Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik vind alles zelf doen heel leuk
ik vind de maatschappij veel leuker nu, aangezien ik er veel meer inzicht in heb
ik zie dat er heel veel beweging is in de wereld, de maatschappij, initiatieven die juist sociaal en menslievend zijn.
dr is zoveel media dat je lekker zelf kan kiezen wat je wil
ik zie dat de mediadruk mbt mondiale ellende zo groot is dat mensen massaal denken dat de wereld zoveel slechter is geworden en daar naar gaan leven, denken en spreken.
ik realiseer me dat ik zelf wat te zeggen heb over hoe ik de wereld ervaar.
ik realiseer me dat ik mijn geest infecteer met waarop ik mijn aandacht richt.
ik realiseer me dat het niet gaat om wat er allemaal gebeurt, maar om mijn relatie daarmee.
nu is duizend maal beter dan vroeger
vroeger bestaat zelfs niet zonder nu. vroeger is een onvolledig concept wat alleen bestaat in de uitgestrekte wijdsheid van dit moment. je "betere" romantische verknipte herinnering aan vroeger is helemaal niks zonder dit moment, wat oneindig veel rijker aan potentie is dan welke herinnering of gedachte dan ook..
je kan gewoon de keuze maken en uit die neerwaartse beklemmende spiraal springen..
stelletje ouwe brompotte

als het kon verhuisde ik daar wel naartoe

Dan zal ik je een geheimpje verklappen.. jawel, want, dat kan je namelijk.

Je moet het alleen doen.

De vraag is alleen, of dat dan ook echt de verbetering met zich mee brengt waar je op hoopt.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit een plaatsje waar een heel (op SF) beroemd orgel vandaan komt.
Na een jaar of 20 ben ik in Rotterdam gaan wonen, en na daar 10 jaartjes te hebben rond gelopen, gedingesd en gedaan, ben ik naar Zeeland verhuisd.
Nu zitten er absoluut voordelen aan het wonen hier, voordelen die ik niet zou willen missen, maar er zitten ook nadelen aan, nadelen die ik liever niet heb eigenlijk.

Ik kan terug gaan naar waar ik vandaan kwam, maar dan mis ik wat ik hier heb.
Maar goed, mijn punt, je kan niet alles hebben, zorg er nou gewoon maar voor dat met waar je zit je maximaal er uit haalt wat er voor je in zit, streef naar meer geluk en laat dat niet bepalen door je omgeving, maar zoek het in je zelf.

Jij creeert jouw leven, niet jouw omgeving.

Ofzo.. :D

de stad is kut idd... leve de 'boeren'! :W

Ik zag laatst in Goes (jawel, Goes) een verlaagde in legerkleur overgespoten Golf 3 rijden met brede stalen velgen en een super dikke uitlaat. Alles strak afgewerkt, dat wel.

Sta ik vlak achter die Golf bij een stoplicht, zie ik een sticker er op :

'Ik ben er trots op een boer te zijn'

Okdan.. :D

mijn post was overigens (overduidelijk) vooral een reactie op bass
we motten die jongen toch is uit dat negativisme trekken

vroeger was er geen ADHD, toen was een kind gewoon actief en speelde in elk geval nog buiten..

vroeger was ik met sinterklaas blij met pepernoten en een suske en wiske strip van 2,95, nu krijgen alle kutkinderen van tegenwoordig gewoon kadoos, spelcomputers enz., van meer dan 200 euro voor sinterklaas...

vroeger kon je in het weekend zonder file naar familie of een uitje doen...

vroeger noemden 8 jarigen hun eigen moeder geen kuthoer als ze hun zin niet kregen..

vroeger was er geen stress omdat wat vandaag niet ging dat kwam morgen wel..

vroeger kon je buskruit spelen zonder continu verkeer in je straat..

vroeger was het op zondag gewoon lekker rustig waar dan ook...

vroeger werd je nog door je eigen ouders opgevoed in plaats van een kinderopvang of gastouder..

vroeger kon je de buren nog vragen om de plantjes te doen als je op vakantie was...

edit: en over dat verhuizen demian, ik ga toch echt nu niet 150 km ver van mn werk en familie en vrienden wonen

vroeger was er geen ADHD, toen was een kind gewoon actief en speelde in elk geval nog buiten..

vroeger was ik met sinterklaas blij met pepernoten en een suske en wiske strip van 2,95, nu krijgen alle kutkinderen van tegenwoordig gewoon kadoos, spelcomputers enz., van meer dan 200 euro voor sinterklaas...

