[mackie] hr824 of hr624

goose >
trouwens ik bedenk me net dat ze bij feedback in utrecht de beide mackie's in de achtersynth hoek bij elkaar hebben staan met een paar andere modellen erbij was daar een paar weken geleden nog.
misschien een idee om daarheen te gaan!

In Rotterdam staan ze ook allebei.

Ik heb ook naar Event's zitten kijken maar in Nederland zijn ze niet echt makkelijk te vinden.

Misschien een idee om een monitoren puristen meeting te organiseren.

Iedereen neemt z'n monitoren (plus amp) mee en gaan we met z'n allen als een stelletje halvegare audiofielen luisteren.

Dan met een panel van 5 of 9 of zo raportcijfers geven.

en bier zuipen :D

Ik heb net even met de HR824's "gespeeld" met en zonder de subwoofer d'rbij trouwens en ik moet zeggen, hier kan ik inderdaad wel mee leven, heel open eerlijk geluid.
Ik zit nog steeds wel een klein beetje te twijfelen tussen de 624 en de 824, ik denk dat het toch de 624 gaat worden, zelfde sound, net iets compacter en iets meer geschikt voor mijn studioruimte denk ik.

Net overigens ook met een hartmann neuron (de eerste in NL) zitten spelen, toch wel een stoer ding maar mij net iets te duur en het is zeker geen intuitieve bak, manual is geen overbodige luxe.
Wel bizarre sound en mogelijkheden trouwens en mooie powerknop aan de achterkant en errug leuk zijn de aansluitingen aan de linkerzijkant.

Ik heb nog steeds nix gehoord van Feedback, maar misschien morgen....? (moeten die dingen nog gebouwd worden of zo?? :))
Ik mail of PB wel even als ik ze binnen heb.l

Origineel geplaatst door King of Snake
Ik heb nog steeds nix gehoord van Feedback, maar misschien morgen....? (moeten die dingen nog gebouwd worden of zo?? :))
Ik mail of PB wel even als ik ze binnen heb.l

graag !!!

Origineel geplaatst door da goose
Ik heb net even met de HR824's "gespeeld" met en zonder de subwoofer d'rbij trouwens en ik moet zeggen, hier kan ik inderdaad wel mee leven, heel open eerlijk geluid.
Ik zit nog steeds wel een klein beetje te twijfelen tussen de 624 en de 824, ik denk dat het toch de 624 gaat worden, zelfde sound, net iets compacter en iets meer geschikt voor mijn studioruimte denk ik.

Net overigens ook met een hartmann neuron (de eerste in NL) zitten spelen, toch wel een stoer ding maar mij net iets te duur en het is zeker geen intuitieve bak, manual is geen overbodige luxe.
Wel bizarre sound en mogelijkheden trouwens en mooie powerknop aan de achterkant en errug leuk zijn de aansluitingen aan de linkerzijkant.

kan je die demo 824 bakjes niet even meekrijgen met een borg, dan kan je ze ineens in je eigen ruimte testen......

is maar een ideetje he

:L

+ een Single Maltje erbij...;)

goose > heeft sebas die neuron al ?!?!?!?! sooow die laat er geen gras overheen groeien zeg :confused:
hehehe ben ik ff blij dat ik over een stel weken bij hem langs ga :D :{ (denk je dat die in mijn rugzak past ? :duivels: )

ben vandaag bij feedback in rotterdam geweest en heb de 624 en de 824 voor het eerst naast elkaar gehood en ik moet zeggen dat er toch een aardig verschil in zat, maar ik zal morgen wel wat neerzetten erover want ik moet nu weg zie ik aan de tijd hehehe mzzls 8o)

Hey Jeffry,

ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb toen voor de Dynaudio's BM6A gekozen.
De Mackie's waren de gedoodverfde 'house' speakers maar ik vond de bas een beetje gekleurd
klinken. (de 624 was toen nog niet uit)
Ik heb toen stad en land afgevraagd en m'n ogen moeten nog steeds bijkomen van het gesurf op het web naar info over de beste monitors rond die prijsklasse. Ik ben zo'n mannetje dat altijd het beste wil hebben....en heb toen voor de Dyn's gekozen.

De BM6A's klinken niet zo 'rond' in het laag als de Hr824's maar geven het meest natuurgetrouw weer wat je daadwerkelijk geproduceerd hebt en dat kan soms minder goed klinken....maar je wilt tenslotte horen wat je écht gemaakt hebt.
www.prorec.com kijk daar maar eens naar de test van de (kwalitatief) betere monitoren.
By the way, de Mackie's zijn natuurlijk steengoed, laten we wel wezen, samen met de Dyn's en de Genelec's (1031) staan ze meestal in de top drie van favorieten monitoren. We praten dus over dat laatste beetje.

Ben benieuwd wat je keuze wordt,

gr. Tom;)

Leuke link !!

vooral dit stukje vond ik errug leuk: "when it comes down to it you can mix on anything. Yup, that’s right, I said that you can mix on any set of speakers you own. The key is to know the sound of your speakers."
iets wat ik al jaren verkondig maar volgens sommige niet zo is.. maar goed..

De hr824's komen zeker basswise goed uit de test (heb ik ook al aan den lijven ondervonden) maar de dynaudio's nog beter terwijl ik die zelf niet lekker in het gehoor vind liggen, is toch ook je eigen persoonlijke smaak en de mackie's spreken mij wat dat beterft erg aan.

Ik weet nu voor 90% zeker dat ik voor de HR624 ga, niet IVM budget ofzo maar meer omdat die wat geschikter zijn voor een wat kleiner formaat studio (de ruimte dus) en wat frisser schijnen te klinken.
Als ik mijn mackies heb blijven zeker aan het begin mijn spirit absolute zero's staan, die ken ik meer dan door en door en zijn mijn referentie.
Vergelijkingen doe ik op verschillende speakersets, mijn mini HEMA speakers (je kent ze wel, die kleine 3 wegjes van 20 X 10 cm van 100(!) watt), mijn setje wharfedale's in de woonkamer, setje JBL's bij mijn dj setje en mijn focal hi end speakers in mijn auto (opel astra 2002)

Nogmaals dank al te saam !

Ik laat het wel weten als ik mijn mackies heb

....in mijn auto (opel astra 2002)
Astra roeleert. ;)

Maar over dat mixen. Je moet je speakers idd kennen, dat is een must. Maar als er meer in je speakers te kennen valt dan kun je er ook meer mee. Dwz als ze nauwkeuriger zijn dan hoor je ook meer. Ik weet wel zeker dat jij dat ook over een poosje gaat zeggen. ;)

Nogmaals dank al te saam !

Ik laat het wel weten als ik mijn mackies heb

Gelukkig!

Komt alles toch nog goed.

Eind goed, al goed. :kroon:

spirit absolute zero's staan, die ken ik meer dan door en door en zijn mijn referentie.
Vergelijkingen doe ik op verschillende speakersets, mijn mini HEMA speakers (je kent ze wel, die kleine 3 wegjes van 20 X 10 cm van 100(!) watt), mijn setje wharfedale's in de woonkamer, setje JBL's bij mijn dj setje en mijn focal hi end speakers in mijn auto (opel astra 2002)

Wat ik weleens doe is op een oude wekkerradio speakertje afluisteren. Weet je gelijk hoe een nummer op de gemiddelde radio zou klinken ;)

hoe verbindt jij je mixer met je wekkerradio dan? Mijn wekker heeft geen inputs :)

Back