Elektor Formant synth

Ik weet niet hoor..het blijft een Formant..en op ebay.de zijn ze echt wel te vinden voor redelijke bedragen.

Mischien kost deze 250 eu restauratie
dan zou ik hem full functional op 850 schatten....

Ik zou hem een nieuwe kast geven...mischien de voeding updaten...

Bij mijn prijs ging ik ervan uit dat hij volledig werkt. Ik had me wel iets miskeken op de modules, er zit bv geen ringmod bij.

800€ dan, 900 was er misschien ietsje over.

Nou Ralph dan heb ik zeker n koopje gedaan. heb jij er ook een dan Nicolas?

2 grote kabinetten vol. Uit het hoofdje, dus onder voorbehoud:

7 VCO
5 triple LFO
2 ring mod
3 VCF
1 24db VCF
2 RFM
4 ADSR
2 Noise
2 COM
2 CV keyboards (4 octaven en 5 octaven)

En dan nog bijhorend:
step sequencer
inputs/outputs
Multiples
Offset
matrix mixer
distortion/filter
retro joystick input (passen alle sticks, controllers, pads, muizen etc van C64, atari, sega etc op)
inverters
attenuators

OK, enerzijds kost dat allemaal samen dik 2000€. Maar anderzijds, probeer maar eens een VCO synth te kopen voor 2000€. Daar heb je nog geen minimoog voor. Als je dan ziet wat je met zo'n monsterFormant aan mogelijkheden hebt...

Heel veel plezier met je Formant! Draag er goed zorg voor, hou alles werkend en je hebt een heel vette, moogy modular! En moest het je eerste modular zijn even een extra tip: je hebt 3 VCO's, maar probeer ook regelmatig patches met 1 VCO te maken, die kunnen machtig mooi klinken. Maar zo af en toe wil je gewoon veel VCO's tegelijk doen brullen. 8~8)

We zitten op 1 lijn...;)

Jup, ik denk dat we allebei de prijzen wel kennen van Formants, dat blijkt. :) Nu heeft Formant soms nog wel een uitschieter naar onder in verkoopprijs vanwege dat "zelfbouw geklooi" labeltje. Maar hij wordt nu gelukkig ook gewaardeerd voor de brute, mooie modular die het is als hij goed in elkaar zit.

OK, hij heeft misschien niet de meest exotische modules, maar dit is dan ook een echte '70's bak en de enige die nog enigszins betaalbaar is. En met deze kan je ook zonder exotische modules fantastische resultaten halen. Dat ding kan fluiten, brullen, praten, stotteren, klinkelen en alles wat je maar wil. :okdan:

Jup, ik denk dat we allebei de prijzen wel kennen van Formants, dat blijkt. :) Nu heeft Formant soms nog wel een uitschieter naar onder in verkoopprijs vanwege dat "zelfbouw geklooi" labeltje. Maar hij wordt nu gelukkig ook gewaardeerd voor de brute, mooie modular die het is als hij goed in elkaar zit.

OK, hij heeft misschien niet de meest exotische modules, maar dit is dan ook een echte '70's bak en de enige die nog enigszins betaalbaar is. En met deze kan je ook zonder exotische modules fantastische resultaten halen. Dat ding kan fluiten, brullen, praten, stotteren, klinkelen en alles wat je maar wil. :okdan:

Betaalbaar zijn ze zeker...altijd even afwachten wat de bouwer heeft gedaan maar ik ben fan!!

Het is ook niet zo eenvoudig te zien of hij goed gebouwd is of niet. Met strakke bedrading ziet het er al snel netjes uit en met een spaghetti al snel een rommeltje, maar dat zegt helemaal niks over de bouwkwaliteit. De soldeerverbindingen moeten goed zijn, de componenten fatsoenlijk, het boeltje behoorlijk getest en afgeregeld.

Die duitser is echte te sick he met zijn Formant. Ik heb misschien een stevig Formant systeem (in België ken ik geen grotere Formant), maar die is nog maar minder dan de helft van die gek. Dat zal zowat de grootste Formant ter wereld zijn...

Die duitser is echte te sick he met zijn Formant. Ik heb misschien een stevig Formant systeem (in België ken ik geen grotere Formant), maar die is nog maar minder dan de helft van die gek. Dat zal zowat de grootste Formant ter wereld zijn...

Nou wat een Hans Zimmeriaans gedoe daar in zijn studio...

nou dat filmpje met die mega formant :
klinkt ook erg suf...
veel synth weinig spektakel

Thx Nicolas, ik ga er zeker goed voor zorgen,en ik ben nu al verliefd op dit beest!!!!

Ik ben trouwens wel op zoek naar patchcables, want er zaten er maar twee bij helaas.

Jazeker Ralph, moogyachtige leads gillen brommen piepen en krakken ook natuurlijk.
Ik sta echt versteld van wat ding kan.
Trouwens weet iemand van jullie iets meer van deze modules?{zie nieuwe fotos}, want dat zijn geen standaard elekton modules lijkt me?

Attachments

• 15112009117.jpg
    15112009117.jpg
    99,3 KB · Bekeken: 102
fototje 2

Attachments

• 15112009115.jpg
    15112009115.jpg
    115,4 KB · Bekeken: 99
Back