Wat is t verschil tussen Korg Karma en Triton??

Ik kan ook iedereen het MOSS-board aanbevelen als aanvulling op de Karma of Triton. (niet mogelijk op de Le)

Nog niet zo lang geleden stond ik zelf voor de keuze: Karma of Triton (Le).

De sampling mogelijkheid stond niet echt op m'n verlanglijstje dus een Triton was niet echt een must. Bleef nog de Triton Le (standaard zonder sampling optie) en de Karma. Toen ik informeerde naar de prijs was ik aangenaam verrast, tijdelijk werd het MOSS-board gratis meegeleverd bij de Karma en dat voor slechts 1420 EUR BTW incl :okdan: . De Triton Le was dus duurder en dan was de keuze snel gemaakt.

Wow ! Wel een koopje Hover !

Toch, is het gezien de (normale) prijs van het mossboard niet handiger om gewoon een tweedehands Z1 te kopen ? Je hebt dan wel flink wat realtime controllers meer.

Das het mossboard voor mijn LE.

Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. Heb alleen ervaring met de echte Z1, waarmee ik een paar uurtjes mocht spelen bij een kennis in Arnhem. Volgens Korg zijn de geluiden geoptimaliseerd om te werken met de Triton. Ook zijn de realtime knoppen en de Switch 1/2 te gebruiken. Op de downloadpagina van Korg.com staat daarnaast een zip-file met 600 progs.

"We have taken all the MOSS voices that have been available in the past from Korg and optomized their parameters to work with the current EXB-MOSS board. This collection includes sounds from the Z-1 and from the Trinity Solo Board. These Trinity Solo sounds were in turn emulations of the original Prophecy sounds.

Enjoy over 600 new patches for your EXB-MOSS!!" :)

Origineel geplaatst door norskyan
Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. Heb alleen ervaring met de echte Z1, waarmee ik een paar uurtjes mocht spelen bij een kennis in Arnhem. Volgens Korg zijn de geluiden geoptimaliseerd om te werken met de Triton. Ook zijn de realtime knoppen en de Switch 1/2 te gebruiken. Op de downloadpagina van Korg.com staat daarnaast een zip-file met 600 progs.

"We have taken all the MOSS voices that have been available in the past from Korg and optomized their parameters to work with the current EXB-MOSS board. This collection includes sounds from the Z-1 and from the Trinity Solo Board. These Trinity Solo sounds were in turn emulations of the original Prophecy sounds.

Enjoy over 600 new patches for your EXB-MOSS!!" :)

dat moet ik eens checken dan, kan ik terug met MIDI OX wat sysex 'kes senden op een regenachtige zondagmorgen:koffie:

Back