1 synth en dus lead voor sub high en mid

cns

sfm
even een vraag… Kom er zelf namelijk niet uit!

Een remix die we gemaakt hebben is zo goed als af en heeft van de artiest groenlicht, nu alleen het label nog… Maar vraag me af in hoeverre die dwars kunnen gaan liggen!

Maar goed daar gaat het niet om.

Ik heb een synth 1x in gebruik, waarbij 1 akkoord op een octaaf hoger wordt afgespeeld en een ander akkoord op een octaaf lager en daar tussen zit ook een akkoord. Nu blijkt dat bij het laagste octaaf, zodra ik de filter open gooi deze niet lekker gaat klinken. Kortom alle octaven hebben een andere juiste setting qua frequency, wat natuurlijk logisch is!

Nu ga ik van 1 synth maar 3 synths maken met dezelfde lead! Maar hoe gaan we dit in hemelsnaam over elkaar zetten. Ik weet bijna zeker dat het vanuit 3 synths weer compleet anders gaat klinken en misschien heel het effect van hoe het nu klinkt te niet doet.

Je moet het dus voorstellen als een subsynth, midsynth en highsynth!

Hoe mixen jullie dit normaal gesproken uit? Een optie zou kunnen zijn om al het laag uit de mid en high synth te halen… Maar uit ervaring weet ik dat dit een lead kan maken maar ook kan breken!

Normaal gebruik ik voor een sub en high altijd een andere synth maar die kan ik niet vinden en aangezien de deadline dit weekend is…

Als het label de rechten heeft, dan zegt het groene licht van de artiest niet veel...

Wat die octaafjes aangaat: gebruik je dat NordRack? Drie of vier Slots? Dan zou ik dat laag proberen te 'finetunen' met de KeyBoardTracking van het Filter als ook voorzichtig iets doen met de CutOff van dat lage octaaf. Ik ben benieuwd naar de output routings, want dan kan je met je mengpaneel nog wat doen.

Wout

ow ja daar zeg je wat mbt de rechten :/ weet ik eigenlijk niet. Zal ik eens navragen, stom dat ik daar niet eens aangedacht heb.

nee is een softsynth, heb die sound nog niet echt kunnen evenaren met mijn nordlead! Nordlead zou met die 4 program slots natuurlijk ideaal zijn geweest.

Denk dat ik de boel maar ga bouncen! Hopelijk blijft de track dan nog staan, anders heb ik een nieuw probleem. Moet ik opzoek naar weer een andere sound :/

Dit is wel de meest grote onzinvraag op SF ooit hoor!!!

Je vraagt ons onze mening en kundigheid op iets waarop wij nooooit kunnen beoordelen zonder het gehoord te hebben.
Het proces waar je mee worstelt is het hele muziek maken, dit is het arrangeren, dit is het mixen, dit is het zoeken en stapelen van de juiste sounds, dat kun je gewoon niet met woorden omschrijven!

Je probeert nu te omschrijven wat het probleem is, terwijl het niet te omschrijven valt. En dan nog de manier waarop: "waarbij 1 akkoord op een octaaf hoger wordt afgespeeld en een ander akkoord op een octaaf lager en daar tussen zit ook een akkoord"

Hahaha, die mag van mij in het 'Uitspraak van de dag' topic!!! :)

Waar slaat dat allemaal op?
Het is net zoiets als de geur van een pizza proberen uit te leggen; "tjaa, het ruikt best hartig, maar ook wel een beetje zoet, vol van geur, een goede pizza prikkelt de neusgaten!"

Alleen als je een geluidsvoorbeeldje post kunnen we je misschien verder helpen, nu leidt het alleen maar tot wildeweg-onzin-gok-antwoorden!

Ik probeerde het te begrijpen maar snap er ook niet veel van.

Het probleem zie ik niet.
Waarom van 1 naar 3 synths ?
Het probleem zit toch alleen in het laag in combinatie met de filter ?
Dus dan zou je 1 laag en 1 mid hoog synth moeten nemen.

De synth die je voor laag gebruikt moet gewoon een ander filter setting krijgen dan de mid hoog synth.

Succes met je deadline.

Dat bouncen is helemaal geen gek idee, je partij opknippen in 3 stukken en apart behandelen, prima toch ?

"Kortom alle octaven hebben een andere juiste setting qua frequency, wat natuurlijk logisch is!"

Klinkt idd alsof je de keyboard tracking bedoelt, snap er verder ook weinig van wat je bedoelt.. blijft gissen

het inderdaad een knap warrig verhaal! maar ik denk dat ik in eerste instantie maar voor het bouncen ga!

Thanks voor de reacties~!

Kan je geen ander melodietje inspelen en laten horen?

Je bent duidelijk bang dat wij nog net je idee gaan stelen en dat we je gaan voor zijn op die deadline.

Maar je maakt me nu wel nieuwschierig naar de sound die je probeert te bakken.

3x bouncen (laag/mid/hoog) en die 3 audiotracks los van elkaar bewerken met je filter. Als je dan in de mix hoort dat er iets elkaar in de weg zit, kun je altijd nog met de eq aan de gang. :)

... nee is een softsynth, heb die sound nog niet echt kunnen evenaren met mijn nordlead! Nordlead zou met die 4 program slots natuurlijk ideaal zijn geweest. ...
Met een softsynth gaat natuurlijk de kwaliteit van je computersysteem ook meespelen, dus kan je er nog minder over zeggen :) Ga je per kanaal bouncen, dan is de controle natuurlijk helemaal weg, tenminste vooraf. Natuurlijk ben ik nog van voor de stuiterende periode, maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat er te vaak gewerkt wordt met achteraf corrigeren in plaats van te proberen alles van het begin af aan gewoon goed te doen. "Yeah! We maken gewoon Mechanical Drone LoFi" :D

Wout

Dit is wel de meest grote onzinvraag op SF ooit hoor!!!

Alleen als je een geluidsvoorbeeldje post kunnen we je misschien verder helpen, nu leidt het alleen maar tot wildeweg-onzin-gok-antwoorden!

En niet te vergeten, afzeikantwoorden,...

Back