wat vinden we van NI Maschine?

Da zeg ik ok nie.. maar je hoort het wel. En sommigen mense trekke da nie.

Nee, in het geval van de maschine hoor je het dus NIET! :peukie:
Het is een sampler met samples en converters naar keuze, generieker dan dat wordt het echt niet.

Diversiteit moet er ook zij toch, daar waar de een geen gevoel heeft bij een bepaald instrument kan de ander er juist wonderen mee verrichten.Protiers met hun losse handjes grrrr als Luc Haven met iets meer beleid was omgegaan met Jaco Pastorius dan zou hij waarschijnlijk nog geleeft hebben!

alhoewel ik hem zelf nog niet uitgeprobeerd heb, heb ik vantevoren eigenlijk al een zeer dubbel gevoel erover. Aan de ene kant lijkt me het, op zich, wel intuitief werken. Aan de andere kant heb ik echt geen behoefte aan meer samples (20gig+ lijkt me wel zat en alleen al de gedachte om alles te moeten gaan taggen . brrrr). Bovendien blijft het aanpassen van een workflow toch wel een risico.

Ik ben er tevreden over. Hij werkt eenvoudig, inderdaad intuitief (je maakt snel een leuke beat). De sound, ja, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik denk wel dat je je beat in je daw moet bewerken met compressie, eq e.d. In Maschine klinkt het allemaal wat vlak.
De soundlibrary is groots (en in maschine goed getagged) en ik vind de kwaliteit goed. Lang niet alles is mijn ding, maar vergeet niet, het is ook een sampler. Je kan er van alles ingooien. Sinds gisteren is er een nieuwe update 1.1 waarmee je o.a. je gemaakt patterns eenvoudig kunt exporteren als audiofile in je daw. Overigens heb ik over stabiliteit weinig te klagen, hij vreet wel aardig wat cpu.

Back