Beste goedkope synth

Hehe, eentje die zich aangesproken voelt, :D. Lees eens pagina 1 t/m 7 en oordeel zelf.
Maar on topic: Als je de video's van JayB bekijkt dan krijg ik wel zin in een An1x.

Neuh,. je snapt t verkeerd,..

Behalve dat stukje vetgedrukte dikdoenerij,..kon ik nou niet direct een hoogstaand staaltje analytisch denkvermogen in jouw post ontdekken.
Ziet er gewoon uit als die 7 voorgaande pagina's.
En daar reageerde ik op.

Wel verrassend dat je dan ineens on-topic komt met de an1x die al 200 keer genoemd is in de 7 voorgaande pagina's. :?:?:?

Ik vind de sh-201 wel een mooi ding, de an1x vind ik ook mooi en de nord lead lijkt mij wel wat, maar ik kan hem nergens vinden om te kopen.

Sh-201
An1x
Nord lead

Dan zou ik persoonlijk voor een 2de hands an1x gaan
Die heb je voor 200, kan dus 300 sparen voor andere spullen in de toekomst (een nord lead rack of zo?)

De sh201 viel bij mij niet in de smaak :r
Maar das heel persoonlijk zou beter..:bekdicht::bekdicht::bekdicht::bekdicht::bekdicht:

Je zal zonder meer een midi interface nodig hebben om te beginnen.
Je kan dan gemaakte geluiden, geluidsbanken naar je pc sturen voor opslag
Ook geluidsbanken naar je synth sturen zoals bv die van JayB in dat filmpje (die zijn gratis;-))

Je zal zonder meer een midi interface nodig hebben om te beginnen.
Met een SH201 heb je geen nood meer aan een midi-interface.
Dat is sound en midi via usb. Maar in feite heb je voldoende hands-on controle om die pc links te laten liggen en je volledig te concentreren op sound synthese.
Het enige wat je dan nog wil doen is je patches naar hard disk versassen want 32 slots is een beetje magertjes.

Die An1x ziet er mij kwa controle net zo moeilijk/makkelijk uit als een Microkorg. Op de Microkorg wordt voor die reden gebashed (lees overige threads), op de An1x blijkbaar niet. Yamaha voor lekkere editing, sinds wanneer ?!

Een beginner moet editen. Geluiden ontdekken via trial en error. Zoiets lukt nu eenmaal beter op een synth met dedicated controls dan zo'n menu-scroll ding met soft buttons.

Goede sounds editten op een RM1x? Lijkt me niet.

Goede sounds editten op een RM1x? Lijkt me niet.

geen goede sounds maar lekkere editting ,
makkelijke controle en bediening,

was mijn eerste app. iig. en kwam een heel eind zonder manual

en de slechte sounds/presets werkte voor mij stimulerend om er veel aan te willen veranderen

Volgens mij bedoel je nog steeds het editten van sequences en niet van sounds. Er valt niet zo heel veel te editten aan de sounds van een RM1x hoor. Zeker niet als je het vergelijkt met een VA. Het blijft een groovebox.

@TS: Ik kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent als je een tweedehands synth wil kopen. Waar moet je op letten? De verkoper kan wel zeggen dat alles goed werkt, maar klopt dat ook wel? Hoe kan ik dat als koper zonder ervaring daarmee ontdekken?
Dan moet je lekker de SH201 aanschaffen. Ik ken hem niet maar ik denk dat je je er geen buil aan kan vallen. Ik sluit me helemaal aan bij Keybern. Ga voor de knopjes en faders!

Volgens mij bedoel je nog steeds het editten van sequences en niet van sounds. Er valt niet zo heel veel te editten aan de sounds van een RM1x hoor. Zeker niet als je het vergelijkt met een VA. Het blijft een groovebox.

