Welke "koop & return" procedures by muziekwinkels van toepassing ?

Chicolama

Ingeburgerd
Hoi,

Als je iets koopt bij bv music store in duitsland en het staat je na enige tijd binnen 30 dagen niet aan, dan breng je het terug en krijgt je geld terug.

Koop je dan opnieuw iets, en dan idem, krijg je dan opnieuw je geld terug of kan dit maar 1 keer ? Als dit een paar keer mogelijk zou zijn kan je geen miskoop doen, maar dat zal wel niet.

Want je kan bijlange niet alles testen in de winkel, en vooral speakers zijn iets persoonlijks...

Wat weten jullie hierover ?

Ik denk niet dat ze daar zo gelukkig mee zijn. Dan moeten ze de teruggestuurde en uitgeprobeerde spullen checken en proberen te verkopen als versandrucklaufer. Allemaal gedoe omdat jij niet kan beslissen. Dat doen ze in gewone muziekwinkels toch ook niet?

Hoi,

Als je iets koopt bij bv music store in duitsland en het staat je na enige tijd binnen 30 dagen niet aan, dan breng je het terug en krijgt je geld terug.

Koop je dan opnieuw iets, en dan idem, krijg je dan opnieuw je geld terug of kan dit maar 1 keer ? Als dit een paar keer mogelijk zou zijn kan je geen miskoop doen, maar dat zal wel niet.

Want je kan bijlange niet alles testen in de winkel, en vooral speakers zijn iets persoonlijks...

Wat weten jullie hierover ?

Als jij in mijn zaak zou komen kon je me wat :doei:

Ga dan gewoon naar een zaak waar je ze wel kan vergelijken met een stapeltje CD's (in de muziek stijlen die je maakt) waarvan jij weet dat ze goed gemastered/afgemixed zijn :eureka:

Als je dan je keuze hebt gemaakt gebruik je het www om de goedkoopste spot te vinden waar je ze bestelt ;)

ALLEEN...
bedenk daarbij wel: Wat is je liever? 100€ meer en daarbij goede service en support? Of ga je voor de absolute bodemprijs en koop je een duur product bij een stel dozenduwers?

Ik weet het wel ;)

Laat ik het zo stellen...
Als je bij mij in de winkel komt, dan mag je dat. Een maand teruggeef garantie, echter, je betaalt dan wel de adviesprijs! Niks geen korting of zo: het moet ergens vandaan komen. Is het je ding niet, dan zal je, ook al heb je met korting gekocht, er toch op verliezen bij tweede-hands verkoop.
Ik raad zoiets altijd aan, bij twijfelaars.
Een synth kan je nooit in een middag uitproberen, zelfs een etmaal is te kort. Twee tot drie weken er mee werken is te doen, dus een maand mag wel.
Natuurlijk is schade niet mee genomen, maar daar kan je dan wel voor 'bij' verzekeren. Goed, dan betaal je wat meer dan de advies...
En alleen de adviesprijs krijg je terug, verzekering gebruikt of niet...
En wil je eventuele schade niet betalen, dan is de koop al gesloten.

Wout

Back