rugpijn?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

TraiZor

Ouwe rot
Als ik even heb gewerkt (paar uurtjes) met muziek maken begin ik pijn in me rug te krijgen. =( meer mensen met hetzelfde probleem?
ik werk op het moment alleen met hardware, dus voor het kijken op de schermpjes (bv. rm1x) moet ik altijd wat voorover hangen om te kijken wat erop staat..
ik heb al wat stoelen geprobeerd, (andere hoogtes) maar het probleem blijft.
Hebben jullie aparte stoelen of zo? of staan jullie zelfs, of allebei? of hebben jullie je gear zo neer gezet (schuin naar voren ofzo) zodat je niet voorover hoeft te hangen om de lcd te kunnen lezen?

Wij staan altijd. Plus je moet gewoon vaak een pilsje gaan pakken in de koelkast, dan blijf je in beweging!

Als we met die rotte PC bezig zijn dan krijg ik ook last!

Johnny haat PCs

lijkt me dat het slimste (naast een goeie werkstoel en een bureau op de goede hoogte) plan is om van die "schansjes" voor je rm1x enzo te timmeren, waardoor ze schuin naar boven staan en je niet voorover hoeft te buigen..in de SOS van vorige maand staat ook een goed artikel over ergonomie in de studio

Olaf

Te laag..

Te laag..

De gemiddelde tafel is inderdaad een stuk te laag om lekker staand aan te kunnen hakken. Eigenlijk moet er 20cm bij (zodat je op 1 meter hoogte uitkomt.. omgerekend is dat omgeveer 45 Eurocentimeter).

Boost heeft zo'n lekkere luie directeurs-stoel.. dat lijkt me ook niet verkeerd. Haha.. dat zou live trouwens wel helemaal kicken zijn..

ik sta achter mijn spullen
en werkhoogte is elebooghoogte
heerlijk

Een goeie stoel is belangrijk. Ik had van mijn werk een oude bureaustoel meegenomen. Kreeg ik enorme rugpijn van. Nu zit ik op een houten stoeltje en heb geen rugpijn meer. Echter, wel een zere bibs.
Eigenlijk moet je boven je bed een enorme flatscreen aan het plafond hangen en een of ander apparaatje hebben waarmee je alle apparatuur kan bedienen zodat je liggend in bed je meesterwerk in elkaar kan draaien.

wieltjes

wieltjes

Gebruiken jullie stoelen met wieltjes? want het schuiven / opstaan lijkt me wel wat vermoeiend.. of je moet een kleine studio hebben.

Dat staan hou ik geen uren vol denk ik (of ik ben lui =p).

zeker wieltjes

zeker wieltjes

het is in mijn geval een luxe bureaustoel met hoge brede rug, op een 5-wielig onderstel. het zit/leuning gedeelte is naar achteren kantelbaar voorhet geval je onderuit wilt gaan zitten.

voor het zelfde geld koop je een volledig verstelbare ergonomisch verantwoorde bureaustoel, maar relaxed is voor mij persoonlijk belangrijker :)

Heel vaag, ik heb gewoon n stoel, en ook alles op stoel hoogte....

maar als ik een tijdje bezig ben dan sta ik opeens (onbewust zeg maar)

vind staand werken ook veel fijner

Orgineel geplaatst door Pjotr G
Heel vaag, ik heb gewoon n stoel, en ook alles op stoel hoogte....

maar als ik een tijdje bezig ben dan sta ik opeens (onbewust zeg maar)

vind staand werken ook veel fijner
ja en daar krijg je nu last van ;-)
als alles op zit hoogte zit

Moest er ook maar iest aan doen

Orgineel geplaatst door olafmol
in de SOS van vorige maand staat ook een goed artikel over ergonomie in de studio

Olaf

dat artikel staat in de sos jan02 (gekeken op hun website). ik heb ff in een paar boekeliers ofzo gekeken (doomen, bruna) maar daar hebben ze het niet. wel in de v&d zag ik maar daar kwam ik vandaag niet. nog andere tijdschrift winkels die dat blad verkopen?

ik weet dat de Bruna's de SOS verkopen..maar of die van jan er nog ligt, geen idee.....maar ik kan het wel ff voor je scannen als je wilt

Olaf

Stel je apparatuur een beetje verspreid op, zodat je niet altijd in dezelfde houding zit.

Probeer je manier van werken dan ook over meerdere apparaten te verdelen, continu op één apparaat blijven werken is ook niet goed voor je houding.

En af en toe een biertje ben ik helemaal voor 8P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back