Hardstyle/Hardcore Lead topic

Weer een paar middagjes lopen vervelen in Sylenth.1, doel: Noisecontrollers lead.
Volgens mij ben ik een heel eind in de buurt. Wat ik vooral verkeerd deed, was de voices veel te hoog zetten en ook nog eens teveel oscillators. Hoe simpel kan het eigenlijk zijn he....

Wat vinden we ervan? :)

Attachments

• Dreamdust lead.mp3
    529,5 KB · Bekeken: 96
Simpel ? Je bent goed op weg, ook deze zou ik gaan layeren voor meer power..

Simpel ? Je bent goed op weg, ook deze zou ik gaan layeren voor meer power..
Nouja simpel.. Het is meer dat ik veel ingewikkelder aan het denken en doen was. Ik deed bijvoorbeeld 2 squares met ieder 8 voices, dan nog eens 2 saws met 8 voices. Die allemaal verschillend detunen, andere octaaf etc.
En dit stukje, is niets meer dan 1 voice saw, en 2 voices square en pitch lfo.

Ik zal hier van het weekend weer mee aan de slag gaan! Thx in ieder geval :)

Aan de hand van jullie commentaar (layeren), ben ik weer aan de slag gegaan. Daarnaast heb ik ook voor 't eerst een eigen melodie gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Heeft het layeren iets geholpen, en hoe vinden jullie die melodie?

Attachments

• Melo pt 1.mp3
    1 MB · Bekeken: 105
@Kevv1990 vind de lead een leuke klank hebben maar het kan wat cleaner en duidelijker.
denk dat het verstand is dat je alles omlaag eq'ed maar de hoge freq tussen de +/- 14000 / 18000 khz te laten staan.
dus niet de hoge freq boosten !!!!!.
verder de lage freq onder de 100 khz ff weg halen en de lagere mid freq minder dominant te laten zijn, zodat het meer clean klinkt.
Zie dit niet als alleen commentaar, probeer je de goede richting op te helpen :).
succes

2 leads + een melo. denk persoonlijk teveel verb bij "conceptjah".. , vraag me af wat jullie denken.

Bekijk bijlage conceptjah.mp3
Bekijk bijlage conceptje2.mp3

@Kevv1990 vind de lead een leuke klank hebben maar het kan wat cleaner en duidelijker.
denk dat het verstand is dat je alles omlaag eq'ed maar de hoge freq tussen de +/- 14000 / 18000 khz te laten staan.
dus niet de hoge freq boosten !!!!!.
verder de lage freq onder de 100 khz ff weg halen en de lagere mid freq minder dominant te laten zijn, zodat het meer clean klinkt.
Zie dit niet als alleen commentaar, probeer je de goede richting op te helpen :).
succes

2 leads + een melo. denk persoonlijk teveel verb bij "conceptjah".. , vraag me af wat jullie denken.

Bekijk bijlage 76550
Bekijk bijlage 76551

je haalt Hz en kHz nogal door elkaar ;)

Aan de hand van jullie commentaar (layeren), ben ik weer aan de slag gegaan. Daarnaast heb ik ook voor 't eerst een eigen melodie gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Heeft het layeren iets geholpen, en hoe vinden jullie die melodie?

Klinkt nog een beetje te droog. Misschien ook iets minder sustain/decay en wat meer saw erin.

Maken jullie ook wel eens in complete song?
Ik hoor iha alleen maar kleine stukjes of een basedrum.
Zelden een complete track.

Paul

Maken jullie ook wel eens in complete song?
Ik hoor iha alleen maar kleine stukjes of een basedrum.
Zelden een complete track.

Paul
Ik nog niet. Wil eerst een lead + kick helemaal naar m`n wens hebben voordat ik daarmee verder ga bouwen. En tja, met mijn kennis duren die 2 onderdelen een eeuwigheid :P

Ok snap ik Kevv

Maar ik denk dan een lead of een BD is niet iets dat op zichzelf staat. Alles in de muziek staat in relatie tot elkaar. Een sound kan solo super klinken, maar in het grote plaatje vreselijk (gechargeerd hoor) en omgekeerd kan een sound juist in het geheel helemaal tot z'n recht komen en solo helemaal niks lijken.

Paul

Snap je punt Paul, maar als beginner kan je moeilijk een hele track gaan bouwen met alleen maar eigen geluiden (mijn ervaring) Ik maak ook kleine stukjes en als het mij bevalt dan bouw ik er een complete track omheen..

Snap je punt Paul, maar als beginner kan je moeilijk een hele track gaan bouwen met alleen maar eigen geluiden (mijn ervaring) Ik maak ook kleine stukjes en als het mij bevalt dan bouw ik er een complete track omheen..
Mee eens. Daar zit bij mij nog een probleem: Niet de kennis hebben om bepaalde geluiden te maken, waardoor snippets heel leeg klinken. Neem dit voorbeeld:

Attachments

• Midintro.mp3
    1 MB · Bekeken: 84
@kev1990

die dreamdust is nice, wat mij wel mooi lijkt is een heldere zaagtand door het geheel
maar dan wel een zaagtand die ook echt "zaagt" (beetje detune eq op mid gebied en lp filter erop met lichte drive) zo krijgt ie naar mijn mening wat agressie mee (smaak)

dit was geen negative comment maar een opmerking over wat hij naar mijn mening bruut zou maken:okdan:

Hardstyle vergt toch wel wat sounddesign skills die je eerst onder de knie moet hebben voordat je een track fatsoenlijk kan maken. Kick en lead zijn erg belangrijk in hardstyle

@kev1990

die dreamdust is nice, wat mij wel mooi lijkt is een heldere zaagtand door het geheel
maar dan wel een zaagtand die ook echt "zaagt" (beetje detune eq op mid gebied en lp filter erop met lichte drive) zo krijgt ie naar mijn mening wat agressie mee (smaak)

dit was geen negative comment maar een opmerking over wat hij naar mijn mening bruut zou maken:okdan:
Dit zie ik ook helemaal niet als negatieve commentaar. Hier kan ik juist wat mee, thx daarvoor!
Ik zal eens een nieuwe track aanmaken binnen m`n project, zelfde noten als de lead en dan alleen een zaag (eventueel ook blokje om t wat dikker te maken?). U hoort nog van me :)

Edit: Even snel een zaagtandje in elkaar geflanst. Zal ze even alle 3 (alleen de square, alleen de saw en allebei) even hieronder zetten.
Dit een beetje in de goede richting?

Attachments

• stardust square.mp3
    1 MB · Bekeken: 90
  • stardust saw.mp3
    1 MB · Bekeken: 77
  • stardust.mp3
    1 MB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
Oh, kan vorige bericht niet meer editten. Heb iig nog wat meer gespeeld met de instellingen en een andere midi gepakt.

Klinkt imo wel heel goed. By far de beste leadsound die ik ooit heb gemaakt vind ik

Attachments

• Toneshifterz - How we do it.mp3
    1 MB · Bekeken: 73
die onderste van de stardust klinkt lekker zo met die zaag erdoor!
precies wat ik bedoelde. goed werk

die onderste van de stardust klinkt lekker zo met die zaag erdoor!
precies wat ik bedoelde. goed werk
Thanks! Fijn om te horen dat het beter/goed klinkt. Het wordt denk ik eens tijd om zelf een melodie in elkaar te flansen, maar daar heb ik ook echt heel veel moeite mee!

Back