vroeger kon je in het weekend zonder file naar familie of een uitje doen...

vroeger noemden 8 jarigen hun eigen moeder geen kuthoer als ze hun zin niet kregen..

vroeger was er geen stress omdat wat vandaag niet ging dat kwam morgen wel..

vroeger kon je buskruit spelen zonder continu verkeer in je straat..

vroeger was het op zondag gewoon lekker rustig waar dan ook...

vroeger werd je nog door je eigen ouders opgevoed in plaats van een kinderopvang of gastouder..

vroeger kon je de buren nog vragen om de plantjes te doen als je op vakantie was...

dit bedoel ik dus
waar richt jij je op?
als jij denkt dat de wereld voor iedereen zo in lkaar zit zoals jij m schetst heb ik t erg met je te doen
ga s naar buiten, spreek s met anderen :D
je zult zien dat er echt wel wat meer lucht in deze wereld zit dan jij denkt

ik richt me nergens op, ik constateer gewoon bepaalde zaken

Euhm, ik had vroeger ADHD, alleen heette het niet zo, maar geloof me, ik had het.

Wat betreft je andere punten, je haalt nu voorbeelden aan uit jouw eigen fijne jeugd, genoeg mensen die vroeger hun jeugd niet zo fijn beleefd hebben als jij nu schetst.
(maar ik speelde idd ook buskruit en stoepranden, verstoppertje, stoepranden etc etc..)

En waar ik nu woon, hebben de kinderen het minstens net zo fijn als hoe jij het omschrijft.

Je bent verziekt door je omgeving, je moet of weggaan, of wat aan je leven gaan doen. Of allebei.

Vroeger was niet beter, maar jij vond vroeger leuker dan nu.

misschien is het een randstad verschijnsel...

jij woont in zeeland, dat zal ook al veeel relaxter zijn qua omgeving en mensen :)

Vroeger was dit topic beter: toen was er alleen maar geen Bwhaaaaaaaaaaaaaaaaa ...

misschien is het een randstad verschijnsel...

jij woont in zeeland, dat zal ook al veeel relaxter zijn qua omgeving en mensen :)

Klopt, en ik herken je verhaal ook wel, ik ben ook de stad uit gegaan om wat minder 'ge-ouwehoer' om me heen te hebben en wat ruimer en mooier te kunnen wonen.

Maar hier is het ook niet alles, dat is gewoon het punt, je kan geen voordelen hebben zonder ook nadelen, overal is wat. De vraag is, wat past het beste bij jou. Perfect zal het niet worden, maar misschien wel goed genoeg, of misschien zelfs beter.

Maar als je niet tevreden bent met hoe het nu is, dan moet je iets doen, kan je je zelf niet veranderen, of wil je dat niet omdat je tevreden bent met hoe je bent, dan moet je misschien inderdaad je omgeving veranderen.
Maar, de afstand tot vrienden en familie wordt wel groter daarmee.

Terug naar vroeger kan niet, onmogelijk, koester vroeger en accepteer het heden zoals het is, doe zoveel mogelijk leuke dingen en probeer de minder leuke dingen minder zwaar te laten wegen of ga ze uit de weg.

Maar ik weet niet waar voor jou de problemen met het nu uit bestaan, in Rotterdam had ik te maken met behoorlijk wat criminaliteit in mijn directe omgeving, dat was niet te negeren op een gegeven moment, dan moet je wel weggaan, aangezien ik al 10 jaar in de stad had gewoond in alle gedeeltes zo'n beetje was het voor mij niet zo moeilijk om het buiten de stad te gaan zoeken.

Misschien is het verhuizen naar een iets betere buurt al een oplossing, of naar een wat leukere plaats, maar dat moet je zelf bekijken, hangt er ook vanaf waar je nu woont.

Maar ik vrees dat het je het gelukzalige gevoel van vroeger niet kan terugvinden door te verhuizen, dat moet je doen door middel van activiteiten. Dus, daar ligt misschien ook nog een grote kans.

mja misschien,
ik mis gewoon mijn onverschilligheid/onwetendheid/onbevangenheid die ik vroeger wel had...
veel ouderen die niets meer "hoeven" hebben dat nu, waaronder mijn ouders, die zeggen meestal "ach zo is het nou eenmaal" of "je kan er toch niets aan doen" als ik me weer opwind over bepaalde hedendaagse irritaties... ik wou dat ik dat kon haha...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back