Hardstyle/Hardcore Lead topic

klinkt wat dof, hij mag wat meer het hoog in, de sound zelf klinkt lekker.
iets wat eq boost zou hem geen kwaad doen.

thumbs up
Hmm, dat is dus t kutte van een koptelefoon versus monitoren. Op m`n koptelefoon klinkt het met wat meer hoog te schel..

Thanks in ieder geval. Voor zover ik het kan horen vind ik hem wel vet klinken. Leads gaan de goede kant op :)

Hmm, dat is dus t kutte van een koptelefoon versus monitoren. Op m`n koptelefoon klinkt het met wat meer hoog te schel..

Thanks in ieder geval. Voor zover ik het kan horen vind ik hem wel vet klinken. Leads gaan de goede kant op :)

klopt klinkt niet verkeerd en het word alleen maar beter.;)
als er geen verbetering is moet je stoppen,dan kan je het niet:P
elke dag leer je wat bij joh das het mooie:okdan:

@Kev1990: Klinkt inderdaad te dof zoals D-Joriz zegt, maar het is zeker niet verkeerd. Gaat goed!

Ik ben ook bezig geweest aan een lead.

Attachments

• Bass Power lead.mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 90
Om niet alleen kritiek te geven op anderen, hier een eerste lead soundje wat ik heb kunnen fabriceren. Wees aub mild voor me, ik ben slechts een beginnende hobbyist 8).

Bekijk bijlage 77760

Gemaakt met :

Nexus II / Distortion / EQ / Dynamics / Filter / Compressor

Opbouwende kritiek en tips zijn uiteraard van harte welkom!
Als ik jou was zou ik kijken of de ruis op je synth aanstaat, want er zit wel een hele aanwezige ruis in.

Ah shit, kan het nu niet meer editten. Heb per ongeluk een oudere versie geupload (zonder modulatie).

Zie hier de goede versie:
Denk dat je bij het EQ'en moet opletten dat je niet een freq boost. Ik den dat als je deze lead op 5k en 2k iets boost en op 1k weer iets lager gooit dat ie er wel mooi uitkomt.

http://soundcloud.com/dutchiedutch/eigen-melody-lead-zebra

Mijn leadje gemaakt met zebra, en eigen melodytje,

iets vind ik nog niet lekker klinken zou iemand me kunnen helpen?

En hoe Eq je zon lead nu goed?
thanks!

Haal de chorus/echo er vanaf want de timing tussen links er rehts is dusdanig groot dat het als een uit elkaar getrokken zooitje klinkt. Je hebt er in ieder geval waarschijnljk een enorme stereo pluggin op geplempt wat overkill is.

Weer even bezig geweest met een lead.

Attachments

• Follow Your Dream(2).mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 105
Weer even bezig geweest met een lead.
Ik vind hem een beetje "waterig" klinken. Weet niet hoe ik het juist moet beschrijven, sorry.

Zelf ook weer bezig geweest met een lead. Vooral bezig geweest om de scherpte juist te krijgen en de leed water breder en voller te krijgen. Naar mijn idee weer een stapje in de juiste richting gezet.

Wat vinden jullie? :)

Note: Het was niet de bedoeling om de lead na te maken, maar deze melodie klonk in mijn oren wel leuk bij het geluid

Attachments

• DQ12.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 88
Ik vind hem een beetje "waterig" klinken. Weet niet hoe ik het juist moet beschrijven, sorry.

Zelf ook weer bezig geweest met een lead. Vooral bezig geweest om de scherpte juist te krijgen en de leed water breder en voller te krijgen. Naar mijn idee weer een stapje in de juiste richting gezet.

Wat vinden jullie? :)

Note: Het was niet de bedoeling om de lead na te maken, maar deze melodie klonk in mijn oren wel leuk bij het geluid

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Je bedoelt denk ik vooral in het hoog of niet?

Jou lead is al zeker op de goede weg. Hij mag alleen nog wel wat voller, maar dat kan daar layering, etc. Wat oppompen hier en daar.

Ik ben ook nog bezig geweest met een andere lead.

comments zijn welkom.

Attachments

• Unleash the Weapon(2).mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 85
ja, best wel verzuipen, maar wel goeie sound.
Wat voor synth en fx gebruik je ?

Zal wel virus zijn aan zijn sig te zien.

Maar wel wat veel reverb voor de rest klinkt ie lekker.

Ziek apparaat, de Virus. Wat een heerlijke sounds komen daar toch uit he!
*Wenst dat ik het geld ervoor had*

Ziek apparaat, de Virus. Wat een heerlijke sounds komen daar toch uit he!
*Wenst dat ik het geld ervoor had*

ja maar zo makkelijk krijg je er geen dikke sound uit als je denkt
ik dacht in het begin yeaah ik heb hem
maar als je dan door de presets bladert is het net een gewone vst
het is maar net hoe je hem vingerd :P

ja maar zo makkelijk krijg je er geen dikke sound uit als je denkt
ik dacht in het begin yeaah ik heb hem
maar als je dan door de presets bladert is het net een gewone vst
het is maar net hoe je hem vingerd :P

Je moet inderdaad wel wat van sounddesign afweten, maar toch is het wel een heerlijk apparaat wat ik toch ook ooit wel wil hebben

Het is rustig in het topic worden er geen leads meer gemaakt? :P

Ik ben bezig geweest met een lead.

Ik heb twee keer sylenth1 gebruikt.

Ik heb twee versies bijgevoegd. Bij de tweede heb ik nog extra effecten gebruikt.

Comments zijn welkom en ook hoor ik graag of jullie de sound van de eerste of de tweede beter vinden.

Attachments

• Cosmic destination.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 74
  • Cosmic destination 2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 90
Back