Bascombo als versterking voor piano/keyboard/synth

rupert

Nieuwkomer
Er wordt vaak gezegd dat een bascombo prima kan functioneren als monitor/versterking voor piano/keyboard/synth Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ikzelf heb namelijk een bascombo staan (laney, 165 watt, met D.I), wil binnenkort een stagepiano kopen.

Heb wel eens over bascombo gespeeld als monitor. Was er niet kapot van, wel mooi laag trouwens. Maar ben ook niet kapot van meeste keyboardversterkertjes (schel hoog, geen laag). Bovendien hoor ik graag stereo geluid, dus heb 2 actieve monitors.

Maar als je er één hebt staan: probeer gewoon uit en kijk of je het wat vindt. Leen een andere versterker (b.v. Peavey KB) en kijk of je dat lekkerder vindt.

dit blijft denk ik een moeilijke vraag.
normaal gesproken zou je bij synths etc. voor monitoren moeten gaan, maar wanneer je live wil spelen is het een ander verhaal. natuurlijk kan het rechtstreeks naar de PA; klinkt goed hoor, maar dat heeft misschien weinig karakter, afhankelijk van wat je wil. wil je schuren, dan heb je toch een lekkere buizen versterker nodig.
'heelas' moet je echt wel verschillende versterkers uitproberen om achter te komen wat het beste bij je stijl past. er is denk ik geen een die echt ideaal is voor synths... denk ik.

Back