logic vs pro tools

bedankt alemaal voor de veele en snelle reacties.
ik denk dat hat logic gaat worden. werkt de X-station wel met logic samen of zou ik me toch ook maar best ineens een andere audio interface aanschaffen?

gegroet mathias

ik neem aan dat dat prima gaat. mijn xstation fungeerde prima met FL studio en Ableton toen ie nog dienst deed als interface. Logic niet getest...

Kijk op de pagina van Novation of die ondersteund wordt - maar vrijwel alle audio interfaces hebben drivers voor beiden.

Trouwens, mijn xstation werkt prima met GarageBand, ook een tijdje met gespeeld. En dat is ook een beetje Logic niet waar?

Ik ben op zoek naar een goede studio in Belgiƫ of Nederland waar opnamen afgemixt worden in Logic Studio ipv bvb. Pro Tools (wat nog steeds de standaard blijkt voor te mixen). Zijn er zulke studio's in de Lage landen? Iemand ervaringen mee? Referenties? Reden dat ik hier naar op zoek ben: ik werk alles uit in Logic 9 en wil vermijden dat ik om te mixen alle tracks nog eens droog moet bouncen om ze daarna in te laden in Pro Tools en opnieuw van effecten moet voorzien. Dat is gewoon een omweg en een stap te veel lijkt mij, aangezien je in Logic op zeer hoog niveau alles kunt uitwerken exact zoals je het wil...

Geen antwoord op je vraag, maar als je alles al exact hebt uitgewerkt zoals je wilt, wat moet er dan nog afgemixt worden?

Back