Microkorg naar Radias patch conversie

renepela

Ouwe rot
Op youtube zag ik een werkelijk schitterende VP330 achtige string patch op de Microkorg.
Het leuke is dat de maker van deze patch (mik300z) alle Microkorg instellingen in een filmpje heeft gezet.
Dat filmpje vind je hier:
Overigens kan ik al zijn filmpjes aanraden, de man is een van mijn youtube helden geworden.

Nou weet ik dat de factory presets van de Microkorg op een of andere manier geconverteerd zijn naar de Radias, want die zijn gewoon te downloaden.
Ik vraag me alleen af hoe je die conversie doet. Is daar software voor of zo?

Ik zou dolgraag die Microkorg VP330 patch op mijn Radias willen hebben.
Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik heb zelf geen Microkorg, dus die patch inkloppen in de Microkorg is al lastig.

Volgens mij gaat dat niet zomaar, de Radias heeft van veel dingen een totaal andere schaalverdeling. Hier en daar lees ik dat er software voor is, maar nergens vind ik die software.

Die man is best wel goed ja. (heb een beetje het gevoel dat die nogal overdrijft met reverb en zo'n "vreselijk" lange release, maar dat is wsl het genre)

Wel funny om tussen die vette juno's heel vaak een Microkorg en misschien net ietsje minder vaak (maar toch!) een Juno G te zien opduiken.
En dat terwijl ik hem op geen enkel "slecht" nummer kan betrappen. Nu, don't get me wrong, ben geen Juno-basher. Ik lees er alleen niet zoveel goeds over hier op dit forum. (wat ik gelukkig altijd met een vatje zout neem)

Nu om te antwoorden op je vraag:
mij lijkt dat zelfs als de schaalverdeling anders is, je toch gewoon de parameters relatief kan omzetten, toch ?
En dan misschien nog een klein beetje tweaken.
Hoef je maar één keer te doen en dan ken je de omzetting-regels zelf.

Lijkt me handig tussen alle synths trouwens. Dient dringend werk van gemaakt te worden. Maar achter die omzettingregels kom je enkel manueel achter, vrees ik.

Back