Hardstyle/Hardcore Lead topic

@Homeboy: Synth klinkt niet verkeerd, enkel nog wat onzuiverheden in bepaalde freqs.

Hier eentje van mij. De synths hebben nog geen extra fx's, komen zo uit de sylenyth1. Enkel op de eerste heb ik een extra distortion gezet.

Eerste stukje is echt lekker zeg.. :okdan:

@Homeboy: Synth klinkt niet verkeerd, enkel nog wat onzuiverheden in bepaalde freqs.

Hier eentje van mij. De synths hebben nog geen extra fx's, komen zo uit de sylenyth1. Enkel op de eerste heb ik een extra distortion gezet.
Niet alleen het eerste stukje klinkt wel lekker, dat tweede stukje vind ik ook wel prima klinken! :)

@Bricks

ben nog wat aan het sleutelen, krijg de distortie niet helemaal lekker.. welke plugin gebruik jij ervoor ?

Die eerste synth van jou is echt de bomb, doet mij denken aan de hardbass anthem van paar jaar terug.. lekker rauw !
2de klinkt ook lekker, benieuwd naar eindresultaat :D

Weer wat dingen veranderd aan mijn laatste leadsound. Ook een poging gedaan om een piano achtig geluid te maken, maar dat is nog niet helemaal zoals ik hem wil. De leadsound ben ik nu wel erg tevreden over moet ik zeggen. Wat vinden jullie?

Attachments

• CODE.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 88
Bedankt voor de reacties iedereen.

@Homeboy: Voor distortion gebruik ik de distortion van de sylenth1 zelf en als externe camelphat, filter of ohmicide.

@Kevv1990: ik vind de lead in het hoog iets te onzuiver/scherp ofzo. De eerste soort piano doet mij eerder denken aan een muziekdoosje haha. Voor een piano kun je beter nexus gebruiken ofzo

@Kevv1990: ik vind de lead in het hoog iets te onzuiver/scherp ofzo. De eerste soort piano doet mij eerder denken aan een muziekdoosje haha. Voor een piano kun je beter nexus gebruiken ofzo
In het hoog te scherp/onzuiver? Dan moet ik daar even naar kijken. Denk dat het komt door de pitch lfo (heet dat zo?).
Die piano, ben ik inderdaad nog niet tevreden over. Nexus weet ik inderdaad dat daar een bepaald soort piano geluid in zit. Maar heb daar geen €250 voor over (nog niet in ieder geval). En voor zover ik weet, is er geen trial van Nexus te downloaden?

@Bricks

oke nice, ik gebruik voornamelijk camelphat, soms quadra !

@Kevv

sluit mij bij bricks aan, een waarom nexus kopen als je hem kan downloaden ? je brengt geen platen uit, eigen gebruik om uit te proberen is 250,- wel een grote gok om uit te geven denk je niet .?

@homeboy: Ja qudra is leuk, ik ben er alleen niet zo bekend mee.

@kevv: nexus is geloof ik nog wel een stuk duurder als je de soundbanks erbij neemt. Dan komt die boven de 1000 euro. Ook als je platen uitbrengt is het in het begin bijna niet te doen om alles te kopen. Met downloaden kun je goed kijken of je de vst op de lange termijn blijft gebruiken. Ik heb allerlei vst's geprobeerd, maar ik gebruik er nu nog maar 2.

Heb nexus nu even gedownload en die ibiza piano preset komt het dichtst in de buurt bij wat ik wil hebben. Daar ga ik dan mee aan de slag. Bedankt voor die tip (ik had daar niet eens bij stil gestaan, haha!)

Ga ook nog even aan de slag met de lead zelf, aangezien 'ie -volgens jullie- wat te scherp is in het hoog. Even de pitch knop lastig vallen :)

Thx guys!

Zou eerder naar eq kijken dan naar de pitch.
Mwoa.. Zoveel hoge frequenties heb ik niet geboost eigenlijk. Als ik daar iets vanaf haal, klinkt het weer te dof.

Er zit wel een pitch op de lfo met een hele hoge rate. Daarmee klinkt het al wel gauw vals, zoals te horen in Defqon 2011 anthem. Misschien is 't wel een combinatie van beide

Je kan ook heel lichtjes cutten. ;) Hoeft niet persé een dikke hap te zijn. :D

@homeboy: Ja qudra is leuk, ik ben er alleen niet zo bekend mee.

@kevv: nexus is geloof ik nog wel een stuk duurder als je de soundbanks erbij neemt. Dan komt die boven de 1000 euro. Ook als je platen uitbrengt is het in het begin bijna niet te doen om alles te kopen. Met downloaden kun je goed kijken of je de vst op de lange termijn blijft gebruiken. Ik heb allerlei vst's geprobeerd, maar ik gebruik er nu nog maar 2.

Ik wil graag een dure auto, maar dat is bijna niet te doen met mijn salaris. Dus ga ik maar 1 jatten.

Paul

Ik wil graag een dure auto, maar dat is bijna niet te doen met mijn salaris. Dus ga ik maar 1 jatten.

Paul
Je kan toch ook eerst een testrit maken of ben ik nou gek.? Waarom geld uitgeven aan iets waarvan je niet eens zeker weet of het wat is of niet ?

@AfterQ

Snap ik, dat bedoelde ik dus ook met "ff kijken naar je EQ"

Je kan toch ook eerst een testrit maken of ben ik nou gek.? Waarom geld uitgeven aan iets waarvan je niet eens zeker weet of het wat is of niet ?

@AfterQ

Snap ik, dat bedoelde ik dus ook met "ff kijken naar je EQ"

Maar daar zijn toch de demo versie's voor?

Enfin we zullen het er niet eens over worden.

Paul

Paul

Il snap je punt. Alleen het is voor mij of op deze manier kunnen produceren of niet. Dus fan Maar op deze manier. Di 22 Nov 2011 pakkans is bin dir ook wel een heel stuk kleiner fan bij het jatten van eèn auto. Il wil het liefste ook allea origineel, maar kan dit nu niet betalen.

Back