Hardstyle/Hardcore Lead topic

of het een hardstyle melodie betrefd valt te betwijfelen maar hier is een leuke sound uit hydra

Attachments

• sikke hydra lead.mp3
    644,1 KB · Bekeken: 74
@homeboy: Ja qudra is leuk, ik ben er alleen niet zo bekend mee.

@kevv: nexus is geloof ik nog wel een stuk duurder als je de soundbanks erbij neemt. Dan komt die boven de 1000 euro. Ook als je platen uitbrengt is het in het begin bijna niet te doen om alles te kopen. Met downloaden kun je goed kijken of je de vst op de lange termijn blijft gebruiken. Ik heb allerlei vst's geprobeerd, maar ik gebruik er nu nog maar 2.

waarom zou je uberhaupt nexus kopen?
kan je net zo goed een sample map downloaden.
beetje compressor hier en daar en een cheezy delay en reverb erop
alle sounds uit nexus komen allemaal uit bekende synthesizers,
dus als je googled naar jp8080/00 en virus ti samples dan kan je daar ook een eind mee komen
ik bedoel niet dat nexus een slechte plugin is want hij klinkt wel zeer goed.
en het ziet er gelikt uit.
ik zeg dit alleen omdat je met samples goedkoper uit bent en wss een even goedde sound zal hebben als je er wat fx op legt

Klinkt wel erg happy! :D

Hier eens een melo langs mijn kant! :)
<object height="81" width="100%"> <param name="movie" value="https://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F28787524"></param> <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> <embed allowscriptaccess="always" height="81" src="https://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F28787524" type="application/x-shockwave-flash" width="100%"></embed> </object> <span><a href="http://soundcloud.com/aftersho-q-music/welke-melo">Welke melo?</a> by <a href="http://soundcloud.com/aftersho-q-music">Aftersho-Q.music</a></span>

@Djoriz

grappige lead, beetje meer tempo erin kan geen kwaad :)

@AfterQ

Je SC doet het niet...

Hier ook ff weer een nieuwe lead van mij.. Let niet op de melodielijn :D

Attachments

• 23-11-2011 synth.mp3
    832,3 KB · Bekeken: 84
Klinkt niet verkeerd Aftershoq.

Ook eventjes bezig geweest en kwam op een frontliner achtige sound. de sound is nog niet verder bewerkt dan enkel de fx van de sylenth1

Attachments

• frontliner sound.mp3
    2 MB · Bekeken: 84
En nog eentje... Wederom gemaakt met de sylenth1. Ik gebruik geen andere vst's voor mijn leads.

Attachments

• red planet.mp3
    1.001,2 KB · Bekeken: 79
Bij deze alsnog bedankt voor je tips,ik weet dat het niet over mij gaat verder.
De lead lijkt inderdaad veel op het origineel. Goed gedaan! Ik kom er alleen ECHT niet uit...een supersaw lead maken lukt me wel door 2 (hyper) saws te gebruiken als osc en deze beide te detunen. Wat portamento erbij en wat unison. Maar een vergelijkbare lead als deze krijg ik gewoon niet voor elkaar... Zou je misschien wat tips kunnen geven of een tutorial oid?

als je er dan echt niet uit komt zou je eens wat tips kunnen vragen:okdan:

Bijdeze..zie bericht hierboven.

Probeer eens iets wat je nog niet/nooit hebt geprobeerd. Door echt weer nieuwe dingen te proberen leer je meer. Dan leer je wat ieder knopje individueel doet. Hierdoor kun je in het vervolg makkelijker een dikke sound maken. Dit kost wat tijd, maar het is wel belangrijk.

@bricks die red planet is zeker nice,super helder

@homeboy het begint klinkt net alsof er een thunderdomeplaat uit 1998 opgestart word
highpass filter erop gezet?al het laag is weg wat de diepte wat weg haalt...
das zonde want hij kan wel dik klinken

@D-Joriz

alle laag is eruit gehaald idd, zit geen HP filter op, enkel EQ en Sylenth..

Hier nog een nieuwe lead van een track waar ik momenteel mee bezig ben, ook deze komt uit de Sylenth :D

Attachments

• Eraser Lead.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 98
@D-Joriz

Hier nog een nieuwe lead van een track waar ik momenteel mee bezig ben, ook deze komt uit de Sylenth :D
Niet verkeerd imo. Misschien ietwat hoog toevoegen om 't wat scherper te laten klinken (of denken jullie daar anders over?)

Zelf ook weer even aan m`n lead gesleuteld. Heb vooral gekeken naar de pitch lfo en EQ. Ik heb de pitch wat omlaag geschroefd en ook iets uit het hoog weggehaald omdat het te schel klonk. Ook een klein beetje gespeeld met een stereo enhancer, om wat ruimte in het midden te laten voor de kick (die er nu nog niet bij zit ;)). Wat vinden we ervan? :)

PS: Nog niet afgemixt, dus onderlinge volumes kunnen beetje klote zijn.

Attachments

• Leadsound.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 77
@D-Joriz

Leuk opzetje al. Alleen de melodie gaat nog iets te snel vervelen. Misschien nog wat uitbouwen.

@Bricks

working on that. thnx

@Kevv

ik heb de lead met opzet beetje trancy gehouden om een bepaalde sfeer te creƫren, scherper/rauwer domineert iets te veel. Denk dat de verhouding tussen kick en lead wel redelijk goed zit.? Wat denken jullie ?

Jouw lead: klinkt niet slecht, als je filter helemaal open staat klinkt hij het mooist de envelope vind ik iets minder daar zou je nog evenwicht moeten zoeken.

Wederom weer van scratch begonnen met een leadsoundje. Moet erbij zeggen dat ik het in iets minder dan een half uur heb gemaakt.
IMO, begint 'ie heel sterk (met cutoff-filter helemaal dicht), maar als die helemaal open staat, lijkt het wat te missen. Maar wat????

Attachments

• TNT - First match.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 83
Mist volgens mij niet veel voor zover ik horen kan. Heb geen monitoren tot mijn beschikking momenteel..

@Kevv

je detune loopt niet helemaal lekker op de hoge tonen, voor meer power zou ik misschien eens gaan layeren..

@Kevv1990 homeboy heeft gelijk... ik zou er ook een subtiel layertje onder zetten en de verder de EQ goed bekijken...

Ik heb zel ook naa lange tijd weer iets gemaakt en vond er wel een vet soundje aan zitten...

Attachments

• Sliderz.wav
    2,2 MB · Bekeken: 77
@Kevv

je detune loopt niet helemaal lekker op de hoge tonen, voor meer power zou ik misschien eens gaan layeren..
En aan wat voor layer moet ik dan denken? Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelayerd, en weet ook nog niet zo goed hoe dat precies werkt. Een lage zaagtand eronder bijvoorbeeld?

Back