probleem 808

DJ Bies

Ouwe rot
Ik heb een aantal probleempjes met m'n 808.

- 1 van de step knoppen is los gegaan, werkt nog wel.
- start/stop hapert, ik moet soms een aantal keer drukken voor ie reageert.
- af en toe valt het geluid weg, met name als ik aan de mastervolume draai.

Kan ik hier makkelijk zelf iets aan doen of moet ik dat laten doen en zo ja bij wie, waar?

Ook wil ik een van de step knoppen vervangen, deze heeft namelijk de verkeerde kleur. Kan ik makkelijk aan zo'n (oranje) step knop komen?
:confused:

Hee Senso,

Is zo'n step-knopje makkelijk te vervangen? Hoe zijn ze bevestigd? Ik zag trouwens ook dat je van die preset knoppen voor de SH-1000 hebt. Die passen toch ook op een SH-2000? Ik ben namelijk op zoek naar een rode....

Onderdelen..

Onderdelen..

De meeste onderdelen zijn wel te krijgen.. en zeker start/stop knoppen en volume pots.

Jep, kan je zelf wel vervangen. Hier een link over hoe je em het beste kan openen:
http://machines.hyperreal.org/manuf.../808.disassembly.and.memory.stability.mod.txt

En die volume knop moet effe schoongemaakt worden met een heel klein beetje contactspray. Ik zelf gebrui iets anders, nl: Electrolube Hyposol 997. Das een electro-reiniger, 99.7% alcohol.
Nadat je een heel klein beetje erin gespoten heb, moet je effe flink tweaken aan die knop.

Die step-knop kun je er gewoon af trekken en de nieuwe er op drukken.
Die krakkemikkige start/stop knop moet je (laten) vervangen.
En wat dat wegvallende volume betreft, dat is inderdaad waarschijnlijk de
potmeter, maar als het geluid ook wegvalt als je er niet aan draait, kan het
evntueel ook iets anders zijn. Kan meteen naar gekeken worden als die switch
vervangen wordt.
Misschien kom je binnenkort in Amsterdam? Neem dan dat ding onder je arm mee,
dan kijk ik er wel even naar.
Kan je meteen kijken of die knop voor de 2000 de goeie is. Volgens mij heb ik
nog één allerlaatste donker-rode. Niet te lang wachten dus.
:doei:

Wat betreft mastervolume, zeer waarschijnlijk losse contacten van de volumepotmeter (zeker te hard op de TAP knop gerost ;) ). Heb dat ook gehad en zelf de contacten weer vastgesoldeerd, draait nu weer als een zonnetje :)

Back