FL-studio 8; problemen met Buffer-length

Hega

Stamgast
Bij FL-studio heb ik bij tracks met veel sporen erg veel problemen met het afspelen (zoals met demosong).
Het kraakt en hapert aan alle kanten.
Als ik de Buffer-length (onder Audio-settings) helemaal omhoog zet valt het nog wel mee, maar mijn laptop blijft er grote moeite mee houden.
Nu vraag ik mij het volgende af.
Heeft het met mijn werkgeheugen te maken (896 mb)?
Of wellicht met mijn processor (Intel Celeron 1.47 ghz)?
Of met allebei?

Gebruik je een asio driver or de directsound driver?

Als je geluidskaart geen asio driver heeft moet je asio4all zeker proberen (zit normaal ook bij de flstudio installer)

Gebruik je een asio driver or de directsound driver?

Als je geluidskaart geen asio driver heeft moet je asio4all zeker proberen (zit normaal ook bij de flstudio installer)

Dat maakt niet al te veel uit hier, wat belangrijker is is dat de computer van de TS wel wat beperkt is voor het zwaardere plugin-rekenwerk. Zeker de demo's in FL zijn best omvangrijk en zwaar, dus met een langzame Celeron wordt dat lastig. Upgraden naar een Core 2 Duo'tje minimaal?

;) Zelfs met m'n eenvoudige maar wel snellere Pentium 4 2,4 Ghz gaven de
demootjes van FL-studio 8 hier met stotter weer.

Wat soms helpt is de bufferlengte vergroten of enkele tracks uitzetten, bij
de demo's wel te verstaan. Als je eigen nummers zonder stotter wil afspelen,
probeer dan eens om 1 of meerdere sporen om te zetten naar .wav
Dat scheelt een hoop werk voor je processor en ook bij het afspelen.

Succes :okdan:

oei. dan had je niet al te veel mem anno 2009
Wat je ook kunt proberen is FL4. Nog zeer zeer prima te gebruiken en draait goed op oudere
bakken met nog een p4 cpu. Moet je ook wel wat lichtere VSTi's gebruiken natuurlijk.

Zonder plugins verbruikt FL niet meer cpu als vroeger hoor, dus je kan gerust de nieuwste versie gebruiken.

Maar gebruik dan best licht synths zoals synth1, de ouwe ingebouwde fl effecten, de kjaerhus classic series etc.

Hoi, ik heb ongeveer hetzelfde probleem ik had voorheen ook problemen met gekraak uit mijn boxen wanneer ik Fl studio gebruikte (vooral wanneer ik veel plug-ins gebruik) . toen heb ik dus ook een beetje met mijn buffer-length lopen spelen alleen op het punt dat de bufferlength zo hoog was dat er geen gekraak meer was hoorde je een vertraging bij het opnemen van de stem.

nu heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht (MAYA 44) en die heb ik geinstalleerd alleen nu is het gekraak maar een klein beetje minder geworden en hoor ik steeds maar geluid uit 1 van de boxen ik heb ook nergens kunnen vinden hoe ik dat weer op stereo krijg

nu is mijn vraag:

wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik dit oplossen?

ps. ik ben geen computernerd dus als het in lekentaal uitgelegd kan worden dan zou ik dat op prijs stellen (ik weet nog net wat drivers zijn en hoe ik een pci-geluidskaart in mn computer kan stoppen)

ik hoor het wel!

Ik ken de MAYA 44 niet echt moet ik zeggen. Je hebt niet al te veel informatie gegeven over je settings binnen FL dus gok ik even... staat je audio output op de ASIO driver van de MAYA 44? zo ja moet je even in je,bij de MAYA 44 bijgeleverde, opties de buffer op ongeveer 512 samples en 44.1KHz zetten. Het probleem van 1 speaker vind ik wel erg vreemd. daar kan ik je niet mee helpen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Zet 'm in de processor, extra RAM zou ook niet verkeerd zijn (896MB, neh:erm:! Ik raad minimaal 2GB aan.

Back