Wat is t verschil tussen Korg Karma en Triton??

Bass

Gepokt en gemazeld
Heb van t weekend effe op een Triton LE gespeeld, dat zijn erg mooie sounds maar ook erg kant en klaar en gelikt...

Maareeh wat is nou t verschil tussen een Korg Karma en Triton????

De karma kan niet samplen. Verder is de karma wel uitbreidbaar met de verschillende kaarten die korg aanbied In principe vind ik alleen het mossboard echt interessant.(en dan nog ga ik liever voor een tweedehands z1).

De karma heeft idd meer fx, en die karma functie. Ik vind die karma functie niet heel interessant, maar het doet wel een hoop.

Met de nieuwste os kunnen alle tritons en karma's pcg files met elkaar uitwisselen. De klankbron is echt helemaal identiek. Koop de karma als je van de karma functie houd of die 4 extra fx nodig hebt.

Origineel geplaatst door bambamstudio
tja, dat kan ik ook van jou post zeggen....maar doe dat niet :)

was ook niet op jou gericht, maar op de 1e vraag...

O K nou thankxxx..

Tja ik heb al lang een JP 8000 maar zo'n Triton is toch wel erg gepolijst en strak...

Het klinkt echt super maar ik mis dan toch de knoppen en de onmiddelijkheid om klanken te bewerken, zeker in Combi -mode waarin geluiden soms uit 8 Programs bestaan, pfoew dat zijn bijna kant en klare riffs die er in zitten!

Ik neem aan dat in de Triton-Rack module EXACT dezelfde klanken zitten...?
stomme vraag...
:stupid

Ik heb zelf een LE (bamse heeft trouwens een karma) en ik was ook erg cynisch over de bewerkelijkheid van de sounds. Ik had het nooit zo op romplers, de jd800 uitgezonderd.

Toen ik echter die triton had gehoord was ik toch wel erg onder de indruk. En helemaal toen ik een middagje ging pielen, want alles is gewoon erg overzichtelijk. De interface vind ik super, en zelf gave sounds maken duurt echt niet lang als je bekend bent met synthesizers. De effecten klinken erg goed, waarbij je ook nog eens verscheidene realtimecontrollers vrij kan toewijzen.

Ik wilde in het begin ook meer knopjes, maar daar ben ik op terug gekomen. Knopjes horen in veelvoud op een (virtueel)analoge synth te zitten. Met een klasserompler als de triton of karma hoeft dat niet. Ik vind het een supersynth om basissequences op te maken. Vervolgens lekker imperteren in Cubase, andere synths aanzetten en gaan. Beluister 'm eens.

Ik had de vraag al eens gesteld, maar weet 1 van de moderaters al wanneer we weer een database online hebben ?

Karma vs Triton

Karma vs Triton

De ene is voor Boeddhisten en de andere voor classici.

Met collegiale groet,
ISPdeRuiter

Er is nog een belangrijk verschil tussen de Karma en de Triton: je hebt veel meer mogelijkheden voor het aansturen van sounds en effecten via midi, vooral de arppegio's. Je kunt arpeggio's realtime veranderen met de draaiknoppen, en goed ook! Niet alleen de klank kan worden veranderd, maar ook de opbouw etc. van de arpeggio. Je kunt bijvoorbeeld de arpeggiator gebruiken voor drums, en ondertussen de feel van het ritme aanpassen.
Het is misschien een beetje lastig uit te leggen, maar het gaat veel verder dan bij de Triton. De Karma heeft verder wel dezelfde sounds en een deel van de synthese engine als in de Triton.

als je even niet naar de karma functie kijkt en de mogelijkheid om extra exp boards erin te zetten, is het dan die €300 waard extra te betalen om alleen die 4 extra insert effects te krijgen???
ik was namelijk ook aan sparen voor karma alleen begin af en toe toch te twijfelen: korg triton le of karma.......

De Triton is naar mijn idee meer workstation dan de Karma... ondanks het feit dat ik veel met de PC werk denk ik niet dat ik m'n Triton Le zou inruilen voor een Karma

Als je de Le uitbreid met het sampleboard kun je echt knallen. Hij leest gewoon akai formaat. Ik kan je vertellen dat als je goede samples hebt, de triton het nog veel beter maakt.

Ik heb een zelfgesamplede cd van de virus b. Ik heb 'm helemaal gesampled en op een scsi-harddisk gezet. Super man. Multisamplen is een must een een bak met een potentie als de LE. Jammer dat de karma dat niet kan.

Na m'n Trinity had ik een Triton LE. Toen begon ik me daar toch heel erg m'n Prophecyboard te missen!! Qua functies ging ik er wel heel erg op vooruit (aantal mb's en 2x arp.). Toen mijn LE twee keer terug naar Korg moest voor reparatie omdat de bovenste 5 toetsen het niet meer deden =( heb ik hem toch snel ingruild voor een Karma. Dat was de synth die ik eigenlijk in het begin al wilde hebben. Ik dacht eerst dat hij alleen voor de dancemuziek bedoelt was, het tegendeel is bewezen en ik heb nog geen moment spijt gehad. Nu ben ik iemand die gewoon alles op z'n synth doet en ik werk niet in combinatie met een pc of met samples. Gisteren heb ik het MOSSboard besteld, nog een week wachten, mijn verloofde is naar haar ouders en ik sluit me een heel weekend op met m'n Karma!! :)

Back