 'lagen' een fuctie koppelen (bijv pitch)
dit doe je in het edit menu (weet zo 123 niet pcies waar)

als je nu aan 1 van de 16 knoppen draait verandere op die 'stap' die pitch :)

mocht het nog onduidelijk zijn, ask :D

maar ik ga nu ff verder met een snoeiharde track waar ik mee bezig ben :D

weet wel dat het natuurlijk geen step sequecer ala X0X is. Dus niet om noten mee te spelen maar
meer om knopbewegingen mee te automatiseren (3 verschillende). Zet wel key sync op off (menu 18D) anders springt ie bij elke noot naar het begin van je sequence.

Origineel geplaatst door stijn
weet wel dat het natuurlijk geen step sequecer ala X0X is. Dus niet om noten mee te spelen maar
meer om knopbewegingen mee te automatiseren (3 verschillende). Zet wel key sync op off (menu 18D) anders springt ie bij elke noot naar het begin van je sequence.

euhhh...
dan heb jij een andere soort MS2000 dan die van mij :erm:
..met de mijne kan ik het wel 8o)

Origineel geplaatst door JazzMann
euhhh...
dan heb jij een andere soort MS2000 dan die van mij :erm:
..met de mijne kan ik het wel 8o)

bullocks.. die kerel heeft gelijk :D

je kan namenlijk niet triggeren met die sequencer het is een soort motion sequencer die functies zoals cutoff moduleert..

:koffie:

Origineel geplaatst door STicKX
bullocks.. die kerel heeft gelijk :D

je kan namenlijk niet triggeren met die sequencer het is een soort motion sequencer die functies zoals cutoff moduleert..

:koffie:

ja, maar als je nu hiermee de pitch moduleert & je stelt de gate time in dan krijg je toch "hetzelfde" x0x effect
...ok ,..losstaand van de ADSR ?

...in combinatie met de arpegiater & met een beetje goede wil kan je jezelf toch wijsmaken dat die bak noten zit af te rammelen.
Het enige verschil in mijn ogen is dat je hier met maar één vaste patern zit.

Korg MS2000

Korg MS2000

Dus als ik het goed begrijp werkt hij niet hetzelfde als bijv. de SQ10 gekoppeld aan een MS10 of MS20 van Korg destijds?

Re: Korg MS2000

Re: Korg MS2000

Origineel geplaatst door phochos
Dus als ik het goed begrijp werkt hij niet hetzelfde als bijv. de SQ10 gekoppeld aan een MS10 of MS20 van Korg destijds?

Dat nou juist weer wel :D

alleen mis je je triggers.

Je kan idd 'net alsof' met een beetje creativiteit het laten lijken of de sequencer de synth triggert maar je mist gewoon je adsr enzo. je kan dus wel zelf een soort van arpeggiator patterns maken. Daar issie handig voor :)

Back