Synthforum uitsluitend nederlandstalig?

een minimum aan empathie zou je al moeten duidelijk maken dat Belgen het niet altijd eenvoudig vinden om zulke zegswijzen / woordgebruik te begrijpen.
en wat zou dat dan?
moet het hier voor elke Belg dan begrijpelijk zijn? da's een beetje de omgekeerde wereld niet?

Tuurlijk niet. Of wil je nou zeggen dat het SF éérst voor Nederlanders is, en dan ook nog voor Belgen? :frons:

6, je kunt ook gewoon toegeven dat je als Nederlander niet doorhad dat bepaalde uitdrukkingen in België niet gewoon zijn (zoals Keybern laat blijken; ik was me hier trouwens ook niet van bewust). Da's namelijk precies hetzelfde als dat jij denkt dat Belgen zo hun best doen in dialect te praten, terwijl een heleboel uitdrukkingen die als 'anders' ervaart, in België gewoon standaard zijn.

Dat betekent trouwens niet dat je van alles niet meer mag zeggen van mij, of zoiets. En alles per se via het Groene Boekje zou ook onzinnig zijn. Zo lang je elkaar maar begrijpt - en er begrip voor hebt als sommige dingen lokaler zijn dan ze lijken. Wat mij betreft dan. :)

wat een ongelooflijk interessante materie
ik ben blij dat ik even de tijd heb genomen om dit allemaal tot me te nemen

wat een ongelooflijk interessante materie
ik ben blij dat ik even de tijd heb genomen om dit allemaal tot me te nemen

nou het beste deel heb je toch gemist hoor,

It's in the name "synthforum.nl"

asterix-en-obelix.jpg

Hier doet de heer Novice1 mij steevast aan denken, en ziehier, een aantal dagen verder, meerdere mod-ingreepjes achter de rug en het is nog niet klaar.

Wees verstandig en hang een slot aan dit droevige hoofdstuk...

Back