Hoe maak je een goed you tube filmpje?(basis)

Ramirez

Ouwe rot
Helaas werk ik overdag niet met computers,dus ik ben er niet zo'n ster in.
Dus ik hoop dat jullie me in logisch nederland een beetje op weg kunnen helpen met de volgende vragen.

Een vriend van me is amateur fotograaf,en af en toe verbaas ik mijzelf dat het allemaal in Nederland is gemaakt.
Hij houd zich vooral bezig met natuur en expirimentele foto's.
Hij heeft de krant er al mee gehaald ,dus het gaat de goede kant op.
Nou lijkt het me leuk om een filpje te maken met zijn beste foto's,en daar ter ondersteuning muziek onder te zetten,gewoon om het een beetje meer te promoten.

Nou zijn we gisteren dus bezig geweest met fotoshop moviemaker en hebben we al een aardig stukje in elkaar gezet.
Ik heb ervoor gekozen om een eigengemaakte versie van The Robots(kraftwerk)er onder te zetten.

En nou komt het...We hebben het bestand omgezet in een afspeelbaar formaat voor you tube.(ik meen media player)
Maar toen we het voorbeeld afspeelde was de geluidskwaliteit hoorbaar achteruitgegaan.

Ik heb hier dus weinig tot geen kaas van gegeten dus mijn vraag:

-Welk bestand kun je hier het beste voor gebruiken om je kwaliteit optimaal te behouden?(je ziet af en toe echt baggerfilmpjes,dit is dus niet de bedoeling)

-moet je hiervoor ook een eigen website hebben?
En waar kun je die het beste aanmaken?

-Is fotoshop moviemaker niet een beetje te omslachtig voor een you tube filmpje?Hij is er wel behoorlijk in thuis daar niet van,maar ik bedoel zijn er mischien makkelijkere programmatjes beschikbaar speciaal bedoeld om dit soort filmpjes te maken?

-Krijg ik geen problemen als ik zomaar een cover van kraftwerk plaats?Ik zie vaak covers voorbijkomen,maar hebben die gasten zich dan niet ergens aangemeld of zo?

Ik weet het ,het is een echte dummie vraag,maar ik denk dat ik hier op het juiste adres ben voor dit soort dingen.
Er zijn gewoon teveel mogelijkheden zodat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Kortom een logische uitleg van 0 tot filmpje zou erg welkom zijn.

Bij voorbaat bedankt.

Het 'verminderde kwaliteit van geluid' probleem zie ik al eens meer voorbij komen op youtube.

Soms is de oorzaak hiervan dat, bij omzetting naar youtube-format (lees: mono-geluid), de uiterst links of rechts geplaatste klanken wegvallen.

Probeer je muziek eens in mono te beluisteren, of de geluiden en klanken dichter bij het midden van het stereo-beeld te pannen. ;-)

Alvast succes. :okdan:

Ik denk wel dat je problemen krijgt met de muziek. Je mag inderdaad niet zomaar covers op het net plaatsen.
Ik zou een ander (eigen) muziekje plaatsen.

Zelf gebruik ik Moviemaker van Windows zelf. Werkt ook prettig. Bij het opslaan zou ik kiezen voor een zo groot mogelijk formaat en daarna lekker met een andere converter (anyvideoconverter) omzetten naar iets dat kleiner is voor Youtube. Dan kun je zelf je samplerate, resolutie enz enz instellen en is de kwaliteit wél zoals jij het wil.

Bedankt voor de info allemaal.
Hier kan ik zeker wel iets mee.

wat ik alleen niet begrijp is dat er zo verschrikkelijk veel mensen een cover op you tube hebben staan.
Dat zou dan toch behoorlijk riskant moeten zijn lijkt me.

Het 'verminderde kwaliteit van geluid' probleem zie ik al eens meer voorbij komen op youtube.

Nou het is bar en boos met geluidkwaliteit op Youtube..Volgens mij veel te danken aan de waardeloze mics in hobby cameras.

O ja ik heb Imovie op mijn Mac...dat is een simpel programma om snel leuke filmpjes te maken.

je zou een trailversie van Adobe premiere kunnen proberen. veel meer mogelijkheden dan Movie maker.

Vaak word ik saggo als er iemand met vele dikke synthesizers een crappy blokkerige opname maakt en je amper geluid hoort. Wat is er zo moeilijk met een line in opname tijdens het filmen? Onder je film mixen en klaar is kees.

We waren al een eind opweg met een net filmpje,maar van de week is zijn moederboard overleden.
Gelukkig had ie nog een back-up,van 1 maand geleden.
Dus hij moet even wat nieuwe onderdelen kopen.
Hopelijk is er niets met de harddisk gebeurt,zodat we de meest resente foto's nog hebben.
Dus dat wordt van 't weekend even puzzelen.
FF een vertraging dus.

Back