wat gebeurt er met jouw spullen als je plots komt te overlijden....

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
Ik weet het.. nooit een leuk onderwerp maar komt je gear dan in handen van je familie, die het vervolgens op de zolder laat belanden, heb je een lijstje gemaakt met wat alles waard is? zodat er niet opeens een arp 2600 of noem maar iets voor 200 euro op marktplaats verschijnt door onwetende familie die het maar in de verkoop gooit...
Ik heb zelf een broer die ook van muziek houd en ook speelt maar die heeft geen verstand van synths en zeker geen vintage synths..
Ik moet nodig een lijstje gaan maken met wat alles nog waard zou kunnen zijn.
Maar ik hoop het overlijden voorlopig nog even uit te stellen..

Hmm, is idd wel een goed idee, heb de rest wel in een boekje staan voor nabestaanden (ivm uitzending defensie), maar voor synths en degelijke niet. Wel lullig idd als jouw o zo dure synth/randapparaat voor een tientje op de rommelmarkt verschijnt :P

ik heb een lijst met lopende reparaties en van wie de spullen zijn, met link.

maar als het goed is blijf ik nog even, moet nog veel doen.

:mega:

Dat hoop ik ook. Afgezien van de reparaties heb je nog een CD af te maken die ik wil kopen als ie uitkomt! :biertje: Op je gezondheid!

Stel dat je in zo'n situatie zit, ik denk dat je familie heus wel weet dat zulk spul gewoon geld kost, tenminste ik weet niet hoe de gemiddelde synth freak met z'n familie om gaat maar de meesten hier werken zich toch uit de naat om wat synths etc te kunnen kopen en dat zal de familie heus niet ontgaan dus zo druk maak ik me daar niet over eigenlijk.

En ja precieze prijzen, tegenwoordig is marktplaats en dergelijken er bij iedereen ingeburgert, dus die prijzen zullen vast wel eerst onderzocht worden. Daarnaast denk ik ook dat onwetenden eerder teveel vragen voor zulk spul als andersom.

ik hoop de eerste te zijn die niet overlijd,

want zolang er mensen leven kun je nooit met zekerheid zeggen dat iedereen doodgaat.....

Ik heb m'n vriendin netjes uitgelegd wat de marktprijzen zijn voor alles wat ik heb :)
Haar kennende zal ze die spullen niet voor 10 euro op de rommelmarkt gaan verkopen.

Grappig...

In de eerste plaats is het heel erg belangrijk dat alle synthesizers voor de meest belachelijk lage prijzen op de rommelmarkt verschijnen, zodat een beginnende muzikant met trillende vingers dat briefje van € 20 voor die drie modulen-kasten vol Moog 900 spullen uit z'n achterzak haalt. Daar leven en sterven we voor.

In de tweede plaats is de waarde werkelijk nihil, tenminste, als het om successie rechten gaat. Vooruit, ga de belastingsdienst tippen dat het een of ander beslist niet onder de € 40 000 verkocht mag worden. Verkoop of niet, je nabestaanden moeten dat belastingsbedrag wel ophoesten... Zeg 40%, dus graag € 10 000, mag in termijnen over 6 maanden :D Les 1 in "Hoe maak ik mezelf impopulair bij mijn familie!" En dan mogen zij proberen die € 40 000 te maken... Het is maar een voorbeeldje. Benoem het alsjeblieft gewoon inventaris of meubilair!

Verder erven vriendinnen niets als er niets geregeld is... ;)

En op de vierde plaats...
Het gaat eigenlijk alleen maar om het idee. Het maakt voor jou toch niets meer uit, of wel? Ja, als je dat bezit wilt zien als een nalatenschap in de vorm van een monument, dan... Tja, stuur dan alles maar op naar het adres in de mijn avatar en er komt een 'legaat' met jouw naam er op! Maar die Arp 2600 hebben we al, dus die wordt geweigerd.

Laat je familie gewoon de kosten van je grafsteen toch uit die opbrengsten betalen, dan kunnen ze gewoon op vakantie...

Wout

Ik heb een schriftelijk testament waarin ik alles nalaat aan mijn vriendin bij overlijden. Vermits wij al lange tijd samenwonen moet zij wettelijk gezien (toch hier in België) quasi geen successierechten betalen.

Helaas is dit in Nederland niet hetzelfde...
Hier mag de partner, indien er geen voorwaarden zijn gemaakt, pas na het opstellen van een samenlevingscontract vrij van successie erven.

Maar dat verklaart waarom er in België veel meer interessante spullen te koop zijn :)

Wout

Dat hoop ik ook. Afgezien van de reparaties heb je nog een CD af te maken die ik wil kopen als ie uitkomt! :biertje: Op je gezondheid!

als er zo nog 100.000 komen, graag.

maar je staat op de lijst voor de eerste run, die worden als het goed is nogal speciaal.
duurt nog wel een klein jaartje, als het goed is.

Ik vind dit samen met "Welke muziek op je begrafenis/crematie/etc.?" een van de betere herfst-topics eigenlijk....daar neem ik nog een bokbiertje op :mega:

Als ik ga wordt al mijn apparatuur bijgezet in de tombe zodat ik nog eens wat kan spelen. Ben nogal bang me dood te vervelen namelijk.

shit, ik zie de blaadjes vallen..........................

voel me ook niet zo lekker.................

ik denk dat ik ook maar een bokje neem.

en over dat in de fik steken, ..
ik denk dat mijn zoon dan alles confisceert, en daarna leert spelen ) hij is al een redelijk goeie gitarist).............

dus het kon nog wel eens meevallen, qua gaten in de ozonlaag enzo.

Back