ik zoek een tegenmelodie

Met die shit van sh1000 word het net een of andere OUTRUN track... wel grappig maar niet de bedoeling geloof ik ;-P

Mario zit nog het meest in de goeie richting..

En ik heb er 'n SCHRANZ van gemaakt met Renoise..

Attachments

• VROTJE.wav
    2,3 MB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Met die shit van sh1000 word het net een of andere OUTRUN track... wel grappig maar niet de bedoeling geloof ik ;-P

Ik wist niet wat een OUTRUN-track was, maar (na even googlen) lijkt het er inderdaad wel op :yamaha:

Maar eh... Raphie, kan je een misschien voorbeeldje geven van de muziekrichting waar je naartoe wil. Ik dacht toch namelijk dat je echt een OUTRUN-track wilde componeren :)

ik zou het gewoon simpel houden, beetje zomers trance melodietje er op zetten.

Zoiets zou ik doen in dit akkoorden schema als ik er een melodie voor zou moeten bedenken, alhoewel ik wel moet toegeven dat ik die akkoorden nooit zo zou neerzetten

De melodie moet het nummer trouwens wel maken, want nu is het gewoon een paar akkoordjes met een drumbeatje. Dat is lang niet genoeg om het nummer echt te dragen.

Maar goed, net ff live 2 melodietjes ingespeeld over je voorbeeld heen en hierbij geattached. Ook heb ik er een string partij bij ingezet om jouw akkoorden wat aan te passen voor de variatie

Ik heb ze er hard ingezet zodat je ze goed kan horen welke noten en welke kadanz ik speel. Normaal zou het zachter in de mix moeten natuurlijk, maar daar gaat het hier niet om.

dus:
1e stuk: hoofdmelodie
2e stuk: hoofdmelodie plus inverse melodie
3e stuk: inverse melodie
4e stuk: inverse melodie plus extra string part (die je niet legato moet gebruiken omdat dat het tempo eruit haalt, dat heb ik nu wel gedaan zodat je de noten hoort)

Attachments

• ralphiemelodie.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 93

Outrun is cool!!!!

Die van quif is ook goed man,..lekker duits!!!,.. nou nog Falco er op en,... ZZZZUPERTOLLLLLLL

Wordt gezellig in dit topic, veel creativiteit op een simpel loopje :)

goed gedaan jongens quifster doet het i,d,d, goed,

voldoende inspiratie, morgen maar weer eens spelen, reslutaten volgen nog.

... gezellig met zen allen erin slagen om toch iewat goeie nummers te kunnen gaan maken..
Gheheh,.. smaken verschillen he,.

... cybercomponeren,... de toekomst werd zopas op dit forum gemaakt.

Hmm,.. meer dan 10 jaar terug had steinberg al een online community
gaande waar je gezellig kon jammen in elkaars songs met lui van over de hele wereld.
Weet niet meer hoe t heette,. maar t werkte wel. Al was t met dikke vertraging.

Back