Korg Electribe MX

Yoozer

vorbei
Leuk ding zeg! Gisteren mee gespeeld op de Messe en die man daar heel netjes gevraagd of ik wat van de shit op Minidisk mocht opnemen. Er stonden er maar 2 dus hij zat er de hele tijd in de buurt om te kijken of er niemand te veel aanzat. Kwamen na een minuutje die jojo's even aan van "Lever je MD maar in. Haha, grapje!". Sjeezes, wat een gevoel voor humor.

Maar ennieweey, het klinkt stukken minder plastic als de EM-1 voorganger. Weet niet of dat door de buisjes komt of door een verbeterde sampleset... Ziet er ook veel beter uit, goed gebouwd spul, 4 uitgangen, much more style & class, en 't kreng wordt ronduit heet- tja, dat krijg je als je de Tube Drive knop helemaal opendraait :). Een leuk raggebakkie.

Wat ik echter wel uitvond is dat sommige patterns regelrechte kopieën zijn. Tiësto's Flight 643 zat er vrijwel letterlijk in. Nu weet ik niet of een producer/deejay zich wel zo vereerd moet voelen (ook al is het niet helemaal een accurate nabootsing), maar ik kan me herinneren dat niet iedereen zo dol was op Roland's Dance JV/XP kaart.

Wat denken jullie? Mag een bedrijf dit soort geintjes uithalen (ook al heet de preset niet "Train643")?

Er zaten trouwens ook IDM presets op. Bibber. Help. Het idee alleen al :P.

Back