module

hitman

Ouwe rot
Hallo.
kan iemand mij vertellen welke module het geschikst is voor gitaar geluiden.

Tnx.
hitman:?

"Gitaar geluiden"?

Wil je het geluid van een gitaar nabootsen met een module? Pak dan n sampler zou ik zeggen, en sample een gitaar.

Maar misschien kan je iets specifieker zijn, dat maakt t makkelijker voor mensen om je een goed advies te geven.

Sorry niet bij stilgestaan. Ik wil ze laten twijfelen of ze een synth of een gitaar horen.

Om het geluid van een aangeslagen snaar na te bootsen zul je je toevlucht moeten nemen tot FM. De DX7 die ik in je gearlist zie staan is in staat om geluiden te produceren die een aangeslagen gitaarsnaar benaderen. Ook (V)A synths kunnen een eind komen richting gitaarsounds - vooral als ze de mogelijkheid hebben om ten minste 1 oscillator te FM-en. Polyfonie lijkt me nuttig als je bijv. akkoorden wilt spelen.

Een paar opties: Yamaha DX200, Nord (Micro) Modular, Waldorf (u)Q / Blofeld.

Effecten zijn ook niet onbelangrijk, voldoende overdrive mogelijkheden voor vette distortion sounds, en een beetje chorus, reverb en delay zijn vaak ook handig. (hoewel ik nog eerder zou aanraden om voor wènâg een analoog distortion/overdrive pedaaltje op de kop te tikken).

Tot slot: Het karakter van een gitaarsound wordt voor een flink deel bepaald door de versterker. Je kunt een synth laten klinken als een gitaar, maar als je het echt overtuigend wilt doen, dan zou ik een amp simulator gebruiken. (V-Amp of Line6 Pod).

Laat ik nou toevallig een Berhinger V-amp hebben staan maarrrrrrrrrrrrr, ik mis toch iets, bijvoorbeeld en DX.

Recentelijk een Korg Z1 gehoord met een aardige gitaarsound....

klopt 100 preset zijn based omn acoustishe waves
dus trompetr
snaar sounds

maar wilje bv een dikke rif
ik gebruik eerderdan bv soft spul
amplitude / guitar rig [waarje bv 10+ pedaals ije vst ketting kan hangen met tube simulatie
kunje soms met bveen oddity / moog sound een aardige gitaar riff neerzetten

sc6

De FS1r heeft hele goede synthetische gitaarsounds en ook goede effecten aan boord om ze goed smerig te maken.

Wat moet men voor de FS1r ongeveer neer moeten leggen?

De FS1r is een geweldige synth maar bedenk dat hij heel bewerkelijk is, zeker niets voor anfänger.

Dan valt hij af voor mij. Ik ben in bezit geweest van een Yamaha S03. Daar zaten geweldige solo sounds in. Is er een module die betreft klanken op de S03 lijkt. Anders zou ik hem weer moeten kopen, en alleen voor wat solo geluiden? Twijfel.

Back