Hardstyle/Hardcore Lead topic

Originele synth met een beetje portamento,

die volledige synth kopieren, en zware phaser erop, en dan zachtjes eronder laten lopen..

Is gewoon een grappig ideetje he, kan natuurlijk ook helemaal kut klinken haha ;)

vet stukkie je intro is wel lekker zo met die vage filterpiepkicks
lead is ook vet
kick mag wat aan verbeterd worden hij mist power iets meer laten klappen

maar over phasers gesproken
ik heb hier een stukje met phaser bijgevoegd, klinkt indd altijd wel lekker

Attachments

• klaverjassen2.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 88
Even een vraagje,

In Cubase klinkt mijn lead super vol en word er niets weggeduwt.. Volumes staan minimaal, niets in het rood.. Ik gebruik verschillende layers waarvan geen een dezelfde..

Toch als ik export word er hier en daar iets weggeduwt, en klinkt het allemaal wat magerder..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Hier nog een stukje met die synth uit mijn vorige post die ik wat verder uitgebouwd heb:

Attachments

• SynthGoed2.mp3
    1 MB · Bekeken: 90
Grappig dat je daarover begint, ik heb hetzelfde probleem..

Wat ik meestal doe is sporen apart exporteren op max volume en vervolgens mixen in adobe aud.

Ik heb het al gevonden denk ik, channels stonden alsnog te clippen.. Dan kan ik mijn master wel zachter zetten, maar dan duwt het elkaar alsnog weg ;)

Hier weer een stukkie :)

Attachments

• PillzGrazzMelo1.mp3
    2 MB · Bekeken: 77
Klinkt niet verkeerd Davidcentral, alleen heb het gevoel dat het nog wat mist. De melodie kan naar mijn mening nog wel wat beter.

Ik was even bezig met de sylenth1.
Het zijn twee sylenth1's zonder externe fx.

Attachments

• Squared.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 99
Even een vraagje,

In Cubase klinkt mijn lead super vol en word er niets weggeduwt.. Volumes staan minimaal, niets in het rood.. Ik gebruik verschillende layers waarvan geen een dezelfde..

Toch als ik export word er hier en daar iets weggeduwt, en klinkt het allemaal wat magerder..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Als je project 24 bit is en je exporteert naar 16 bit, verlies je dus een rijtje van 8 nullen en eenen. Als je gebruik maakt van dithering wordt dit verlies een beetje gecompenseerd. Ik gebruik daar de Fabfilter Pro-L voor en mijn mixen klinken aardig hetzelfde in 16 bit.

Als je project 24 bit is en je exporteert naar 16 bit, verlies je dus een rijtje van 8 nullen en eenen. Als je gebruik maakt van dithering wordt dit verlies een beetje gecompenseerd. Ik gebruik daar de Fabfilter Pro-L voor en mijn mixen klinken aardig hetzelfde in 16 bit.

Stel je de dither dan in op 24bit?

http://soundcloud.com/dutchiedutch/eigen-melody-lead-zebra

Mijn leadje gemaakt met zebra, en eigen melodytje,

iets vind ik nog niet lekker klinken zou iemand me kunnen helpen?

En hoe Eq je zon lead nu goed?
thanks!

Attachments

• New melody + lead.mp3
    254,2 KB · Bekeken: 93
Je lead klinkt erg dof. EQ gebruik gaat niet volgens vaste regels. Het is afhankelijk van de sound, wat je ermee wilt, plaats in de mix, etc.

Om niet alleen kritiek te geven op anderen, hier een eerste lead soundje wat ik heb kunnen fabriceren. Wees aub mild voor me, ik ben slechts een beginnende hobbyist 8).

Bekijk bijlage Lead_01.wav

Gemaakt met :

Nexus II / Distortion / EQ / Dynamics / Filter / Compressor

Opbouwende kritiek en tips zijn uiteraard van harte welkom!

Laatst gewijzigd:
om tog Coone en Technoboy gelijk te geven:

Attachments

• the same sound.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 91
om tog Coone en Technoboy gelijk te geven:
Ik vind het ook veel te digitaal klinken, zoals D-Joriz al zei (althans, ik denk dat hij dat ermee bedoelde :P)

Nu ik aan de andere kant van de wereld zit, heb ik mijn KRK'tjes niet (wat mis ik ze! :(), dus moet ik alles op m`n laptop en een hoofdtelefoon doen. Ben weer bezig geweest met een leadsound, vanaf scratch. Graag hoor ik hoe het bij jullie klinkt. Alle feedback is welkom :)

Layer1: gemoduleerde square
Layer2: Supersaw
Layer3: Layer2, octaaf lager (om wat voler te krijgen)
Layer4: H-pulse (om nog voller te krijgen)

Attachments

• Stardust.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 74
Ah shit, kan het nu niet meer editten. Heb per ongeluk een oudere versie geupload (zonder modulatie).

Zie hier de goede versie:

Attachments

• Stardust.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 90
klinkt wat dof, hij mag wat meer het hoog in, de sound zelf klinkt lekker.
iets wat eq boost zou hem geen kwaad doen.

thumbs up

Back