[mackie] hr824 of hr624

Ik heb idd een radiostation :D
Op internet als ik zou willen haha...

Neuh zonder dollen, gewoon aan iemand vragen om effe je wekkerradio te verbouwen. Als je weet waar je moet solderen is dat zo gepiept. Dus niet aan mij vragen, want ik verbind waarschijnlijk de input aan je lcd display ;)

Ik heb vanmiddag weer even met Feedback gebeld, maar ze zeggen dat Mackie de HR-624's pas weer halverwege Maart zal leveren. Dus dat duurt nog twee weken voor ik ze in huis heb :(
Ze hadden het nu wel over een lagere prijs, van 599,- per stuk i.p.v. de 725 die op de site staat. Dat zou natuurlijk erg mooi zijn. (alhoewel ik eerst 699,- te horen kreeg, dus helemaal zeker zijn ze er volgens mij zelf ook niet van).

Op de site van feedback staan ze inderdaad nog gewoon voor €725,-... Als ze voortaan voor €599,- weg mogen zou ik dat serieus goed nieuws vinden, dus meld het even als je meer weet!

Thomann doet ze trouwens voor 6-6-6 euro... (krijg je er 'n CD van Iron Maiden bij denk ik.)

ik was afgelopen woensdag in feedback rotterdam waar ik dus zowel de 624 als de 824 heb veregeleken en die man van de monitors zei ook al tegen mij dat er een aktie aankwam voor die 624 dat ze dan voor 599 zouden gaan dus dat lijkt me wel vast dan en de uad-1 zou ook voor een heeel lekkere prijs gaan ff dneken iets van 600 of 700 ongeveer zei die :confused: precies weet ik het niet meer

Origineel geplaatst door endonyx
... en de uad-1 zou ook voor een heeel lekkere prijs gaan ff dneken iets van 600 of 700 ongeveer zei die :confused: precies weet ik het niet meer....

Ehmmm..... nog goedkoper? Gaaf!

Re: [mackie] hr824 of hr624

Origineel geplaatst door da goose
Ik zit er aan te denken om binnen zeer afzienbare tijd (binnen nu en 2 maanden ofzo) een setje mackie hr824's te kopen maar nu zat ik een beetje rond te snuffelen en kwam ik uiteraard ook de hr624 tegen, de iets kleinere broer van de hr824 (ook iets geopdkoper maar het gaat me niet om de prijs) en nu lees ik (copy paste) "De Mackie HR 824 is ondertussen een wereld standaard. De nieuwe, kleinere, eveneens actieve, HR 624 gaat nog verder met een nog gedetailleerdere sound!! "

Nu zit ik dus een beetje te twijfelen 624 of toch 824...

Wie kent beide en weet of het geen hierboven echt zo is?

Mocht er ook iemand zijn met een setje van een van boven en een studioruimte van iets van 3x3 of 4x4 meter hebben zou ik graag eens willen komen luisteren, ik heb ze namelijk alleen in een grote ruimte gehoord en ook nog eens midden in die grote ruimte en dat klinkt toch anders.

Bij een goede muziekwinkel staat alles keurig netjes opgesteld en gepatched.
De 624 komt binnenkort zwaar in de aanbieding maar als je dance maakt moet je ook zeker de KRK V8's luisteren. Persoonlijk ben ik niet weg van de 824. Hij legt het duidelijk af tegen de Genelec 1030 die bovendien een stuk goedkoper is.

Maar omdat iedereen anders luistert moet je gewoon eens naar een goede winkel gaan, wat cd's meenemen en gaan luisteren. Kom uit je luie stoel !!

groeten

ik was afgelopen woensdag in feedback rotterdam waar ik dus zowel de 624 als de 824 heb veregeleken en die man van de monitors zei ook al tegen mij dat er een aktie aankwam voor die 624 dat ze dan voor 599 zouden gaan dus dat lijkt me wel vast dan en de uad-1 zou ook voor een heeel lekkere prijs gaan ff dneken iets van 600 of 700 ongeveer zei die :confused: precies weet ik het niet meer

Volgens mij was dit de bedoeling :

624 worden 599,- per stuk en worden half maart verwacht.
UAD 1 wordt 699,-
Triple C stereo nu in de ramsh voor 299,-

groeten

hebben ze de v8 aangesloten ja :D was daar toe net een dag te vroeg voor in rotterdam hehehehe

Hmz, dat lijkt me juist helemaal geen coole monitor. Die krk's kleuren toch veel te veel?

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Hmz, dat lijkt me juist helemaal geen coole monitor. Die krk's kleuren toch veel te veel?

Wat is kleuren ??

Een V8 laat je heel erg duidelijk horen wat er in het middengebied gebeurt. Als je daaraan gewend bent heb je er volgens mij veel profijt van.

groeten

ja daarom ben zowiezo al gecharmeed van de krk monitoren en het is maar net hoe jij je insteld bij het mixen als jij weet hoe het moet klinken op die bepaalde monitor dan kan je daar toch goed op mixen lijkt me
het is bij alle monitors een tijd lang luisteren en analyseren hoe die klinken en dan ook veel goed en slechte commerciele mixen luisteren om te kijken hoe die klinken op je monitors!

basicsystem> had ik jouw nou gesproken vorige week woensdag in feedback? (ik ben die dikke jongen met die hardere housestylen cd ;)

basicsystem> had ik jouw nou gesproken vorige week woensdag in feedback? (ik ben die dikke jongen met die hardere housestylen cd ;)

Klopt !

Ik was die dag wat gestressed omdat de garage me een poot probeerde uit te draaien en ik die middag langsging om die gasten ff te vertellen dat het zo niet werkt.

Ik heb vanmiddag een setje HR624's besteld bij studio de dijk in alkmaar voor € 599 per stuk. >:|

mijn keuze voor de 624 tov de 824 ?? de grote van mijn studio en dat ze volgens wat mensen wat frisser klinken dan de 824.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Maar lang niet zo fris als een Genelec 1030.................

maar wel meer laag als een genelec 1030 8o)
ik vind genelec's persoonlijk niet klinken, te blikkerig, te plastic . maar da's mijn smaak natuurlijk..

Origineel geplaatst door da goose
maar wel meer laag als een genelec 1030 8o)
ik vind genelec's persoonlijk niet klinken, te blikkerig, te plastic . maar da's mijn smaak natuurlijk..

Ik drink liever lavazza onder het luisteren naar m'n 1030 monitoren 8o)
Want wat moet je met de 624 en wat moet je met illy....

Nah, maar wel veel plezier toegewenst met je monitoren! :okdan:

:okdan: veel plezier dermee, laat ff een keertje je bevindingen ervan weten please ;) :D

Back