606-727 dynsync/ midi

horny rabbit

Stamgast
allo,

ik heb een 606 en binnekort een 727
nu vraag ik me af. kun je de 727 aansturen met midi en tegelijk weer de dinsync mode doorvoeren naar de 606. ik heb ook midi op de 606 ingebouwd maar wil graag de interne sequencer gebruiken zodat de trigger outs van de 606 werken.(dit doet ie niet als ie met midi word aangestuurd)

gegroet,

Nee dat kan niet, de 707 of 727 zet geen midiclock om naar sync24.
Ook geeft de 727/707 geen DINSYNC-uit zodra die via de MIDI-in is aangesloten.
Wel kan je de 727/707 als masterclock gebruiken en dan stuurt die clocksingaal uit via zowel de MIDI-uit als DINSYNC-uit!!!!.
Maar dan druk je start/stop op de 727 en niet in DAW.

Alles wat je maar wilt weten staat hier... klik

Laatst gewijzigd:
Nee, het is idd geen midi/sync splitter (dat kan de 202 wel). Je kunt wel je 727 als master gebruiken om de 606 (en ander spul) aan te sturen.

ik gebruik geen daw als master, meestal m'n electribe esx als master dus dat hoeft dan niet zo'n probleem te zijn. dan komt alles nog wel goed denk ik.
bedankt voor info.
Met de ESX als master zal het niet lukken. Zoals ik hierboven al zei, en later RSB ook toen hij zijn post geedit heeft (;)): wil je din-sync uitsturen moet je echt de 727 als master gebruiken.

Wat misschien ook handig is in je setup, een midi to sync converter (doepfer msy2 bijv.). Dan kun je je 727 slave houden (midi zelfs) en hang je je 606 aan die converter.

Back