Wie niet kan spelen...

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Die direct een synth of na een korte periode hun synth willen verkopen.Ze kopen een synth en na een paar maanden(sommigen een paar weken),staan ze tweedehands te koop.
Bedoeling met winst doorverkopen,zal hier niet aan de orde zijn zeker?
Maar wie zijn ze die een dure synth kopen om er na een paar maanden er van af te willen zijn?
Kan begrijpen er voor een paar enkelingen er een verkeerde keuze is gemaakt.Dat je thuis heel anders in een rustige omgeving je beseft,dat het niet je ding is.
Bij mij is er maar één vaststelling.....
Wie een degelijk muziek onderwijs heeft genoten,en een basis heeft in muziek theorie,plus interesse heeft in synth's,niet de behoefte heeft direct te verkopen.
Zij degene die niets of wat kunnen spelen,er na een tijd moe worden van hun synth!

Maar wie zijn ze die een dure synth kopen om er na een paar maanden er van af te willen zijn?

Mensen die weten hoe te samplen, een maal je alles wat je nodig hebt eruit gehaald hebt, kan je het toch maar beter verkopen en een nieuwe in huis halen, ter uitbreiding van de sample collectie?

Wie een degelijk muziek onderwijs heeft genoten,en een basis heeft in muziek theorie

Zo lang dat de persoon in kwestie er maar van geniet is het al fijn genoeg, niet?

Waar jij je nu druk om maakt..

" Wie een degelijk muziek onderwijs heeft genoten,en een basis heeft in muziek theorie,plus interesse heeft in synth's,niet de behoefte heeft direct te verkopen."

Ik heb degelijk muziekonderwijs genoten (conservatorium jazz piano), dus m'n theorie zit ook wel goed. Veel interesse in synths. En toch verkoop is soms al snel een gekochte synth. Heeft m.i. niets met muzikaliteit te maken, maar meer met in welke mate de synth voldoet aan je verwachtingen. Een subjectieve zaak dus.

" Wie een degelijk muziek onderwijs heeft genoten,en een basis heeft in muziek theorie,plus interesse heeft in synth's,niet de behoefte heeft direct te verkopen."

Ik heb degelijk muziekonderwijs genoten (conservatorium jazz piano), dus m'n theorie zit ook wel goed. Veel interesse in synths. En toch verkoop is soms al snel een gekochte synth. Heeft m.i. niets met muzikaliteit te maken, maar meer met in welke mate de synth voldoet aan je verwachtingen. Een subjectieve zaak dus.
Altijd subjectief,maar als ik even in dertig jaar rondneust,zie echt wat verschillen.
Mijn vaststelling is(persoonlijk)gewoon eenvoudig.
Kunnen spelen is je apparaat blijven houden,niet of enige notie of wat dan ook van muziek theorie,je na een tijd je synth verkoopt.

Kunnen spelen is je apparaat blijven houden,niet of enige notie of wat dan ook van muziek theorie,je na een tijd je synth verkoopt.
Ik heb niet zoveel verstand van muziektheorie, kan ook niet zo heel goed spelen en toch heb ik nog steeds mijn eerste synth.
Mijn vaststelling is(persoonlijk)gewoon eenvoudig.
Te eenvoudig misschien?

Die direct een synth of na een korte periode hun synth willen verkopen.Ze kopen een synth en na een paar maanden(sommigen een paar weken),staan ze tweedehands te koop.
Bedoeling met winst doorverkopen,zal hier niet aan de orde zijn zeker?
Kan begrijpen er voor een paar enkelingen er een verkeerde keuze is gemaakt.Dat je thuis heel anders in een rustige omgeving je beseft,dat het niet je ding is.
Wie een degelijk muziek onderwijs heeft genoten,en een basis heeft in muziek theorie,plus interesse heeft in synth's,niet de behoefte heeft direct te verkopen.
Zij degene die niets of wat kunnen spelen,er na een tijd moe worden van hun synth!

Wat een gelul.

ja..
ahum..
juist..
zo...
nounou,
tis maar hoe je het bekijkt.
pollens, ik wordt nie goed..
evert !

muzeiktheologie?! ...synthese is the core business!

er zijn mensen die idd soms wel eens verkeerde beslissingen maken met het kopen van gear (tandwielen) omdat ze gehoord hebben dat tiesto hem ook heeft en er dan niet de beloofde soundset bij zit...
of mensen die geld genoeg hebben maar geen tijd...
of mensen die geld genoeg hebben maar er weinig tot geen reet er van af weten...
of mensen die kopen, even spelen en de boel weer wegdoen zonder verlies...
of mensen zonder geld die gaan lenen en de lening niet kunnen afbetalen en dus weer verkopen...

maar velen leggen hun hart er niet in maar benaderen een synth alleen met hun ego...

