Solina Ensemble

Akikaze

Japans voor 'Herfstwind'
Eindelijk klaar! Het Solina Ensemble, gebouwd met de print van het ensemble-effect van het Solina String-Ensemble door Saint Eric. Dit is de laatste revisie van het apparaat, waarin de signaal-ruisverhouding en de voeding zijn verbeterd, een bypass schakelaar is gebouwd en twee potmeters voor de aansturing van de lfo's en cv-sturing van de lfo's zijn aangebracht. CV-sturing werkt met een vertraging, dat vergelijkbaar is met het schakelen van een leslie. Niet de opzet, maar wel interessant. De ingang en de uitgang is stereo, net als het String-Ensemble. Als je dit effect met dat van het String-Ensemble samen gebruikt, weet je niet wat je hoort! Phasing, chorus, leslie: heel dynamisch.
Het heeft me een String-Ensemble, een paar honderd euro en lang wachten gekost, maar ik ben er blij mee.
Saint Eric is de man voor vintage reparaties en modificaties!

Attachments

• Solina Ensemble.jpg
    Solina Ensemble.jpg
    139,4 KB · Bekeken: 140
Als je dit effect met dat van het String-Ensemble samen gebruikt, weet je niet wat je hoort!

Ik weet nu ook niet wat ik hoor want er zit geen demo bij :P. Zou je dat vertragings-effect willen opnemen, ik ken mijn Solina alleen maar met aan en uit.

Maareh, cool! Al denk ik wel dat een een paar opties extra heeft :).

Toen ik met dit project begon, bestond Elkorus nog niet. Anders had ik daarvoor gekozen. Demo's komen dit jaar op de nieuwe cd en dus in luisterfragmenten op mijn webstek, naar verwachting deze herfst.

Toen ik met dit project begon, bestond Elkorus nog niet. Anders had ik daarvoor gekozen. Demo's komen dit jaar op de nieuwe cd en dus in luisterfragmenten op mijn webstek, naar verwachting deze herfst.

Wanneer de Akikaze blaast zeker?

Helemaal goed, alleen ik heb het niet zelf verzonnen, maar de platenbaas.

Heb jij niet een string ensemble van mij gekocht? Leuk dat het eindelijk klaar is! Post eens een mp3'tje!

Dat zou best eens kunnen. Ik heb de verkoper namelijk wel verteld wat ik ermee van plan was. Het was een String-Ensemble waarvan een noot steeds doorklonk. Fragmenten staan al op www.syngate.net
Het effect is - volgens mij - goed te horen op: Impact (Sigma lead) en Ice age (Minimoog bas) en minder goed op Giant dragonflies (Solina strings).
Op volgende werken zal het wat prominenter aanwezig zijn. Ik ga dan de cv gebruiken met een analoge sequencer om nog meer dynamiek en variatie te krijgen.

Nou, dan ga ik vanavond eens luisteren!
Ik had die Ensemble idd bij jou gebracht. Het leuke was dat Saint Eric de stringsynthesizer kwam ophalen en vertelde dat hij voor jou iets met de onderdelen ging bouwen.

Leuk dat ie toch nog goed terecht is gekomen :)

Back