Hardstyle/Hardcore Lead topic

Ik vindt hem zonder extras beter. Alleen je bassline van de melody is een beetje opgeblazen miss reso te veel open ? En bij 13 seconden komt de 2 layer erbij ? Vindt het wel breed en vol klinken voor 2 layers :) en de metertjes zeggen het ook dus je bent goed opweg!

[Edit]

Hier ook nog wat van mij trouwens mijn 1ste post :D

3 Layers sylenth1
Supersaw detuned
EQ-ed

Bekijk bijlage Melo.mp3

Laatst gewijzigd:
Thanks. Te veel reso bedoel je bij de eerste 10 seconden?

Bij de 13 seconden ongeveer komt inderdaad de tweede layer erbij en gaat van de gene die je ervoor hoorde de cutoff open. Heb een layer met een wat hoger geluid en eentje met wat lager.

Ik vindt hem zonder extras beter. Alleen je bassline van de melody is een beetje opgeblazen miss reso te veel open ? En bij 13 seconden komt de 2 layer erbij ? Vindt het wel breed en vol klinken voor 2 layers :) en de metertjes zeggen het ook dus je bent goed opweg!

[Edit]

Hier ook nog wat van mij trouwens mijn 1ste post :D

3 Layers sylenth1
Supersaw detuned
EQ-ed

Bekijk bijlage 79360

Je lead klinkt heel erg dof. Heb hem eens bekeken met een spectrum analyzer en zie dat je bij de 11khz alles hebt gecut. Dat zou ik eerder verschuiven naar 18khz.

Ja dat klopt!
Volgens mij zie ik bij hardstyle dat er rond 15Khz gecut wordt.
Dus ik weet niet hoe je aan die 18 komt ? (eigen ervaring miss?)
En soms zie ik in het spectrum ook een redelijk strakke lijn bijna recht naar beneden lopen op 11/12Khz.

Hier een updatetje :

Attachments

• melo2.mp3
    308,4 KB · Bekeken: 86
leuk melodietje, het klinkt alleen alsof op bijvoorbeeld 4sec een paar valse noten zitten.

Zou het niet kunnen door de detune ? de melo betreft 5 lagen dus dat zou miss wel kunnen of niet ?
Ik kan je de notes showen dan kan je zien of het daarin zit miss is dat een idee ?

thanks voor je respons trouwens!

edit : is het geheel niet vals dan ?

de eerste en laatste paar noten zijn niet vals van je melodie volgens mij

Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topic, dus laat ik er eens wat leven in blazen :)
Het Rebirth 2012 anthem. Eigenlijk gewoon begonnen wat zaagtandjes op elkaar te stapelen, deze midi gepakt en vond het wel passen.

Wat vinden jullie van de leadsound? Wat is er goed aan en wat kan er volgens jullie beter?

Attachments

• Rebirth lead.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 100
Ik heb een probleem.
I krijg altijd heel mooie geluiden bijeen en ook vette bassen gemaakt.
Maar ik krijg ze nooit tesamen en bepaalde geluiden klinken door
en van die dingen (dacht dat het het masteren is :D)

Hoe kun je dit nu doen?

gr Xypes

bijvoorbeeld: http://soundcloud.com/xypes-will-e/test-3

Dit is al oud en aangepast want sommige geluiden zijn niet echt goed haha :)

Ik heb een probleem.
I krijg altijd heel mooie geluiden bijeen en ook vette bassen gemaakt.
Maar ik krijg ze nooit tesamen en bepaalde geluiden klinken door
en van die dingen (dacht dat het het masteren is :D)

Hoe kun je dit nu doen?

gr Xypes

bijvoorbeeld: http://soundcloud.com/xypes-will-e/test-3

Dit is al oud en aangepast want sommige geluiden zijn niet echt goed haha :)
Meestal ligt dit aan de manier van EQ.
Begin -voor zover je dat nog niet doet- bij je lead, percussie, etc. eens een highpass filter erop te zetten (lage frequenties cutten dus) en bij de elementen die geen hoog nodig hebben een lowpass filter toe te passen.

Daarnaast kan het zo zijn dat bijvoorbeeld(!) je kick een topje heeft op de 500 Hz, en je lead ook. Deze zullen dus elkaar in de weg zitten.

Euhm,

En hoe kut ik dit dan?
Pak bijvoorbeeld de FAfilter EQ of die van fl studio zelf^^
Want snap dat nog niet echt^^

En moet ik dan eigenlijk alles appart EQ'en dat eigen sound bij sound bij elkaar mooi overkomt?

gr Xypes

Euhm,

En hoe kut ik dit dan?
Pak bijvoorbeeld de FAfilter EQ of die van fl studio zelf^^
Want snap dat nog niet echt^^

En moet ik dan eigenlijk alles appart EQ'en dat eigen sound bij sound bij elkaar mooi overkomt?

gr Xypes

Met fabfilter pro-q kun je de shape zetten op cut en dan kun je cutten. Als je kut wilt heb je iets anders dan eq nodig haha

Het is een beetje dood hier.

Ben ook eventjes bezig geweest met een lead. Heb de saurus ook eens gebruikt nu.

Zit 1 saurus in en 1 sylenth1

Comments zijn welkom.

Attachments

• Mysterias.mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 80
@DavidCentral, zou ik die mogen hebben om mee te rommelen!!
Zo'n zalig nummer die echte :D

haha
gr Xypes

Dikke synth. Very nice! :)

Ff aan het rommelen met compressors en zo ;)
Zit er een pitch LFO op je zaagtand? Ik zou daarvan de gain iets omlaag draaien, zodat 'ie lekker samensmelt zeg maar. Nu vind ik hem net IETS te aanwezig waardoor het in mijn opinie een tikkeltje te schel klinkt.

Voor de rest: :okdan::okdan:

Oei, stil hier!
Bezig geweest met een leadsound. Begon met het maken van een supersaw en vond die best vet klinken. Vervolgens een square leadje er bovenop gelegd om te kijken hoe dat klinkt en moet zeggen dat ik er best tevreden over ben.

Wat vinden jullie? :)

Attachments

• First match lead.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 94
  • Lessons in love lead.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 93
Back