Ik denk ook wel dat men commerciële muziek vaak als minderwaardig afdoet omdat men er zelf niet in slaagt om hits te maken.
Nou, ik denk dat dat wel meevalt... er zijn genoeg mensen die lekker zitten te freaken en hobbyen met hun gear en helemaal geen hit zouden willen scoren.
Maar een hit maken vereist ook bepaalde skills
Absoluut waar! Een hit scoren vereist wel degelijk een zeer grote dosis aan talent. Heeeeel soms gaat dit niet op, maar dat zijn enkele uitzonderingen op de regel.
De regel is immers dat het goed in elkaar moet zitten, compositorisch moet het aanslaan / pakken, arrangement technisch moet het kloppen om het geheel kloppend te maken, productie technisch gezien moet het goed geproduceerd zijn. Bij bijna alle hits gaat dit wel op.
Wel is het zo dat de meeste hits heel erg 'hokjes-denken' gericht zijn. Een hit MOET aan bepaalde eisen voldoen, moet cliché zijn, moet in een bepaalde stijl passen.
De meeste synth-freaks houden juist totaal niet van dat hokjes-denken, dus kan ik me goed voorstellen dat ze de meeste hits haten.
Vaak is ook feit dat diegenen ook niet capabel zullen zijn een hit te maken. Gelukkig maar, anders zouden zij dat wel doen. Nu doen de commerciële mannen dat alleen maar, die wel degelijk weten waar ze mee bezig zijn!
Hits zijn niet beter dan synth-gefreak of underground muziek, andersom ook niet. Het zijn gewoon totaal verschillende werelden. Elke wereld heeft zijn topniveau!