@TS: Ik kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent als je een tweedehands synth wil kopen. Waar moet je op letten? De verkoper kan wel zeggen dat alles goed werkt, maar klopt dat ook wel? Hoe kan ik dat als koper zonder ervaring daarmee ontdekken?
Dan moet je lekker de SH201 aanschaffen. Ik ken hem niet maar ik denk dat je je er geen buil aan kan vallen. Ik sluit me helemaal aan bij Keybern. Ga voor de knopjes en faders!

ja dat bedoel ik eigenlijk, had het niet helemaal begrepen dan..:o:

2e hands heb ik de nord lead ook niet gezien, maar ik heb toch liever nieuw.

Zoek en gij zult vinden, en over het algemeen kun je synths 2e hands heeeeel goed kopen vooral hier op het forum.
Heb geruime tijd met wat oudere bakken gewerkt die ouder waren dan ikzelf en tot op heden nog nooit geen problemen gehad.

Vandaag de dag betaal je ook grof bij de release van een nieuwe synth waar meestal meer mensen op afkomen dan vliegen op een stront om ze daarna massaal weer 2e hands te verkopen voor soms 2/3e van de nieuwprijs.

Kortom de beste goedkope synth koop je gewoon 2ehands.
Je moet ook altijd de synth eerst uitgebreid testten voor de aanschaf natuurlijk en meestal kan dit ook.

iig. sinds de rm1x

Flush.gif

Wel de sh201 is een synth
Is nog nieuw te verkrijgen
€545 in m'n faforite winkel
Ingebouwde midi/audio interface

Kom best overeen met de wensen van onze topic-starter...Niet ??:mega:

Flush.gif

Maar wie koopt er nou een nieuwe synth die ook tweedehands te koop is?
Pure kapitaalvernietiging!

iemand moet hem toch ooit als eerste kopen

maar waarom dan een SH-201..?

Ik zou voor een andere gaan voor dat geld. Plastic en niet AL te degelijk vind ik.. Geluid wel aardig, maar niet meer dan dat..

Tja das nu ook mijn visie, maar niet wat hij wil hé.....

maar ik heb toch liever nieuw.

Zelf ook 2 keer een nieuwe synth gekocht samen voor een bedrag die 10 keer zo hoog is, om nog maar te zwijgen over meer dan 20j geleden (was toen echt veel geld)

Ik heb en gebruik ze nog steeds, dat kapitaal viert hier nog feest ;-)

Zou het nu niet meer doen.
Ook dat kan wel weer veranderen

Je weet nooit hoe agressief de vorige eigenaar erop "gespeeld" heeft natuurlijk.
Hoe vaak kom je wel geen afgebroken faders en dergelijke tegen. (echt triestig als je zo omspringt met je instrument)
Voor 100 euro meer pak ik wel eentje mét faders, geen schrammen links en rechts, of zelfs verborgen gebreken ! (want als je bruut met je faders bent, ben je dat waarschijnlijk ook met het hele apparaat)

Nu, ik koop wel 2dehands maar alleen in mint condition.

Flush.gif

beter lezen,
had al gemeld dat ik me vergist had
(en het over de sequencer van de rm1x had waar overigens niks mis mee is)

maar goed on-topic;
qua synths heb ik goede ervaringen met de AN1X

de cs serie (cs1,cs2,cs6)heb ik nooit gehad maar misschien is dat ook wat?

De AN1x werk gewoon makkelijk. Je drukt op een knoppie (osc1, osc2, vcf etc), en vervolgens nemen de draaiknoppen de bijbehorende functie aan (waveform select, cut off etc.) Het heeft me maarliefst een half uurtje gekost om er snel mee te kunnen werken. Ook zijn er geen menu's, maar is er een control matrix. Alles staat voor je neus. De SH201 heb ik wel eens op gespeeld, op zich wel aardig maar niks bijzonders verder. Veel knoppen, maar de sound vond ik niet heel erg spectaculair. Kijk anders ook naar een MS2000, die is ook makkelijk te bedienen.

Ik zou een vierdehands virus TI aanschaffen en circuit bending toepassen. Dan is dat ding
ten minste nog nuttig inzetbaar. Bovendien genereer je nog error sounds die toepasbaar zijn
in een Windows remix.

NB. Zorg wel dat de TI niet optimaal werkt, maar dat moet geen probleem zijn met OS 1.0 t/m 3.2.0.07

Back