ik wou dat ik die onbevangenheid weer had ja..
maargoed, uiteindelijk MOET je tegenwoordig meedoen met de maatschappij :
werken, belastingen, energiekosten, boodschappen, schoonmaken, huur betalen enz enz enz...
je hebt met bureaucratie te maken, irritante mensen in het verkeer of in supermarkt of in de buurt enz..
je hebt geen keuze om het anders te doen zegmaar...
Je kan irritaties die je hebt mbt dingen wel minimaliseren.
Ik laat mijn (biologische en betaalbare) eten wekelijks bezorgen, kom bijna nooit in een supermarkt.
Moet je wel in de buurt van een dergelijke service gaan wonen, maar hier kan dat.
Energiekosten, kan je minimaliseren door er minder van te gebruiken en verstandiger met energie om te gaan.
Schoonmaken, tja.. wees maar blij dat je het nog kan. Ander krijg je dat weer, ' vroeger kon ik nog zelf schoonmaken' die tijd komt vanzelf.
Irritante mensen in het verkeer, heb ik ook last van, ik toeter het van me af
Irritante mensen in de buurt, ga ik een andere buurt wonen..
Belastingen, verdien zo weinig dat je alleen maar belasting terug krijgt..
Werken, werk niet meer dan strict noodzakelijk. Ik werk freelance, en max 15/ 20 uur in de week.
Je kan ook een partner zoeken die voor je werkt, maar dan moet jij schoonmaken. Ik deel die taken.
Je kan ook je leven totaal omgooien, laat je inspireren door andere mensen die dat hebben gedaan, maar dan moet je het wel uitzoeken hoe dat dat het beste kan voor jou.
Maar enkel ontevreden zijn met hoe het nu is en daar niets aan veranderen, dat is niet goed voor je.
(hoewel, daar kan je best oud mee worden nog)..
Maar wil je geen zorgen meer ? Zoek maar eens op ' tiny house / home' in youtube.
Maar er zijn nog heel veel andere manieren om je leven in te richten, ik zeg doen!