Ik kan natuurlijk niet precies raden wat je bedoelt, maar kleine geluidjes die het geheel ondersteunen zijn meestal wat dunnere geluiden, die als lead niet mooi zijn, maar wel lekker in de mix passen, dus niet te veel ruimte innemen.
Wat acid achtige bliepjes, dat soort dingen, wat zachter maar wel met de melodie mee.
Ja verder kan ik je niet helpen aangezien het nogal vaag gesteld wordt.
Maar je kunt een stukje uploaden en dan kunnen we wat meer zeggen.
ik lag hier toevallig vanmiddag ook zelf wat mee te kloten dus ik heb er eentje die ik zelf wel stoer vond
je neemt een simpele sinus. Slaat die redelijk laag aan, nog niet bass-y. Zet er een zaagtand LFO op de pitch op en (als je daar de mogelijkheid voor hebt) neemt met je ene hand de knop voor LFO-depth en de andere hand de knop voor LFO speed. Zet om te beginnen de depth zo dat ie flink van laag naar hoog gaat. Zet de speed op langzaam. Draai nu langzaam de speed omhoog en als ie zo snel is dat je de cycles niet meer kunt onderscheiden de LFO depth zo in een keer snel draaien dat ie flink van hoog naar laag gaat (precies de andere kant dus) en dan weer langzaam de speed omlaag om tenslotte bij n langzame rate of de toets los te laten, of weer de LFO depth om te gooien en overnieuw te gaan.
Uiteraard n stevige dosis delay eroverheen kiepen.
Ik was vanmiddag aan t proberen effectjes uit "serious danger - deeper" te emuleren...luister maar es
Whotheman, jij bedoelt waarschijnlijk de one-shots als kleine explosie's, scratch effecten, lichte synth fills e.d. of niet? Veel van deze geluiden vind je op sample cd's of op het internet. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.samplenet.co.uk. Zelf maken van dit soort geluiden kan natuurlijk gewoon met een (soft)synth.
Of andere geluidjes die je al in het nummer gebruikt(drums, bas etc) samplen en reversed en/of met veel effecten als stab of oplopend gefilterd gebruiken
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
.. leek het mij leuk om dit onderwerp weer eens onder de aandacht te brengen. Kleine geluidjes met snelle lfo's, iedereen gebruikt ze, maar wie maakt ze?
Misschien als ik er vanavond aan denk dat er er eens wat opneem op de nord verder zijn alle ideeen van mensen leuk om te horen.
Vragen zoals deze zijn eigenlijk niet te doen zonder een paar mp3-voorbeeldjes... "het nummer maken" wil meestal ook zeggen dat ze het nummer kunnen breken, en niks zo erg als een stel belachelijke effecten tijdens een gevoelige vocal trance track .
Maken? Easy! Envelope > LFO speed doet al een hoop, en layeren layeren layeren die hap. Timestretchen met een goed algoritme maakt ook leuke resultaten; vocals stretchen tot vele malen van de oorspronkelijke lengte geeft een heel atmosferisch effect dat je tijdens zo'n breaks goed kan gebruiken.
Origineel geplaatst door Pjotr G Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
.. leek het mij leuk om dit onderwerp weer eens onder de aandacht te brengen. Kleine geluidjes met snelle lfo's, iedereen gebruikt ze, maar wie maakt ze?
Ik maak dan geen trance, maar die zogenaamde opvulgeluidjes maak ik altijd mooi zelf.. Een windje is zo gemaakt, wat noise en die aan een filter met envelope hangen, en andere vage geluidjes heb je ook zo in elkaar zitten die het geheel op kunnen vullen.. gewoon een beetje freaken op je synth en je hebt zo de leukste kleine opvul effectjes... ff opnemen en klaar..
sorry, ik bedoelde eigenlijk wie HIER maakt ze, en wil er iets over kwijt. Ik weet dat vengeance ook allerlei piepjes, toetjes en sweepjes maakt. En ik zelf ook.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.