Laatst gewijzigd:
m'n synth bepaald mede m'n ego, m'n verstand zegt"genoeg", m'n gevoel vind haar toch wel heel bijzonder.
maar inderdaad, lui die niet kunnen spelen verdienen ook eigenlijk geen synthesizer.
hop, voor de rechtvaardigen synthologysamenleving, hoezee !

... het aantal met "degelijk muziek onderwijs" ,..die het merendeel van hun tijd er niets van bakken, en zich blindstaren op partituren van anderen, overtreft volgens mij wel het aantal ongeschoolden die gevoel voor rythme en song-structuur hebben en er wel iets van bakken.

.. dit standpunt maakt mij ongemakkelijk, want implementeert dat mensen in zelfgeplaatse hogere niveau's beter zijn dan het voetvolk en de plebs.

... als ik bv. niet goed kan dansen,... mag ik zoveel dansdiploma's halen als ik wil ,... het gevoel en het rythme kan je niet leren, dat heb je of je hebt dat niet,.. je kan het hoogstens wat bijschaven.

Ik probeer de strekking van deze draad te begrijpen. Het postulaat van hierboven kunnen we over discussieeren, neem ik aan.
Ik ken zat mensen die wel of niet theoretisch geschoold zijn in muziek die zowel na een tijd uitgekeken zijn op een instrument als nog een instrument boeiend vinden. Degene die uitgekeken zijn zijn vaak mensen die of muziek naspelen(cover bands) of mensen die er het uiterste uit gehaald hebben en het geluid niet meer kunnen gebruiken in hun muziek.

Het zal zeer divers zijn waarom mensen een synth wegdoen. Twee redenen waarom ik een synth zou wegdoen is als:
1. Twee synths veel overlapping hebben kwa sound, en
2. Als het geluid me echt tegenstaat nadat ik een andere synth ernaast veel beter vind klinken.

Ik heb geen van bovengenoemde gevallen nog meegemaakt, dus ik ben nog een van degenen die nog nooit een synth hebben weggedaan. Tenzij het schenken van een Casio ook wegdoen is, :engel:

Ben benieuwd waarom iemand een synth anders wegdoet. Is het behalve dingen als interface die irriteren en rotte toetsen en knoppen iets anders? Geen doorzetting van muzikant, gebrek aan tijd(vooral als je veel producties moet doen of onder tijdsdruk)?

ik deed het toch anders..
ik kon niet spelen maar kocht een synth (de korg ms20) om een beetje leuk met geluiden te gaan pielen..
echter na een vrij korte tijd vond ik dat toetsenbordje wat er aan vast hing toch ook wel zeer intressant..
met viltstift kliederde ik de letters van de toetsen (a,b, c enz ) erop om een beetje duidelijkheid te krijgen waar muzikanten het nou steeds over hadden..
loopjes, solo,s ed van je favoriete platen probeerde ik snel onder de knie te krijgen ..
uiteindelijk kwam je met een monofoon apparaat niet echt verder en kwam er een crumar compac piano bij, toen kwam het echte werk, uitzoeken van accoorden ed.
later ook nog wat pianolessen gevolgd, toen ik bij de kringloopwinkel een oude piano op de kop had getikt..
ik heb in die 25 jaar aardig wat synths gehad en ook weer veel verkocht..
op een gegeven moment ben je toch benieuwd naar een nieuw model of zie je een leuke oude bak staan.. dan moet je toch vaak iets inruilen of verkopen als je niet genoeg geld daarvoor hebt direct...
soms ben je een synth ook gewoon zat. dan gaat ie ook de deur uit

Laatst gewijzigd:
wat een ongelooflijk slecht doordacht standpunt hehe
ik denk dat ik weet wat TS bedoelt te zeggen, maar misschien heeft ie zich ih verleden teveel verdiept in de muziek zodat het overbrengen van ideeen met taal op een wat te laag pitje kwam te staan

Stating the obvious.

Maar dan met een dikke laag brompotterij waar de trackpolitie een puntje aan kan zuigen.

Maarten van Rossem meets knopjes.

Sinds wanneer moet je kunnen spelen of notenkennis hebben om muziek te maken?
dat heb je echt niet nodig voor de gemiddelde trance hit of wat dan ook.

Back