Hardstyle/Hardcore Lead topic

@ Homeboy: Al eens geprobeerd om reverb als send effect te gebruiken? :)

Hier even een track van mij. De lead is gemaakt met 3 gestapelde sylinth

Goed gehoord homeboy :p is idd camelphat.
Te schel ja? Ik hoor altijd dat mijn leads erg dof zijn, dus daarom heb ik er dit keer meer hoog in gedaan, maar zal morgen eens met frisse oren luisteren.
@quantum: Huh, heb ik dan de verkeerde versie upgeload? Had ik eerst wel namelijk, maar toen heb ik dat verandert. Zoals gezegd, mogen met frisse oren verder.

@after

Ik heb plugin verb gebruikt btw, intern van S1 heb ik uit staan.. Ik zal ook wat gaan experimenteren met send fx al denk ik niet dat het veel uit zal maken.. Voordeel is dat ik volume naar wens kan aanpassen in cubase toch.?!

@basiq

Wat je doen kan is je synth flink laten knetteren en vervolgens de schelle tonen weg filteren, nog eens eqen om toch de hoge tonen iets meer naar voren te brengen.

@after

Ik heb plugin verb gebruikt btw, intern van S1 heb ik uit staan.. Ik zal ook wat gaan experimenteren met send fx al denk ik niet dat het veel uit zal maken.. Voordeel is dat ik volume naar wens kan aanpassen in cubase toch.?!

Ja idd. Reverb 100% wet zetten dan als send gebruiken. Dan kan je het volume van die verb zetten zo hard je wil. Heb wel gemerkt dat dat smoother klinkt dan dat je het als insert gebruikt. :D
Maargoed , das een persoonlijke ervaring en er zullen zowiezo wel mensen zweren om het als insert te gebruiken. :P

@Homeboy: Voordeel van het gebruiken van send effecten, is dat je dan 1 effect op een kanaal kunt zetten en meerdere sporen ditzelfde effect kunt geven. Vooral bij reverbs erg handig, zodat je track niet gaat verzuipen doordat er meerdere verschillende reverbs door elkaar heen staan te poeren. Ook handig ivm cpu belsating, omdat reverbs toch meestal wel de zwaarste effecten zijn. En het is gewoon handig om later dan 1 reverb kanaal over te houden, die je mooi kunt afmixen!

Dat bedoel ik dus ook! :D
Mooi uitgelegt kerel! ;)

Ja idd. Reverb 100% wet zetten dan als send gebruiken. Dan kan je het volume van die verb zetten zo hard je wil. Heb wel gemerkt dat dat smoother klinkt dan dat je het als insert gebruikt. :D
Maargoed , das een persoonlijke ervaring en er zullen zowiezo wel mensen zweren om het als insert te gebruiken. :P
+ het scheelt wat CPU load. Je hebt immers maar 1 reverb kanaal (althans, als je steeds dezelfde gebruikt).

Ah ben al te laat zie ik, RJen heeft het prima verwoord ;)

Ah, nog iets handigs bij het gebruiken van een reverb op je send-slots: nu kun je je hele reverb track laten side chain compressen!

Dat is een hele goede tip, hou je de track strak en clean qua galm.. Ff testen vanavond, normaal gesproken exporteer ik alle samples die ik maak en pleur ik ze in een sampler..

Dat is een hele goede tip, hou je de track strak en clean qua galm.. Ff testen vanavond, normaal gesproken exporteer ik alle samples die ik maak en pleur ik ze in een sampler..
Dat lijkt me nou zó irritant! Dan heb je toch veel minder controle over wat je aan het doen bent? Ik bedoel, als je een bepaald geluid gemaakt hebt, hebt gesampled, en na een paar dagen kom je erachter dat een aantal geluiden toch net iets anders moeten..
Vind het persoonlijk veel fijner om gewoon alles in 1 scherm te kunnen veranderen

Ligt aan je werkwijze natuurlijk, je kan alle elementen voor een track van tevoren gaan maken en als laatste zet je de track inelkaar..

Ga nu eens zelf melo's maken. :D

Ik heb echt geen gehoor voor melodie, ik hoor gewoon niet wanneer een noot vals is of niet :p
Echt vals hoor ik wel maar als ik er zelf mee aan de gang ga dan hoor ik het echt niet meer.. Misschien ga ik in de toekomst wel een cursus piano nemen of zo haha

@Homeboy: Synth klinkt niet verkeerd, enkel nog wat onzuiverheden in bepaalde freqs.

Hier eentje van mij. De synths hebben nog geen extra fx's, komen zo uit de sylenyth1. Enkel op de eerste heb ik een extra distortion gezet.

Attachments

• nackt.mp3
    1.001,2 KB · Bekeken: 75
Back